astra 1.3 cdti (kendinizi kandırmayın beyler)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aduken
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
teste konu olan motor 90 hp lik 6 ileri astra h cdtı ile aynı motor
 
Astralardaki 1.3 cdti motorlar tek tip midir? yani corsa, combo vs. ile birebir aynı motoramı sahip? Eğer aynı ise ben 1.3 cdti combo kullanıyorum aracım 160 binde ve gayet verimli çalışıyor. Aracım panelvan ve yeri geldiğinde 500-600 kg yükde taşıyorum. Bundan önce yine şirket için aldığım 2000 model 1.7 dizel comboyu 105 binde aldım 262 binde sattım. İnanması güç ama orijinal debriyaj setini 215 binde değiştirdim. Öncesinde corsa, astra gibi araçlarla tecrübem oldu. Şahsi araç olarak başka marka kullanmama rağmen hafta içi comboyu kullanmayı daha çok tercih ettim. Yeni modelleriyle pek tecrübem olmadı ama 1994 2000 arasınde üretilen Opellerle ilgili "içindeki sıkışıklığın haricinde" sınıfının en iyilerinden olduğunu düşünüyorum.

1.3 cdti ise stratejik olarak iyi bir fikir gibi görünüyor çünkü 100 TL mazotla 700 km gittiğim oluyor. Gezmeyi severim ama kazancımı yakıta vermeyi sevmem. Ticari araç için mantıklı ancak hususi araç için tercih etmek konfor açısından sanırım hayal kırıklığı yaratabiliyor.
 
astraların farklarıı yakıt sistemindeki basınçın arttırılması ve değişgen geometrili turbo kullanılması diğer blok üst kapak subaplar aynı benim bildiğim kadaryla...
astralarla ilgili olarak çoğu kişide şikayetler dduyuluyor ve bazı araçlarla karşılaştırılıyor.bence verdiğin para fayda ilişkisi olarak astra cdtı çok iyi.
motor seçimi bakım masrafları kullanım ömrü ve insan hatalarını en iyi derecede absorde edebilicek tipte bir motor.eğer bu motorun karakterisliğine uygun kullanımında ise mükemmel.abartmıyorum megane 1.6 benzinli ile periyodik genel bakıma girdiğmiz zaman 4 tane filtre ve yağ olarak astra cdtı daha ucuza çıkıyor. megane 1.6 veya cruze ile bizzat denemişliğim var rampalarda dikiz aynamdan bakıyorum onlara. şehir içinde izmit için konuşuyorum 740 km şehir içi yol yapıyorum 1 depoyla .benim işimi görüşüyor ve tatmin ediyor kalite ve hala güncel görüntüsüyle...
 
1.3 dizelinin fiyatı bu aralıktayken 1.6 dizelin ne olacağının farkındasınız heralde ülkemizdeki satış vergilendirme sistemine göre. 1.3 cdti kesmiyorsa chipleyin derim çok fark var opelin yeni motorlarını beklemektense eldekilerin problemini çözmek daha mantıklı sanırım
Diğer 1.6 dizel motor kullanan markalar sankş aynı vergi dilimi içinde yer almıyorlarmı? Hepimiz opelciyiz iyi güzel çok seviyoruzda neden aracın orjinalliğini bozup chipletelimki? gidip 40 bin tl ye araç alıp sonrada garantisini kim bozmaya cesaret edebilirki?
Ayrıca şunuda sormak gerekmezmi; chiplettiğide yüksek performans veriyor, diğer rakipleriyle aynı seviyeye geliyorsa opel kendisi neden chipleyip piyasaya sürmüyor. bunun nedeni euro 4 ve euro 5 normlarıdır.

Bugün Türkiyede VW, Skoda, Ford, Fiat, Hyundai, Volvo v.s. gibi bir sürü orta segmentteki markaların 1.6 dizelleri mevcuttur. Araçların orta donanımlı satış fyatlarıda ortalama 40-45 bin arasındadır.

Yani anlayacağın bu vergi sadece opele mahsus değil. piyasada bu kadar güçlü motora sahip rakiplerin varken bence halen 1.3 motorda ısrarcı olmak markaya zarar veriyor.

Ha şunu yapsınlar; 1,3 cdti motordan 240 Nm tork, 105-110 Hp güç üretsinler, ozaman derizki evet 1.3 hem vergide hemde yakıtta avantajlı olduğu için rakiplerinin bir adım önüne geçmiştir.

