Şanzımanda Yağ Kaçağı Sorunu ve Çözümü...

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,440
Tepki puanı
1,959
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Şanzımanında yağ kaçağı sorunu olanlar(Bende Bu Şekilde Sorun Çözüldü) ;
1-Şanzıman alt kapağı contasını değiştirsinler ama kesinlikle Orjinal(Gm)kullansınlar...
2-Şanzımanın tipine uygun yağı kullansınlar...Otomatik şanzıman için ATF serisi,Manuel(Düz vites)Şanzıman için EP 80w veya EP 75w-80,75w-85 veya 75w- 90)...
3-Şanzıman Yağını Fazla Koymasınlar...Eğer fazla yağ konularsa,bu fazla yağı bir şekilde dışarı atıyor..
Daha önce şanzıman yağını değiştirmiştim...Castrol ün otomatk şanzımanlar için kullanılan ATF II yağını koymuş ustam...İlerleyen zamanlarda Karter muhafaza sacında sürekli bir miktar yağ görüyordum..Ustama sorduğumda şanzıman terlemesinden dolayı yapar demesine rağmen bir türlü inandırıcı gelmedi bana...Burda bir arkadaş konu açtıktan sonra iyicene huylanıp araştırma yaptım...Atf 2 yağının Manuel şanzımana uygun olmadığını bir çok site ve yorumdan okudum...Servisi aradım ama orasıda net bilgi veremedi..ATF VI koyduklarını söyledi...İşin özü ATF otomatik Şanzıman yağı düz vites yani Manuel şanzımanlara ince geliyor...Bendeki şanzıman yağ kaçağı sorunu yukarıda belirttiğim 3 madde ile çözüldü...Yani Aracınızın şanzımanına göre yağ,orjinal(GM)Alt kapak contası ve belirtilen seviyede yağ miktarı...Opel astra j 1,3 manuel şanzıman seviyesi 1,8 litre...
Birde Api GL-4 kullanmaya gayret edin...GL-5 daha fazla katkı maddesi barındırdığı için uzun vadede şanzımanın bazı parçalarına zarar verdiği söyleniyor..

Eklemeyi unutmuşum,...Gaz verip çektiğimde vites kolu neredeyse yaklaşık 2 cm kadar ileri hareket edip geri geliyordu...Değişimden sonra vites kolu hareketide normale döndü...
 

Alixxx

Kayıtlı Kullanıcı
20-Denizli
Katılım
27 Tem 2014
Mesajlar
121
Tepki puanı
47
Puanları
28
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Orijinal conta kullanılması iyi olur ama ben söylediğinizin aksine şanzıman alt kapağını söktüm ona göre conta kestirdim ama takarken tork anahtarı ile sıktım. Benimkinde de gram yağ damlatması terleme falan yok. Ustalar aman ne olacak diyor ama değil. Tork anahtarı ile sıkmak, araca uygun yağ ve yağ miktarı kullanmak çok önemli. Ustaların çoğunun bu konulara önem vermemeleri sebebiyle kendi işimi kendim yapıyorum.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,440
Tepki puanı
1,959
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Orijinal conta kullanılması iyi olur ama ben söylediğinizin aksine şanzıman alt kapağını söktüm ona göre conta kestirdim ama takarken tork anahtarı ile sıktım. Benimkinde de gram yağ damlatması terleme falan yok. Ustalar aman ne olacak diyor ama değil. Tork anahtarı ile sıkmak, araca uygun yağ ve yağ miktarı kullanmak çok önemli. Ustaların çoğunun bu konulara önem vermemeleri sebebiyle kendi işimi kendim yapıyorum.
Sizinki katılmak değilde tercih etmek olmuş...Aslında sizde bunu doğrulamışsınız...Kendi işinizi kendiniz yapıyorsunuz...Aracımdan çıkan conta yan sanayidi..Sizin kestirdiğinizde sorun çıkmamış olabilir ama kesen ve takan ustalara göre orjinaline göre daha riskli..Tercihlere herzaman saygım var..Orjinalde risk diğerlerine göre çok daha düşük...Zaten kestime ile orjinali arasında fiyat farkı çok az hatta kestirme bazen daha pahalı olabiliyor...Orjinali bulamasaydım bende yan sanayi yerine kestirecektim..Ama orjinal varken kestirmek benim tercihim olmaz...Neyse bir ince nokta daha paylaşayım,alt kapak contasını yerleştirmek için bir miktar gres yağı kullanın ki takarken oynamasın...Ama yukarıdaki işaretlediğim sözünüze sonuna kadar katılıyorum...
 
Üst