Astra Classic III CDTI

mustafa avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Selamlar

Yakın zamana kadar severek kullandığım 2004 model corolla sol aracım vardı bugüne kadar 4 farklı toyota modeli kullandım hepsinden ayrı ayrı memnun kaldım.Ama geçtiğimiz hafta içinde corollamı satmış bulunmaktayım.

Forumda araştırma yaptım ama buna benzer bir konu bulamadım ve başka birilerininde işine yarayabilir diye sormak istedim.

Malumunuz artık benzinli araca binmek büyük bir külfet.Uzun süre sorunsuzca kullanabileceğim aynı zamanda ekonomik bir araç arıyorum.Küçük sınıf dizel araç ararken astra classic III CDTI dikkatimi çekti.Fiyatı oldukça uygundu küçük sınıf araç fiyatına yakın bir fiyatı vardı üstelik 1 üst sınıf ama bazı çekincelerim var.Sizlere sormak istedim

1-Sanırım "Selenoid Valfi" sorunu sık olarak yaşanıyormuş.Bu soruna yol açarmı sürekli olurmu bu sorun?

2-Yakıt tüketimi oldukça yüksek olduğunu duydum.Doğrumudur?.Aynı zamanda 2011 corolla d4-d aracımız var yaklaşık 5.5 litre ankara ş.içinde yakıt tüketiyor.Katalogta 6.3 yazıyor ama çoğu konuştuğum kişi 7 litrenin üstünde tüketimi olduğunu söyledi.Açıkçası 6 litrenin üstünde tüketim istemiyorum.

3- sikayetvar.com da oldukça karşıma gelen bir şikayette 0 km de boyalı araçların satılmış olması.Böyle bir rezillik benim başımada gelirmi?opel servislerinin hizmet kalitesinin yerlerde olduğunu duydum doğrumudur?

4-Başka bir kronik arızası veya hassas, arıza çıkarabilecek bir noktası varmıdır?

5-Son olarak bana bu aracın + ve - lerini söylerseniz sevinirim.

Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Ben ilk zamanlarda 1500 km de iken ş.içi sadece 1 kereliğine 7.1 litre gördüm 150 km sonunda.

Sonraki sıfırlamalarımda 6.3 ü hiç geçmedi. Şu an 5.9 şehiriçi.Ş.dışı ne kadar bassamda araç 4.5 litreyi geçmiyor.6 . vitesi büyük avantaj. Ş.dışında en düşük 4.0 litre gördüm 350 km ortalaması. en yüksek 4.5 gördüm 350 km ortalaması.
 
selenoid valfi problemi bende de var ancak servisten edindiğim bilgiye göre parçanın yapısını değiştirip sorunu giderebilmişler.ben istanbul içinde 6litre civarında yakıyorum.izmir içinde 5buçuk litre civarı.tüketim konusu tamamen ne istediğinize bağlı.kalkışı gerçekten zayıf olduğundan sürekli gaza basarsanız yakıt tüketiminiz 9litrelere bile dayanabilir.

boyalı araç satışı konusuna gelince ben ilk olarak vw'de duymuştum yıllar önce habersiz olarak verildiğini.markayla alakalı değil tamamen satışı yapan bayiinin yapmış olduğu durum.normalde oldukça iyi bir indirimle alıcının bilgisi dahilinde satışın gerçekleştirilmesi gerekiyor.

opel servisiyle aram çok da iyi olmadığımdan özel serviste işimi görüyorum...
 
Erim ve dewilking08 ilgileriniz için teşekkür ederim.Opel sevdiğim güvendiğim bir marka ama kafamda bazı soru işaretleri var özellikle sorun çıkarma olayları ve servislerle ilgili.Yakın bir arkadaşımda 2000 edition g vardı baya baya sorun yaşamıştı onunda

bu aracın + ve - leri başka kronik sorunları varmıdır?
 
Zaten öyle çok hızlı kullanıyım diyen birisi değilim.Sakin kullanımı tercih ederim.Ankarada ş.içinde istanbul gibi aşırı derecede dur kalk trafik olmuyor zaten.

Sanırım bu selenoid valfi sorununu yaşamayan yok.Classic te umarım bu sorun yaşanmaz
 
fazla kurcalama bence:) adam akıllı kullanımda başını ağrıtacak bi sıkıntı yaratmaz, yakıt tüketimi olarak yüksek falanda değil:) etrafa bakma sen.. yok kaldırmıyor yok gitmiyor yok çok yakıyor vsvsvs... ekonomi istiyorsan hiç düşünmeden al derim...
 
aracım 53000 de ve karma yakıtım 5.5 lt/100km .. şehirdışında bu daha da düşüyor haliyle.. bir senedir kullanıyorum.. bakımlarını düzenli yaptırdım ve hiç sıkıntı yaşamadım..
 
mustafa kardeşim opel astra sedan garajında mehmet abimizin 1.3 cdti sedan araç hakkındaki düşüncelerini yamış ve gayet net bilgilerini ortaya koymuş inşallah yardımcı olur

calmy´isimli üyeden Alıntı
Merhaba;

Uzun uzun inceledikten sonra 1 ay önce Astra Sedan 1.3 cdti 111.yıl versiyonunu aldım.
Elimden 3 opel geçti. Astra 2001 1.4 benzinli. Bunu LPG li yapmıştım ve sattım; Corsa 2008 1.2 easytronic benzinli bu da halen bende. Araçların hepsini 0 km aldım.

LPG işinde profesyonel anlamda 3 sene çalıştım. Artık başka sektördeyim.

