Astra F GSI Ön yay sorunu

thewishmaster

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle bu konuyu taşıdım ve değerli fikirlerinizi almak istiyorum.

Aracımı orijinal yay ve ekipmanlarla kullandığımda ön 4 5 cm düşük duruyor ve direksiyon milleri kaporta çamurluk içindeki yuvalarının üst kısımlarına küt küt vuruyor.

Sıfır orijinal amortisör ve sıfır orijinal yayları tatkıp denedim sonuç aynı.

Sıfır koni yay takıp denedim 3 cm lik ön lastikler içeri gömüldü 1 gün bile gezemedim küt küt.

Son olarak tornacıda 4 cmlik get tarzı metal parça işlettim ve yayların altına koydum ve tüm vurma problemi düzeldi ön yüksekliği normale döndü.

Yalçın abiye özelde konu ile ilgili danıştım sağolsun bir hayli yardımcı oldu ancak genele taşıyıp daha fazla bilgi ve görüş almak istedim.

Acaba benim ön takımda eksik parça mı var.

Orijinal GSİ sahipleri ön takım diziliş şeması gönderebilirler mi. Yay malzeme kalınlığı kaç milimetre ve boşata (dışardayken) yay yüksekliği kaç milimetre. bununla benim orijinal yaylarımı kıyaslayacağım. Ayrıca varsa eksik parça onu saptayayım benim araçta takmadıkları bir parça mı var acaba amortisör üst takozu ile alt çanak arasında. Yalçın abinin yazılı geçtiği dizilişte eksik yok gibi ama bu 4 5 cm lik düşüklük nerden kaynaklanıyor.

Ayrıca yayı tutan çanağın alt tarafından fren disklerini tutan döküm parçanın merkezine olan mesafe kaç mm. iki kule arası mesafe kaç mm. gibi bilgiler de lazım.,

Son olarak 5 cm get yerine astra g yayı taksam nasıl olur?
 
en azından elinde orijinal gsi olan biri ölçüleri versin bana hiç olmazsa.
 
benim yaylarda kesilmiş (almadan Önce) geçenlerde amartisör değiştirdiğimde fark ettim.yoksa ölçüp göndericektim ölçüp.çok sert çukura girince alttan benimkide vuruyor küt diye.yakında yay almayı düşünüyorum spor 3,5 lardan.kolay gelsin..
 
yıllar önce yazmış ama yanıt alamamış bir arkadaş vesilesi ile belki ileride birilerine gerekir diye yanıt yazayım dedim (artık bu arabalardan pek kalmadı ama bakarsın bir meraklısı çıkar)

1-) Gsi ın önü aerodinamik nedenle zaten standart F lerden biraz düşüktür.
2-) küt küt vurma sorunu amortisör milinin içinden geçtiği kauçuk halkanın zamanla bozulması veya gereksiz görülüp sökülüp atılmış olması sonucu oluşur başka türlü küt küt vurmaz
3-) Amortisör üst takozunun zamanla eskiyerek esneyip bombe yapması sonucunda en az 2,5 - 3 cm ye kadar arabanın önü düşer.
4-) Ek olarak amortisör toz koruyucu muhafazanın üst kısmında kauçuktan bir get vardır zamanla bu get ezilir ve 0,5 cm de oradan arabanın önü düşer
5-) Amortisör toz koruyucu muhafazanın üzerinde bir bilya ve onun üzerinde de bir alüminyum şapka vardır. Tamirciler o şapkayı hiç sevmez ve kullanmayabilirler 1,5 mm de oradan kaybedersin

toplamda ise

2,5 veya 3 + 0,5 + 0.15 = 3,15 cm ile 3,55 cm arası yukarıda sayılı nedenlerden dolayı arabanın önü düşebilir
 
Geri
Üst