ASTRA F 1.4 8V LPGLİ STOP ETME SORUNU

aslan1905

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
28 Haz 2025
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhabalar,

1993 model Astra 1.4 8v lpgli aracım var. Bazen yokuş aşağı inerken bazen düz yolda seyir halinde giderken ve bazen kırmızı ışıklara yaklaşırken vitesi boşa aldığımda veya debriyaja bastığımda motor arıza ışığı yanmakta ve ardından yağ lambası , akü göstergesi ışıkları yanmakla birlikte stop etmekte. Ayrıca arıza ışığı yandığından itibaren aracım 500 devirlere kadar inip motoru titremekte.Araç stop ettikten sonra tekrar marşa basıp çalıştırıldığında motor arıza ışığı sönüyor yalnız tekrar seyir halinde ne zaman olacağı belli olmadan yanıp duraksama zamanlarında stop ediyor. Örnek vermek gerekirse kırmızı ışıklara yaklaşırken vitesi boşa almadan debriyaja basıp ardından frene basarken arıza ışığı ile birlikte stop ediyor. Forumda aynı şikayeti olan bir arkadaş vardı ancak sonuca ulaşamamış görünmekte. Konuyla ilgili bilgisi olan var mıdır ?
 
Merhabalar,

1993 model Astra 1.4 8v lpgli aracım var. Bazen yokuş aşağı inerken bazen düz yolda seyir halinde giderken ve bazen kırmızı ışıklara yaklaşırken vitesi boşa aldığımda veya debriyaja bastığımda motor arıza ışığı yanmakta ve ardından yağ lambası , akü göstergesi ışıkları yanmakla birlikte stop etmekte. Ayrıca arıza ışığı yandığından itibaren aracım 500 devirlere kadar inip motoru titremekte.Araç stop ettikten sonra tekrar marşa basıp çalıştırıldığında motor arıza ışığı sönüyor yalnız tekrar seyir halinde ne zaman olacağı belli olmadan yanıp duraksama zamanlarında stop ediyor. Örnek vermek gerekirse kırmızı ışıklara yaklaşırken vitesi boşa almadan debriyaja basıp ardından frene basarken arıza ışığı ile birlikte stop ediyor. Forumda aynı şikayeti olan bir arkadaş vardı ancak sonuca ulaşamamış görünmekte. Konuyla ilgili bilgisi olan var mıdır ?
Bu anlattığınız durum 90’lı yılların Astra’larında gerçekten çok denk gelinen bir problem — vitesi boşa alınca ya da debriyaja basınca rölantinin toparlayamayıp motorun stop etmesi. Özellikle LPG’li araçlarda daha da bariz oluyor.

Muhtemel nedenler:

Rölanti motoru (IAC valfi): En çok şüphelenen kısım burası olur, çünkü yokuş aşağı veya boşa geçince hava akışı değişir, bu parçanın rölantiyi ayarlama tepkisi zayıfsa motor stop eder. Temizlik veya değişimle düzelir.

Boğaz kelebeği: Karbon dolmuş olabilir, kelebeğin hareketi yavaşlar, bu da gaz kesildiğinde motorun stop etmesine sebep olur. İyi bir temizlik yaptırmanız yarar sağlar.

LPG ayarı: Özellikle eski regülatörlerde karışım ayarı tutmazsa ya da geçiş noktaları çok zayıf kalırsa LPG’de bu tarz stop etme sorunları görülür. LPG servisinde ayar ve kaçak kontrolü mutlaka yapılmalı.

Vakum hortumları: 30 yaşına yaklaşan hortumlarda çatlama, gevşeme olabilir, bu da rölantiyi bozarak kesintiye yol açar.

Distribütör/ateşleme sistemi: Distribütör avans ayarı, avans beyni, hall sensörü gibi bileşenler de etkiler, arıza ışığını yakıp stopa sebep olabilir.


Arıza kaydı sildiğinizde geçici düzelip sonra tekrar geliyorsa, büyük ihtimal IAC valfi ya da boğaz kelebeği temizlik/yenileme ile başlamak en mantıklısı olur. LPG ayarını da boşa almadan kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
 
Geri
Üst