Astra G Havalandırma Klapesinin Alternatif Tamiri

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
196
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Selamlar

2004 Astra G aracımın çoğu G ve H kasa astralarda kronik problem diye bilinen klape motorunun kapağı kırması 9 sene sonra aracımda baş gösterdi,kapağı söktüm kırılan tarafı ters çevirerek en kısa çözüme yöneldim,fakat yeni kapakta taksak malum motora sürekli elektrik gelmeye devam ettiğini öğrendim forumdan,motora 12v geliyor sürekli,benim sormak istediğim soru ise motora 12v yerine 8v civarı bir güç versek yani kısaca motorun gücünü azaltmanın kapağı tekrar kırmasının önüne geçer mi ?

ve bu mümkün ise nasıl voltajını azaltabilirim en kısa yoldan,şimdiden teşekkürler
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yazın çok ugrastim o klapeyi ters takabilmek için. Bırak klapeyi ters takma birsürü vida sokmeme rağmen parçayı dışarı alamadım.ne Sileceklerin ordan nede içeriden çıkmadı. Siz nasıl hallettiniz. Yazarsaniz çok sevinirim
 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
196
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Yazın çok ugrastim o klapeyi ters takabilmek için. Bırak klapeyi ters takma birsürü vida sokmeme rağmen parçayı dışarı alamadım.ne Sileceklerin ordan nede içeriden çıkmadı. Siz nasıl hallettiniz. Yazarsaniz çok sevinirim


Önce sileceğin altındaki ızgarayı kaydırıp altında 1 adet vidayı söktüm,sonrada klape kapağının alt kısmında sağ ve solunda birer vida daha var onlarıda söktüm,ilk defa söktüğüm için bilmeyerek motorun oradaki vidalarıda sökmüştüm bi bakıma iyi de oldu esneklik kazandırdı çıkartırken torpido tarafından çekip aldım fotoğraf çekecektim aslında da bende çok zorlandım çıkartırken özellikle motora giren soketi yapan adama çok kızdım çıkarana kadar canım çıktı,yoruluncada fotoğraf işi yattı şimdi klapeyi ters çevirdim diğer zarar görmüş tarafıda vida attım mil gibi oldu,şuan çalışıyor açılıp kapanıyor,devreye giden voltajıda düşürdümmü bidaha bozulacağını sanmıyorum kolay gelsin
 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
196
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Avometreniz varsa çalışırken motorun çektiği akımı ölçün, bu motorun direncini verir. Sonrasında kaç volta düşürmek istiyorsanız basitçe V=IR formülü ile ne kadarlık direnç takmanız gerektiğini bulabilir ve deneyebilirsiniz.
 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
196
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Benim yaptığım bukadar iyi görünmese de iş göreceğini düşünüyorum yeterki motora kapağı zorlayacak kadar elektrik gelmesin arasına elimi koyuyorum gerçektende kıstıracak kadar sıkıştırıyor ne dertleri varsa bunu bukadar sıkıştıracak şekilde yapmışlar anlamadım
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Önce sileceğin altındaki ızgarayı kaydırıp altında 1 adet vidayı söktüm,sonrada klape kapağının alt kısmında sağ ve solunda birer vida daha var onlarıda söktüm,ilk defa söktüğüm için bilmeyerek motorun oradaki vidalarıda sökmüştüm bi bakıma iyi de oldu esneklik kazandırdı çıkartırken torpido tarafından çekip aldım fotoğraf çekecektim aslında da bende çok zorlandım çıkartırken özellikle motora giren soketi yapan adama çok kızdım çıkarana kadar canım çıktı,yoruluncada fotoğraf işi yattı şimdi klapeyi ters çevirdim diğer zarar görmüş tarafıda vida attım mil gibi oldu,şuan çalışıyor açılıp kapanıyor,devreye giden voltajıda düşürdümmü bidaha bozulacağını sanmıyorum kolay gelsin

bende aynı şekilde sileceklerin ordan ve içeriden birçok vida söktüm ama o klapenin olduğu yeri dışarı alacak kadar boşluk yada esneme oluşmamıştı. bende çıkartamayıp yorulunca bırakmıştım. benim araçta g kasa ama 2006 model z motorlardan. benim araçtaki fan motoru sanırım forumda tamir edenlerinkinden farklı.
direnç filan koyacaksanız açınca fan motorunun fotosunu çekerseniz sevinirim. fan motoru kısmı aynı ise tekrardan yapmaya çalışacağım.
 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
196
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bende aynı şekilde sileceklerin ordan ve içeriden birçok vida söktüm ama o klapenin olduğu yeri dışarı alacak kadar boşluk yada esneme oluşmamıştı. bende çıkartamayıp yorulunca bırakmıştım. benim araçta g kasa ama 2006 model z motorlardan. benim araçtaki fan motoru sanırım forumda tamir edenlerinkinden farklı.
direnç filan koyacaksanız açınca fan motorunun fotosunu çekerseniz sevinirim. fan motoru kısmı aynı ise tekrardan yapmaya çalışacağım.

Kalorifer sisteminin motor koduna göre değişiklik göstereceğini hiç sanmıyorum,benimkide Z motor,kaldıki sadece G kasa değil H kasa ve Zafirada da kullanılan sistem aynı öğrendiğim kadarı ile,fanın etrafındaki tüm vidaları söktükten sonra bazı vidaların hemen yanında tırnak şeklinde birbirine geçen plastikler var onları çıkarttınız mı ? Tam ortada duran metal kelepçeyi zaten görmüşsünüzdür o da çıkacak,yarın fotoğraf çekmeye çalışırım
 
Üst