Ama maalesef durum hiçde öyle değil. Bir çok arkadaşım yeni araç alırken hep gidip opelede baktık. kimse 1.3 dizelin cazibesine kapılmadı, yılda 200 tl fazla vergi ödemeyi göze alıp güçlü motoru tercih ettiler.
 
walla astraya bişey diyemicem benzinli 1,6 sını kullandım ama, corsa van 1,3 cdti kullanıyorum. cosa van aracım 1150 kg ağırlığında ve seriliğinden gayet gayet memnunum. 1,3 multijet motorlar bence çok başarılı. 157 bin km de aracım. ve şehir içindeki ataklığı beni her zaman tatmin ediyor. şöyle söyliyim 1,6 benzinli astra h arkamda seyrederken ben 1,3 cdti aracımla önünde 170-180 km aralığında seyredebiliyorum...
 
evet arkadaşlar bütün yazılanları baştan sona okudum.kimisi çok memnun kimisi memnun değil.astra h dada her araçta olduğu gibi ufak tefek kusurlar var gördüğüm kadarıyla.ben aracımı yeni sattım 2006 astra g idi aracı sıfır almıştım 36.000 km.de sattım aracımı. satma sebebimde dizel otomatik bir araç almak için.ha ben aracımdan memnun değilmiydim çok memnundum ama şartlar öyle gerektirdi.şimdi yeni çıkan astra f leri inceleme fırsatım oldu aracın içi felan gerçekten mükemmel.opel yine işçilik kalitesini göz önüne çıkarmış kesinlikle.ama şu varki benim almayı düşündüğüm araç dizel otomatik bir araç olduğu için astra f yi eledim.çünkü astra f dizel otomaikt gelmeyecekmiş türkiye'ye. temmuz 2010 da euro n5 95 bg.lik yeni dizel motorlarla astra f satışa sunulacakmış.ben aurise de baktım megane de baktım hatta serviste cruise 'u sordum bana söylenen asla opel astra h'ın eline su dökemez. son olarak yine opel astra h 1.3 otomatik almaya kara verdim.bunun sebebide diğer araçların astra ya göre daha pahalı olması ve donanım olarak astra'dan zayıf kalmalarıdır.benim önceliğim ekonomi ve aracın bana verdiği güvendir.diğer araçlarda bu güven hissini alamadım.performansa gelincede sonuçta aldığımız aracın motoru 1.3 (ama ödüllü bir motor bu bunuda sakın göz ardı etmeyelim) bu motordan performans açısından fazla birşey beklemek yanlış olur.opel bu motoru ekonomik olduğu için sunmaktadır.şöyel birşey sorim arkadaşlar sizlere; bu donanımla bu ekonomiyle bu fiata ve en son olarak böyle güvenli bir araç varmı türkiyede?
 
Benim aklıma takılan bir konu var Opel bu dizel motorları Fiat ile geliştirmedi mi? Fiat'ın 1,3 motoru 100000km testlerinde hep olumsuz eleştiri aldı şu an adamlar 1,6 120 HP gücünde 300nm tork üreten bir motor yaptılar, madem motor konusunda ortaklığınız var koca Astra'ya 1,3 motor takmak pek akıllıca bir iş değil bence 1,7 motor vergi dezavantajı yaratıyorsa yeni astrada da duyduğuma göre yine 1,3 motor dizel kullanacakmış GM hani ufukları geniş insanlar olsalar yeni astra ve chevrolet cruze'a şu fiatin tork canavarı 1,6 dizelini takarlardı hatta bu motor insignia için giriş motoru bile olabilirdi benzinli 1,6'ya göre o kasayı daha iyi taşır gibime geliyor.
Bence Opel özellikle dizel motor konusunda ciddi bir seçim hatası yapıyor (aynı hatayı honda'da yapıyor) ford aldı başını gidiyor focusun dizellerinde de sorun var ama kimse bu motor kasayı çekmiyor kırmızı ışıkta stop ediyor vs demiyor. Kim kaldı 1,3 dizel motorlu rakiplerde adamlar linea'ya bile 1,6 dizel motor koydular.
Beni 1 haftalığına GM yardımcısı falan yapsalar direk alırım fiattan 1,6 dizeli astra'ya, cruze'a ve insignia'ya takarım opel ve chevrolet rekor üstüne rekor kırmazsa ben de bişey bilmiyorum.



hepsine harfiyen katılıyorum inşallah GM alır 1.6 dizel motoru.

ben de Meriva'yı almadan önce ciddi bir alıcı olarak araştırdığımda 1.3 cdti astra hiç bakmadım ford focus tdci 110 hp ile fiat bravo 120 hp 300 nm karşılaştırdım adamlar reklama bile burdan giriyor canı çekiyor insanın. opel insignia da 1.6 turbo 180 hp diye başlamıyor mu TV reklamına.

peki tasarruf edeyim derken aracın motorunu bu kadar kasmak neden? araç sollarken Allah korusun sıkıştığında nolcak? araç yüklüyken klima açıkken yazın yokuşta nolcak?

40 bin TL verip son model 1.3 cdti astra alıp çekiyordu çekmiyordu kafama takıp bir de fiat linea'nın oyuncağı mı olayım ekonomi yapayım derken.

Ekonomi gaz pedalındadır bence basarsın yakar basmazsın yakmaz. ekonomi silindir hacminde olsaydı 1.3 değil 1.0 motor koyarlardı her arabaya.
 
