Aracın gaz yememe sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ada01
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu sorunun tek sorumlusu turbo selenoid valfidir. 100₺ gibi bir parça fiyatı var, değiştirin düzelecek.
 
aracım henüz 60.000kmde, son bir kaç aydır araçta tıkanma olmaya başladı. Özellikle uzun süre 130-140 kmlerde kullandıktan sonra devir düştüğünde araç hantallaşıyor. ne kadar vites düşürürsem düşüreyim gaz yemiyor, torklar devre dışı kalıyor. Aracı stop edip çalıştırdığımda normale dönüyor. Sizce sorun ne olabilir arkadaşlar?

Ali bey eğer Ankara iseniz, benim arkadaşa gidip ücretsiz tech2 ye bağlattırabilirsiniz. Burada ki arkadaşlar ellerinden geldiğince size yardımcı olmaya çalışmışlar. Burada ki cevaplar sadece fikir amaçlıdır. Bende selonidlerden şüphelendim ama arıza yüzde yüz bundan demek ve bu parçayı değiştirmek doğru değildir.
Hatta arife günü öğlen saatlerinde gelirseniz ben bağlar bakarım. En sağlıklı çözüm bu şekilde olur. İsterseniz özelden adresi mesaj atarım. Bu arada arkadaş tam bir DTi ustasıdır. Bizim 350 000 km de ki 1.9 Cdti Zafiramız onun ellerinde ilk günkü gibi çalışıyordu.
 
[MENTION=62509]webdelisi[/MENTION]



Aracım 160binde 40binden beri egr soketin çıkarmış geziyorum. Çekişten düşürmez aksine artırır. Bence siz egr'nin ne olduğunu iyice araştır. Yaşadığınız sorun farklı sebepleri vardır.



Stop etme olayına gelince egr rölanti kapalıdır ve gaza basınca açılır gaz ayağınızı çekinde kapanır en kabaca böyle çalışır. Eğer egr bozulup açık kalırsa neler olacağını zaten bilirsin.
 
Recep kardeşim. egr soketi sokupte gezersen çekişten yükselir doğrudur. bende denedim daha önce çunki.
benim dediğim egr arızalıysa ve soketi takılıysa çekişten düşer.
ayrıca egr her gaza basmanda devreye girmez. yüksek devirlerde devreye girer, yanmamış gazı tekrar yanma odasına göndererek tekrar ayıklama yapar. ayrıca motorun ısısının düş
rmesine yardımcı olur bilgin olsun ;)
 
Egr her devirde devrede değildir
Benzinlide orta gaz da devirdedir yani sabit gaz
dizelde rolantide ve orta gaz devrinde yani sabit gazda,
tam gazda devire girmez yoksa havaya fazlaihtiyacı olduğu devirde boğulur
 
[MENTION=62509]webdelisi[/MENTION]



Öncelikle ben senin kardeşin değilim. Bana yardımcı olmana gerek yok bu sorunlar basit. He üslubu düzeltirsen bana değil foruma yardımcı olursun.
 
recep76 doğru kardeşim değilsin ama kardeşim gibi gorduğumden oyle dedim, uslubuma gelince yanlış bir kelime bir cümle kullanmadım sana karşı, zaten amacım foruma yardımcı olmak. eminim senin amacında foruma yardımcı olmak ama bana göre direk parça değiştirmek yanlış bir çözümdür, ben usta değilim. sanırım sende usta değilsin. ikimizinde doğru bildiği yanlışlar illaki vardır. ben doğru bildiğin birşeyin yanlış oldugunu soylemeye çalıştım sana sadece. Eğer yanlış bir cumlem olduysa kusura bakma. Konuyu açan arkadaş sonucu yazarsa, aynı sorunla karşılaşanlar için faydası olur
 
[MENTION=62509]webdelisi[/MENTION]

Bak şimdi oldu. Başından bir olay geçmiş egr ve debimetre vs. sorun yaşamışsın azçok birşeyler tecrübe etmişsin ve yazıyorsun. Saygı duyarım.

Fakat konuda yaşanan sorunun ile EGR'nin bir alakası yok. Senin yaşadığın sorun araç kalkarken başlar devam eder. Konu açan kişin yaşadığı sorun 2004 yılından bu yana 10 yıllık kronik sorun. 10 senede bizde birkaç tecrübe ettik ve arızayı tahmin edebiliyoruz.
 
aynen aynen ben zaten yazımın başındada dedim bundandır demiyorum dedim tek iddam debimetre ve egr nin çekişten düşmeye sebep verdiğiydi benimde hayla çözemediğim sıkıntılarım var mesela benim aracımda şuan şu olay var arabam debimetre hatası veriyor. hata kodu 010007 tam 2 tane debimetre değiştim ama genede veriyor. gidiyorum hata kodunu sildiriyorum giderken arıza lambası yanıyor çekişten düşüyor. kontağı kapatıp açıyorum lamba tamamen gidiyor ama hafızada duruyor bakalım nasıl halledicez :=)
 
Geri
Üst