Aracın gaz yememe sorunu

Ada01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2009
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracım henüz 60.000kmde, son bir kaç aydır araçta tıkanma olmaya başladı. Özellikle uzun süre 130-140 kmlerde kullandıktan sonra devir düştüğünde araç hantallaşıyor. ne kadar vites düşürürsem düşüreyim gaz yemiyor, torklar devre dışı kalıyor. Aracı stop edip çalıştırdığımda normale dönüyor. Sizce sorun ne olabilir arkadaşlar?
 

gsi 46

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
aracım henüz 60.000kmde, son bir kaç aydır araçta tıkanma olmaya başladı. Özellikle uzun süre 130-140 kmlerde kullandıktan sonra devir düştüğünde araç hantallaşıyor. ne kadar vites düşürürsem düşüreyim gaz yemiyor, torklar devre dışı kalıyor. Aracı stop edip çalıştırdığımda normale dönüyor. Sizce sorun ne olabilir arkadaşlar?

Enjektorlere bır baktır araç arıza verıyor konağı kapatıp acıncada sıliyor gıbı
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Aynı şeyi 2 gün önce ankaradan gelirken bende yaşadım uzun bir süre 110-120 km hızla cruise control ile geldim daha sonra yavaşlayıp tekrar hızlanmaya çalıştığımda araç gaz yememeye başladı şöyleki 2. viteste hatta 3.viteste 2000 devirlerde gaza bastığımda aracım gaz yemiyor fakat işin ilginci o esnada gazdan ayağımı hafifçe çektiğimde aracım ileriye doğru fırlamaya başlıyor.
 

recep76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
515
Tepki puanı
1
Puanları
0
recep76.blogspot.com
aracım henüz 60.000kmde, son bir kaç aydır araçta tıkanma olmaya başladı. Özellikle uzun süre 130-140 kmlerde kullandıktan sonra devir düştüğünde araç hantallaşıyor. ne kadar vites düşürürsem düşüreyim gaz yemiyor, torklar devre dışı kalıyor. Aracı stop edip çalıştırdığımda normale dönüyor. Sizce sorun ne olabilir arkadaşlar?

Eğer aracınızı aşırı sıkıştırırsanız bu durum meydana gelebilir. Ayrıca 60binkm boyunca sanırım turbo selenoid valfi hiç değişmedi. Değiştirseniz bu sorun ortadan kalkar. Aracı stop ettiğinizde valf kapanıp bir daha açılır düzelir. Fakat tekrar aracı sıkıştırınca 2500devirlerde takılır kalır.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı şeyi 2 gün önce ankaradan gelirken bende yaşadım uzun bir süre 110-120 km hızla cruise control ile geldim daha sonra yavaşlayıp tekrar hızlanmaya çalıştığımda araç gaz yememeye başladı şöyleki 2. viteste hatta 3.viteste 2000 devirlerde gaza bastığımda aracım gaz yemiyor fakat işin ilginci o esnada gazdan ayağımı hafifçe çektiğimde aracım ileriye doğru fırlamaya başlıyor.
muhtemelen EGR den kaynaklı o devirde EGR devirde ayağını gazdan çekincede tekrar düzeliyordur(takılı kalıyordur)
 

dubster978

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tavsiyem selenoid valflere baktırmanız. Arızalanmış veya tıkanmış olabilir. Onun dışında birde motorun kurum bağlamış olma ıhtımalı olabilir. Çekiş problemi ile ilgili benımde başıma gelmişti suan valfler değişiyor ve araç kurum bağlamış. Bunların sebepleri de kullanılan yağ, yağ değişim zamanı ve kullanılan yakıttan olabilirmiş.
Not. Başıma gelen olaydan çıkan sonucu paylaşıyorum. Motor konusunda cok bılgım yok fakat kontrol ettırmenızı tavsıye ederım.

