Aracınız Ne kadar yakıyor?

corsaDistorsiyon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
1,404
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şöyle bir ifade kullansak daha'mı doğru olur acaba. Yolun durumuna göre motorun aracın yükünü tamamen üstlendiğini hissettiğiniz zaman bir üst vitese geçebiliriz. Zira rampa yukarı çıkan ve helede yüklü bir aracı 2000 d/d iken bir üst vitese çıkarmak çekiş ve tüketim açısından pek sağlıklı olmaz sanırım.


Yalnız şöyle bir durum var;
1-2-3-4-5 ve 6 vites'te de olmak kaydıyla 2000-2500 devir aralığında vites değiştirildiğinde zaten yolun durumu ya da yük gibi dinamik unsurlar, düşündürücülüğünü,engelleyiciliğini kaybediyor.Çünkü önemli olan ve konuşulması gereken şey vites aralığıdır.Araç yüklü ya da yüksüz olarak vites değişim sınırına çıkıyor devir olarak.Sizin söylediğiniz durumun varlığı,yani yük ve yol durumu sadece ama sadece söz konusu devirlere ulaşma zamanını etkiler.Yani yük ve yol eğimi,salt olarak ivmelenmenin saniye bazındaki değişimiyle ters orantılıdır.Merkezkaç kuvvet salınımlarının etkisi düşünüldüğünde tabiki güçlü bir devirde üst vitese çıkmak daha yararlı olacaktır.

Ayrıca araç yüklüyken veya yol yukarıya doğru eğimliyken, devirden düşmemek için,bir üst vitese geçerken,1.3 litre cdti motorlu bir araçla 4000 devire gelmeyi beklemek ve bir üst vitese geçmek,gereksiz bir davranıştır.Çünkü aracın turbo'sunun devreye girmesi ve az güçle çok iş yapma mantığıyla çalışan cdti'ların genetiğine aykırıdır bu durum.Yani 4000 devire gelip bir üst vitese geçmek yerine,2500 devirde üst vitese geçmek,hem litre bazında,hem hız anlamında,dolayısıyla da alınan km olarak daha faydalı olur :)
 

corsaDistorsiyon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
1,404
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tabiki eğim çıkan yüklü bir arabada 3000 devir ideal'dir vites değişimi için...(daha yukarlardaki devirler ise gereksiz mazot kaybı olacaktır)
 

corsam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
66
Siteyi ziyaret et
tabiki güçlü bir devirde üst vitese çıkmak daha yararlı olacaktır. :)
Olay bu, kısaca bende bunu demek istedim zaten, illada 4000'lere felan çıkın diye bir şey demedim. Makine, aracın yükünü yol durumuna göre 2000'dede karşılar 4000'dede. Ben, görevim icabı gezmediğim yer kalmadığı için vede 30 yıllık tecrübelerime dayanarak yazıyorum, yeri geliyor bırakın 3'e 4'e, 2. vitese atmak için bile 4000'lere çıktığımı hatırlıyorum. Yükü üstlenmemiş makineyi bir üst vitese çıkarmak, normalde 100 kiloyu kaldırabilecek birinin üzerine bu ağırlığı küt diye bırakmak gibi olur. Hem makine zorlanır hemde yakıt tüketimi artar. İsteyen yol bilgisayarı olan bir araçta "anlık tüketim"i seçerek denesin......
 

hi_cazz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
1,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
normal koşullarda 2200-2500 arası vites değiştiriyorum. Fakat araç yokuşta ve yüklü ise zaten bu devirlerde vites değiştirdimmi yokuşun etkisi ile araç 1100-1200 devirlere üşüyor. Tabi pratik davranırsan 1500lerdede olabiliyor. Ama sakin bir sürüşte bu durumla karşılaşmamak için 3000d/d de vites değişimi rahatlığı sağlıyor.
 

bciplak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
189
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2,0 vectra b aracım 600 km. de (300 ş.içi- 300 ş.dışı) (şehir içi en fazla 2-3. vetesle) 0,280 ytl. yaktı.
 

GALERİCİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2007
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yalnız şöyle bir durum var;
1-2-3-4-5 ve 6 vites'te de olmak kaydıyla 2000-2500 devir aralığında vites değiştirildiğinde zaten yolun durumu ya da yük gibi dinamik unsurlar, düşündürücülüğünü,engelleyiciliğini kaybediyor.Çünkü önemli olan ve konuşulması gereken şey vites aralığıdır.Araç yüklü ya da yüksüz olarak vites değişim sınırına çıkıyor devir olarak.Sizin söylediğiniz durumun varlığı,yani yük ve yol durumu sadece ama sadece söz konusu devirlere ulaşma zamanını etkiler.Yani yük ve yol eğimi,salt olarak ivmelenmenin saniye bazındaki değişimiyle ters orantılıdır.Merkezkaç kuvvet salınımlarının etkisi düşünüldüğünde tabiki güçlü bir devirde üst vitese çıkmak daha yararlı olacaktır.

Ayrıca araç yüklüyken veya yol yukarıya doğru eğimliyken, devirden düşmemek için,bir üst vitese geçerken,1.3 litre cdti motorlu bir araçla 4000 devire gelmeyi beklemek ve bir üst vitese geçmek,gereksiz bir davranıştır.Çünkü aracın turbo'sunun devreye girmesi ve az güçle çok iş yapma mantığıyla çalışan cdti'ların genetiğine aykırıdır bu durum.Yani 4000 devire gelip bir üst vitese geçmek yerine,2500 devirde üst vitese geçmek,hem litre bazında,hem hız anlamında,dolayısıyla da alınan km olarak daha faydalı olur :)


tesekkurler
 

ceyhun0534

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2006
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
benim 2001 model 1,4 astra var sıralı sistem lpg taktırdım 140ykr yakıyor. gidişi benzinden farksız ve ufacık bile sorun yok. aracın benzinden gaza geçtiğini hiçbişekilde anlamıyorum. ne bir ses ne devir saatinde oynama...
 

astra931

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2007
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben mi yanlış hesaplıyorum

8.0 litre bu durumda 0.215 lira
merhaba sitenin yeni üyesiyim cuma günü ankaraya gidip geldim (140-160 ortalama sürat) 460 km mesafede 32lt 95oktan litre fiyatı 2,97 den kilometrede 206 ykr diye hesapladım
100km/6,9lt

eskiler daha iyi bilir:help:
 
Son düzenleme:

netses

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
133
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
astra g 1.6 twinport sedan
şehirler arası 5.5lt/100 km klima kapalı
5.8 lt klima açık
 

BATTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
88
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
güzel yorumlar yapılmış söylenecek fazla birşey kalmamış yol bilgisayarlı araçlarda anlık yakıt seçili kalırsa uzun vadede şoföre ekonomik araba kullanmayı yol bilgisayarı öğretiyo denebilir bence.
 
Üst