Arıza lambası yardım lütfen ?

MKuccuk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2011
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle merhaba... 2000 model Astra NB GL aracıma LPG taktırdım. Yukarıda belirttiğiniz sorunların hemen hemen hepsi başıma geldi. Motor arıza lambası şu an yanıyor. Benim aracım çekişten baya düşmüştü. Uzun yola gittiğimde farkettim ki araca biraz yüklenince Motor arıza göstergesi yanıyor. Rolantiye alınca sönüyordu benzinde ise hiç yanmıyordu. Ustaya sorduğumda LPG de yanıyorsa LPG ile ilgili bi sorundur Korkulacak bişey yok dedi. Arıza olsaydı ışık benzinde dahi sönmez yanardı dedi. LPG yüksek gaz basınç oranlarını kontrol etsinler dedi. LPG montajı yaptırdığım yere gittim ve ustanın dediklerini aktardım. Orada da hava filtresinin girişlerini kapattılar. Bunlarda 3 adet hava girişi var LPG li araçta tek noktadan hava girişi olmalı dedi. Aracın perormansı arttı ama ikaz ışığı hala yanmakta. Önceleri yüksek hızda yapıyor rolantide sönüyordu şimdi ise düşük haızda da yapıyor üstüne üstlük sönmüyorda. (benzine alınca sönüyor).... Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım... Bir yol tarif edin de rahatlayayım....
 

decoder

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
1,171
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ışığın yanması lpg ile alakalı ve emin ol filtre felan olacak iş değil tech2 bağlat söndür ama kısa sürede gene yanar ama sen yanmasına bakma gönül rahatlığı ile gez korkulacakj birşey değill
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Arkadaşlar öncelikle merhaba... 2000 model Astra NB GL aracıma LPG taktırdım. Yukarıda belirttiğiniz sorunların hemen hemen hepsi başıma geldi. Motor arıza lambası şu an yanıyor. Benim aracım çekişten baya düşmüştü. Uzun yola gittiğimde farkettim ki araca biraz yüklenince Motor arıza göstergesi yanıyor. Rolantiye alınca sönüyordu benzinde ise hiç yanmıyordu. Ustaya sorduğumda LPG de yanıyorsa LPG ile ilgili bi sorundur Korkulacak bişey yok dedi. Arıza olsaydı ışık benzinde dahi sönmez yanardı dedi. LPG yüksek gaz basınç oranlarını kontrol etsinler dedi. LPG montajı yaptırdığım yere gittim ve ustanın dediklerini aktardım. Orada da hava filtresinin girişlerini kapattılar. Bunlarda 3 adet hava girişi var LPG li araçta tek noktadan hava girişi olmalı dedi. Aracın perormansı arttı ama ikaz ışığı hala yanmakta. Önceleri yüksek hızda yapıyor rolantide sönüyordu şimdi ise düşük haızda da yapıyor üstüne üstlük sönmüyorda. (benzine alınca sönüyor).... Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım... Bir yol tarif edin de rahatlayayım....

İyiliğiniz için yazıyorum. Siz de rahatlamayın, ışığı yanan diğer dostlarımız da rahatlamasınlar. O Işık yanıyorsa, ya fakir ya zengin karışım sorunu var demektir. Yani araç istediğinden fazla ya da az yakıt alıyordur. Bu sorun motoru en çok yıpratan olaylar zincirinin başlangıcını ifade eder. Bu aşamada gittiğiniz servis size ölüm - kalım tercihini sunmuştur. Derler ki :" Abi sistem canavar gibi. LPG de sorun yok bu ışık yanıyor ama yansa da birşey olmaz"
Ama...!
Bu mesele radyasyonlu çay gibidir. Bakın içitim birşey olmadı derler ama öyle bir illettir ki 3-5 sene sonra kanser olur kurban.
Arabada da fakir ya da zengin karışım başta sadece performans kaybı ile size yansır. Bunu düzeltmedikçe, Segmanlarınız ve silindir çeperi arasında sıkı ilişkiler oluşmaya başlar. Ayrıca süpap yuvaları ve süpaplar arasında da daha sıkı fıkı kaynaşmalar oluşur. 20-30 bin km bu şekilde gittikten sonra aracınız elektronik uyarı veren türdense "check oil level" yani yağ seviyesini kontrol et uyarısı görürsünüz. Elektronik değilse yağ çubuğunu her sabah kontrol etme ihtiyacı başgösterir. Bagajda 3 litrelik yağ taşımaya başlarsınız. Haftada bir ilave yaparsınız. Sonra yakıt artmaya, titreşimler çoğalmaya başlar. LPG den zannedersiniz ama LPG den olan sorun zaten işini görmüş ve artık motor sorunu haline gelmiştir. Usta size der ki "LPG sisteminde sorun yok motora baktır." Evet ilkinde LPG de sorun yok diyen usta haksızken bu sefer haklıdır zira LPG sorunu motorunuzun işini bitirmiştir bile.
Bu dediklerim LPG li tüm araçlar için değil ancak arıza lambasını yakan araçlar için özellikle önemli. O arıza lambasını oraya takan ve bir yazılım algoritması ile yanıp yanmayacağına karar veren Alman mühendislik takımı bu işi boşuna yapmadı. Bunu kaale almamak sonuçlara razı olmak demektir. Sanayideki LPG ustanız onun gereksiz veya önemsiz olmasına değil karar vermek, fikir yürütmek ehliyetine bile sahip olmayan bir kişidir.
Bakınız araçlarımdan birinin kullanma klavuzunda ne deniyor.
"Motor emisyon arıza lambanız yandığında derhal motor devrini düşürüp, aracı kesinlikle zorlamadan en yakın servise müracaat ediniz. Lamba ikazı varken yüklü ve uzun süre seyahat etmeyiniz. Ağır motor hasarı ile neticelenebilir"
Sanayide size söylenen LPG farklı bir yakıt olduğu için araç uyarı yakıyor. Önemli değil birçok araba bu şekilde geziyor yalanına inanmayınız...
 

MKuccuk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2011
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mehmet Bey İlginize teşekkür ederim dikkate alacağım. Yalnız benim aracımın gaz ayarını henüz bilgisayar ile yapmadılar. Yani elle yaptılar. makina ayarını 1000 km yol yaptıtan sonra yapacaklarmış. Ayarsızlıktan olabilir mi?
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Mehmet Bey İlginize teşekkür ederim dikkate alacağım. Yalnız benim aracımın gaz ayarını henüz bilgisayar ile yapmadılar. Yani elle yaptılar. makina ayarını 1000 km yol yaptıtan sonra yapacaklarmış. Ayarsızlıktan olabilir mi?

Aracınız kaç model? Sırlalı sistem monte ettirdiyseniz bilgisayarsız ayar diye birşey olmaz. Tek nokta ise elle yapılır ancak aynı şekilde iyi ayarlanmazsa yazdıklarım sizin için de geçerli.
 

MKuccuk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2011
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım 2000 model tek nokta enjeksiyonlu Astra Klasic 1.4 GL
 
Üst