Benzinli, LPG'li opeller beni hiç üzmedi. Şimdi dizele geçtim.
Sedan 111. yılın donanımı ve özellikle Muhteşem bagaj hacmini çok beğendim. Kampçılık gibi bir hobim olduğundan, hem yerden yüksek olması, hem de her türlü malzememi yükleyebilmem adına çok uygun bir araç. Bu hobi için bir jip daha iyi bir seçenek belki ama hem yüksek vergileri hem de uzun yolda yorucu olması sebebi ile tercih etmedim.

Gelelim 1 ayda 3000 km yaptığım araçla ilgili izlenimlerime;

1. Birçok yerde karşılaştığım ve aracın yokuş çıkamaması, düz yolda bile zor gitmesi gibi ağır iddiaların kesinlikle doğru olmadığını, bu şikayetin muhtemelen acemi şöförlük ve bilgi eksikliği ilgili olduğunu tespit ettim. Dizel motor için normal olan ağır devirlenme ve ilk vites hantallığı bu şekilde algılanmış. Bu araçta sık sık vites değiştireceksiniz bu sebeple de 6 ileri zaten.

2. Yakıtı bir harika. 5-6 litre arası tüketimlerle oldukça keyifli ve 90 km ye ayarlama derdi olmadan seyahat edilebiliyor. Bugünlerde havalar yaz gibi ve öğle vakti yolculuklarda klima da açmak gerekebiliyor. Klimanın tüketime olan etkisi benzinliye göre daha az.

3. Gürültü seviyesi benzinliden fazla olsa da, 3. vites sonrası fark kalmıyor. Motor soğukken elbette oldukça gürültülü ama 3-4 dk sonra bu sorun ortadan kalkıyor.

4. 3000 km sonunda yol bilgisayarı tüketim değerinin başta düşündüğüm gibi gerçek tüketimle net uyuşmadığını tespit ettim. Kabaca %4 düşük gösteriyor bilgisayar. Depoyu fullediğinizde 33 lt görünen tüketimin 34.5 lt civarında olduğunu anlıyorsunuz. Çok mühim değil.

5.Araç son derece keyifli ve konforlu bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Uzun yolda giderken yolun bitmesini istemiyorsunuz. Yol tutuşu harika, frenler daha önce kullandığım opel dışındaki diğer araçlar ve eski opellerim dahil hepsinden daha fazla güven veriyor. Bunda EBD ve CBC nin de etkisi var şüphesiz. Sürücü hariç 1308 kg lik bir aracı kolayca yavaşlatan ve şu ana kadar 1 kez gereken ani frenlemeye karşı aldığım tepki aracın frenlerine hayran bıraktı beni.

6. Müzik sistemine 10 üzerinde 8 puan verdim. Ben çıstakçı :) değilim ama müzik kulağım iyidir. Aynı parçaya ait MP3'ü aux kanalına creative mp3 player ile bağladığımda, aracın kendi playerine göre daha kaliteli ses alabiliyorum. Sistem iyi değil demiyorum ama sadece iyi diyebilirim. Çok iyi ya da mükemmel değil.

7. Otomatik klima harika. Önceki araçlarımda manueldi. Şimdi kalorifer ya da soğutma ayarı yapmıyorum. Auto modunda istediğim dereceyi ayarladığımda ve üfleme modunu da Auto yapınca nereden araca girdiğini anlamadığım bir serin veya sıcak (ihtiyaca göre) hava içerisini dolduruveriyor. Ne klimada yüzünüze, ayağınıza ya da belinize vuran bir rahatsız soğukluk ne de ısıtmada ayağınızı , yüzünüzü rahatsız eden bir sıcaklık hissetmiyorsunuz. Nasıl ısındığı veya soğuduğu anlaşılmıyor. Açıkçası uzunca bir süre kullandığım dizel bir mercedesin Otomatik kliması bile bu kadar iyi değildi...

8. Aracın yolcuları da çok memnun kalıyor. Arka koltuk diz mesafesi ve konforu gayet iyi.

9. Farları orjinal bıraktım. Hafif ayarsız gibiler. Aydınklatma kalitesi için de 10 üzerinden 8 veriyorum. Bu benden alınacak iyi bir nottur.

10. Lastikler biraz gürültülü. Ancak boyut olarak çok iyiler. Yol tutuşunu destekliyor ve ani frende dahi kızaklamaya zor geçecekleri anlaşılıyor zira ani frende ABS devreye girene kadar ciddi bir yavaşlama yaşadım. 2008 Corsa'mın lastikleri daha ince ve hafif frende bile ABS takırtısı hemen hissediliyor.

11. Aracımı son hıza fazla zorlamadım.. 2000'i geçince 170 i geçtim birkaç dakikalığına ama dip gaz yapmadım. Bu sadece deneme amaçlıydı. Ben "şeytan kulağına kurşun" vukuatsız 1 milyon km devirmiş sakin bir şöförüm. Normal yolda max 90-110 cu , otobanda max 120-130 cu bir kişiyim. 20 li yaşlarda broadway ve doğanlarla çok hız yaptım. O zamanlar kanımın akış hızına uyardım. O arabalarla ölmeden bu zaman geldim ama artık son 10 yıldır efendi ve sakin kullanıyorum.

12. Aracın debriyajında ilk günden beri hissettiğim bir darbeli çalışma var. Yani hafifçe debriyaja basınca ayağımı motorla senkronize şekilde titreten birşey bu. Vaktim olup servise soramadım. yakında soracağım. Bu normalse debriyaj konforuna 10 üzerinde 4 veririm..

Şimdilik bu kadar kullanımdaki durumlara göre güncelleme yapacağım...
 
Geri
Üst