Diğer 1.6 dizel motor kullanan markalar sankş aynı vergi dilimi içinde yer almıyorlarmı? Hepimiz opelciyiz iyi güzel çok seviyoruzda neden aracın orjinalliğini bozup chipletelimki? gidip 40 bin tl ye araç alıp sonrada garantisini kim bozmaya cesaret edebilirki?
Ayrıca şunuda sormak gerekmezmi; chiplettiğide yüksek performans veriyor, diğer rakipleriyle aynı seviyeye geliyorsa opel kendisi neden chipleyip piyasaya sürmüyor. bunun nedeni euro 4 ve euro 5 normlarıdır.

Bugün Türkiyede VW, Skoda, Ford, Fiat, Hyundai, Volvo v.s. gibi bir sürü orta segmentteki markaların 1.6 dizelleri mevcuttur. Araçların orta donanımlı satış fyatlarıda ortalama 40-45 bin arasındadır.

Yani anlayacağın bu vergi sadece opele mahsus değil. piyasada bu kadar güçlü motora sahip rakiplerin varken bence halen 1.3 motorda ısrarcı olmak markaya zarar veriyor.

Ha şunu yapsınlar; 1,3 cdti motordan 240 Nm tork, 105-110 Hp güç üretsinler, ozaman derizki evet 1.3 hem vergide hemde yakıtta avantajlı olduğu için rakiplerinin bir adım önüne geçmiştir.

Ama maalesef durum hiçde öyle değil. Bir çok arkadaşım yeni araç alırken hep gidip opelede baktık. kimse 1.3 dizelin cazibesine kapılmadı, yılda 200 tl fazla vergi ödemeyi göze alıp güçlü motoru tercih ettiler.

chip garanti dışı falan bırakmıyo benim bugüne kadar tüm opel dizellerim chipliydi ve en ufak bir problem yaşamadım o arabalara chipsiz ve katalizörle binmek bence kendinize işkence etmek dışında bişey değil. ayrıca eğer chipli 1.3 cdti kullanmış olsaydın bahsettiğin markaların 1.6larıyla 1.5leriyle denk gittiğini görürdün neyse ben yaptırdım memnundum garantiylede hiçbi ilgisi yok bu işin servis onu okuyamaz bile.

opel bu araçları satarken kullanıcılarının yeri gelince 30binde yağ değişecek hayvanlar olabileceğini en kötü kaçak mazotu basıp motoru soğukken gaza abanabileceklerini düşünüyor ve gücü tüketimi ve atık gaz emisyon normlarını göze alarak o aracı size o güçte ve o ayarda teslim ediyor. siz hava kirliliğinden bana ne diyip yakıt tüketiminden biraz fedakarlık edip güç de alabilirsiniz çok zor bişey değil bu. ben corsa cdti ımı sıfır km olarak aldım ve 1200 kmde iken chipledim 140000 km sonunda pert olana kadar en ufak problem yaşamadım ve eurodizel yakıtı 1 kere olsun almadım. sadece yağ ve filtre (mazot dahil) bakımlarını 7500 kmde bir yaptım

fiyat farkı diyosun opelin kalitesinde kaç araba var sence? o bit pazarından kalma vw lere giydirilmiş skoda octavia mı dersin. oturunca konsolu göğsü dizine değen golfu mu dersin yoksa japon mucizesi heryerinden ses gelen bagaj kapağına yaslanırsan iz kalan civic ve corollamı dersin? bunları bi yana bırakıp tasarım harikası diye plastik karoserli döşemesinin süngeriyle kumaşı birbirine bağımsız olan megane mı alırsın yoksa direksiyonun merkezi sabit dışı dönüyo bide havalandırmasında parfüm var diye 308in süslü kardeşi c4 mü alırsın? mantıklı olalım beyler opel astrayla kıyaslanabilecek tek araç focus o da tasarım olarak hiçbişey vermiyor. hyundai vs gibi araçların üzerinde konuşmaya bile gerek görmüyorum. opele verdiğiniz para boşa gidiyor gibi konuşuyorsunuz ama diğer alternatifleriyle bir süre haşır neşir olduktan sonra astranızı çok özleyeceğinize eminim içinizde bir avuç gençlik ve dinamik sürüş sevgisi varsa. ha ihtiyar gibi sürüyosanız içiniz geçmişse bayıla bayıla skoda vw alın derim :)
 
fiatın 1,3 motorla ilgili auto show dergisinde olan punto 100bin km testini arkadaşım bence bir kez daha okusun hatta scanner ile tarayıp koyacaktım ama gerek yok turbo boşluğu ve güçsüzlüğü ile ilgili yapılan eleştirileri okumamış anlaşılan tamam motorun fiziksel yapısına diyecek sözüm yok fiatın kalite anlamında geldiği noktaya da ama güç konusunda katılmayacağım. 1,3 motor astraya uygun bir motor değil ve olamaz.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst