Astra g 2001 fan arizasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Reis4444
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Reis4444

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Tem 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
32
Selamunaleykum arkadaşlar aracımda radyatör fani arizasi var 93 de fan açıyor klima ve radyatör fani aynı anda çalisiyor fakat hararet 100e yaklastimi radyatör fani 2.kademeye geçmiyor duruyor ve klima fani son hizda calisiyor fan beyni değişti duzelmedi fan değişecek dediler yardımcı olabilirmisiniz başına aynı sorun gelen varmı acill yardim
 
Şu anda bende benzer surunla uğraşıyorum.
Bende de fan sorunu var.
Arıza teşhis edildi. Bozuk olan parça, fan direnci.
Bu parça benim aracım için malesef ayrı satılmıyor. Fan ile birlikte satılıyor. Yaklaşık 1200tl.
Gelelim senin mevzuya, anladığında göre senin arıza teşhisi tam yapılmamış. Yani sorunlu olan parça belirlen memiş.
Gittiğin tamirci arabayı cihaza bağlayıp tüm fan fonksiyonlarını tek tek test etmeli, bu sayede arızalı parça hemen belli olur.
Teşhis en fazla 3dk. Sürer.
Sonrası kolay iş.

Öğle, muhtamel parçaları tek tek yenisi ile değiştirmek akıl karı değil.
Cebe zarar.
 
Araca bağlantı yapıldı 1482 veya 1483 olması lazım arıza kodu veriyor. Kendim aracın fan rezistansını söktüm direncde bi kopukluk göremedim orijinal üzerindeki parça olduğu için yorgun bi durumda tabi. Fan arızalı olsa ağır devirdede çalışmaz diye düşünüyorum. Rezistans yüzünden sağlam fanda değiştirilmez diye düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20190711-WA0004.webp
    IMG-20190711-WA0004.webp
    47.7 KB · Görüntüleme: 14
Termik sigorta yi olctun mu?
Fotoğraftaki yeşil şey.
 
Yeşil olan diyot yanlış değilsem. Fan ilk kademede çalışırken ölçtüm 5 volt gonderiyo motora fan ikinci kademeye geçince 9 volt gonderiyo fakat hemen kesiyo motora elektrik gitmiyo. Elektrikciye sordum role arizasi olabilir veya kablolarda sıkıntı olabilir dedi fakat daha götürüp gösteremedim. Sizin aracdakidemi böyle oluyor. Söyle düşünmek gerekirse motora iki kablo gidiyor motorun devri voltaja göre degisiyor fan sağlam gorunuyor ama usta arızalı değişecek dedi o rezistansdan bulamayizmi acaba
 
O şey termik sigorta ve miadını doldurmuş görünüyor.
Maliyeti çok azdır. 2-3 TL civarı.
İlk etapta onu değiştir.
Bulabilirsen en az 160 derece 15amper al.
Bulamassan en yaygın olanı 240 derece 10 amper.
 
Son düzenleme:
Dediğiniz termik sigorta diyot gibi ölçüm yapilabilirmi acaba. Bende ondan şüphelendim çünkü beyin enerji gonderiyo fakat o geçirmediği için enerjiyi kesip acil durum sinyali gönderip klima fanini son hıza alabilir. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için umarım sizde aracinizin sorununu cozebilirsiniz
 
Akşam karanligina kalmadan kendi sorunumu hallettim.
Benim sorunum ise şu şekilde; radyatör fanı ilk kademe açmıyor. Direk 104 derecede son hız çalışıyor.
Resistor söktüm.
Termik sigortayı ölçtum. Sigorta atık dı.
Termik sigortayı yerinden çıkardım. Yerine yenisi olmadığı için bildiğin bakır tel taktım. Biraz riskli ama sigorta almaya gidemedim.
Sonrasında her şeyi geri takip, fanı topladım.
Sonunda fanin tüm kademeleri çalışıyordu.

Şimdi gelelim senin soruna. Evet sigortayı kontrol edebilirsin.
Avometre ile kısa devre modunda ölçersin.
Hatta deneme yapmak için sigortani sökmeden benim gibi bakır ve ya iletken bir telle paypas yap. Kesin sonuca ulasacaksin.
 
Dediğini deneyecem. Fakat bir sorum daha olacak ilk kademe çalışmadığı için ekranda soğutma suyu arizasi veriyomuydu aracin ve klima fani felan hızlı calisiyomuydu
 
Aracimda arıza ışığı yoktu.
Klima ac tuşuna basınca direk en hızlı kademede çalışıyor.
Hararet sıcaklığı 104 derece olmadan fan açmıyor du. 104 de en hızlı kademede açıyordu.
Ben 1200 TL vermeden halletim. İnan bana şu anda acayip keyifliyim.
Yok yere fan degistirmedik. Dediklerimi dene...
 
Geri
Üst