Aracın şasesinin bozuk olduğunu nasıl anlarsınız?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yenibiri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

yenibiri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bir araç ciddi bir kaza yaptıysa ve şasisi bozuksa. Bunu anlamanın en pratik yolu nedir?
 
En çabuk ve garanti yöntem, uzman bir gözle incelenmesi. Burda arkadaşlar çeşitli püf noktaları paylaşacaktır, ben de bir-ikisini biliyorum. Ama siz o mu bu mu diye anlamaya çalışırken, bu işten anlayan biri anında röntgen çeker gibi ne varsa döker.

İşinin ehli öyle ustalar var ki, şurdaki parçayı tutan vida sökülmüş, yeniden takılmış diye direkt teşhis koyabiliyorlar.
 
şasi bozuksa özellikle ön ve arka teker izi olması gerektiği gibi değildir. mesela aracın arkasından bakınca araç çapraz gidiyormuş gibi gözlemlenir... örneklerden birisi bu hepsi böyle olacak diye birşey yok.
 
bu çapraz gitme olayına şahin lerde çok rastladım
 
benim ustam mercedesin 30 yıllık başustası idi arabayı alırken baktırdığım. şaseleri eliyle yokladı öyle kontrol etti arkadan önden göz ucuyla bakmasının yanında. şase başlarını eliyle yokladı ve herhangi bir düzeltme olmadığını söyledi.
 
bu çapraz gitme olayına şahin lerde çok rastladım
Zamanla tofaşların kasası sağ veya sola kayıyor hepsinde var bu hastalık...
Özellikle sağ tarafa kayıktır.3 ay önce sattığım 131 de sağ tarafa kayıktı.arabanın altı düz kasa sağ tarafa doğru gidiyor:D
 
robota sokuyorlar diye biliyorum
 
Anlayan varsa beri gelsin

Bu işlerde bilende bilmeyende konuşuyor hiç kimse ben anlamam demiyor. Önceki polomun sağ ön çamurluğu ve sağ 2 kapısında boya vardı gerisi fabrikadan çıktığı gibiydi.
Alıcılardan biri aracımı Computeste götürdü raporda çıkan sonuçta aynen böyleydi sonra fiyat tuzlumu geldi adam parayımı denkleştiremedi ne oldu öyle kaldı. Neyse 2. alıcı sanayide ustasına götürdü. Usta baktı kurcaladı en sonunda sol ön çamurluğun değişmiş olduğunu söyledi gözle bakarak kendince birkaç parçada boya tespit etti sağolsun.
Bende gayet kibar bir şekilde ''Ustam diğer çamurluktan farkı nedir gösterebilir misin? Neresinde kurcalanma izi gördün'' dedim cevap kem küm.
Sonra anlattım dedim ''2 gün önce Computestte senin değişmiş dediğin çamurlukta boya dahi çıkmadı'' dedim yine ses yok.:confused:
Sonra iyice saçmalamaya başladı ''Boyayı ayarlayabiliyorlar ama çamurluk değişmiş'' dedi
Ya dedim ''Böyle birşey vardıda neden 100.000 - 150.000 TL' ye satılan Mercedeslerde BMWlerde yapmıyorlar bunuda boyalı deyip düşük fiyata satıyorlar'' dedim yine taştan ses geldi ustadan gelmedi.:cool:

Yani diyeceğim ben darbe görmüş düzeltilmiş diyenede, oynanmamış diyenede şüpheli bakıyorum artık.
 
Son düzenleme:
şase bozuksa şase düzeltme makinesine sokulup çektiriliyor yerine geliyor. ama tabi her yerde yok bu :)
 
Ayak üstü, Ustasız bir yöntem; teker ile çamurluk arasına parmaklarınızı sokun (üstten değil yandan) ve aradaki mesafeyi aşağı yukarı ölçün; aynı şeyi diğer teker için de yapın fark olmaması gerek varsa problem vardır...
 
Geri
Üst