Kontrolleri de özel serviste değilde yetkili serviste arıza teşhisi isteyebilirsiniz. (90 tl +KDV ) Daha sonrasında bildiğiniz iyi bir özel serviste yaptırmanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:

recep76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
515
Tepki puanı
1
Puanları
0
recep76.blogspot.com
Bu durumun egr ile bir alakası yok. Eğer egr takılı kalsa araç stop edip tekrar marşa bastığınızda çalışmaz veya hıza bağlı sorun çıkarmaz. Yetkili servise 90lira teşhis parası verinceye kadar 180liraya valfi değiştir daha ekonomik.
 

webdelisi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bu durumun egr ile bir alakası yok. Eğer egr takılı kalsa araç stop edip tekrar marşa bastığınızda çalışmaz veya hıza bağlı sorun çıkarmaz. Yetkili servise 90lira teşhis parası verinceye kadar 180liraya valfi değiştir daha ekonomik.

Eğr sıkıntılıysa araç stop etmez. arıza lambası yanar araç çekişten düşer. ayrıca eğr valfi temizliği yapılıyor. eğer aracın otomatik vites değilse aracın başına geçip;
1) vitesi boşa al
2) anahtarı kontağa tak ama çevirme
3) aynı anda frenle gaza sonuna kadar basılı tut
4) kontağı tek tık çevir ve bekle

Km gostergenin orada hata kodları yazacaktır misal veriyorum 010007 gibi. bunları buraya yazabilirsen yardımcı olmaya çalışalım.
 

recep76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
515
Tepki puanı
1
Puanları
0
recep76.blogspot.com
Eğr sıkıntılıysa araç stop etmez. arıza lambası yanar araç çekişten düşer. ayrıca eğr valfi temizliği yapılıyor. eğer aracın otomatik vites değilse aracın başına geçip;
1) vitesi boşa al
2) anahtarı kontağa tak ama çevirme
3) aynı anda frenle gaza sonuna kadar basılı tut
4) kontağı tek tık çevir ve bekle

Km gostergenin orada hata kodları yazacaktır misal veriyorum 010007 gibi. bunları buraya yazabilirsen yardımcı olmaya çalışalım.

Benim yazıma alıntı yaptığına göre cevabın bana.

Egr'den dolayı araç stop eder yazmadım. EGR takılı kalsa araç stop edildikten sonra bir daha çalışmaz yazdım. Kişinin yaşadığı sorun EGR ile bir alakası yok. Bu durumun tek sorunu selenoid valfi.

Yani önce yazılanları iyi okumak şart.:dil:
 

webdelisi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Benim yazıma alıntı yaptığına göre cevabın bana.

Egr'den dolayı araç stop eder yazmadım. EGR takılı kalsa araç stop edildikten sonra bir daha çalışmaz yazdım. Kişinin yaşadığı sorun EGR ile bir alakası yok. Bu durumun tek sorunu selenoid valfi.

Yani önce yazılanları iyi okumak şart.:dil:


şimdi beni yanlış anlama ben usta değilim tamamen kendi bilgilerime göre konuşuyorum eğer yanlışım varsada ustalarımız düzeltirse sevinirim.

1) EGR ile ilgili ne sıkıntı olursa olsun araç STOP ettirdikten sonra tekrar çalıştırdığınızda normal çalışır.
2) EGR arızalıysa arabaya arıza lambası yaktırır ve ÇEKİŞTEN DÜŞÜRÜR.
Bunu test etmek için arabanın EGR fişini çekerek bi sürüş yaparsanız ne demek istediğimi anlarsınız ben egr yüzunden çok sıkıntılar çektim çünki ;) ama benim sıkıntım egr soketinden çıktı. tırnağı tutmuyormuş bi kelepçe taktık düzeldi ;)
Dediğiniz gibi turbo selenoid valfi den olabilir. ben herhangi birşey iddaa etmiyorum sadece direk parça alın diye yonlendirmişsiniz ondan dolayı yazma gereği duydum. şunuda unutmamak lazımki DEBİMETRE yada EGR de sorun varsa araç çekişten düşebilir. o yuzden hafızada kayıtlı hata kodlarına bakmak yada 20-30 lira verip makineye bağlatmak en güzelidir ;)
 
Üst