Aracımdan Gelen Bu Tuaf Sesi Bulana veya Tahmin Edene Helal Olsun

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cobra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
anlatıgına göre cok bir ilginç bir ses dedigine göre degişecek parçalar degişmiş ses yapabilcek acaba klima motorunun bilyasına baktırt dicam ama ondan ola sürekli yapar oda ilginç biçi cözemedim kusura bakma inşallah bulunur sorunun

Bunlarda akla gelen şeyler, fakat V kayışı boşa alınarakta denendi, yani v kayışıyla ilgili tüm aksamlarda sağlama alındı.
 
Araç vectra b 2.0. Bu ses yüzünden triger seti devirdaim pompası v kayışı ve bilyaları tümüyle değişti. Bunlar değişmeden önce itici sesi demeyen ustam bu defa itici sesi demeye başladı. Ustama uyarsam daha çok masraf edecem gibi. Sesi biraz tarif edecek olursam şöyle. Rolantide ve dururken gaza basma anında kesinlikle her şey normal. Hareket halinde 1500-2000 devir aralığında ne gaza basıyorum nede gazı bırakıyorum yani araç tam güzel bir devre kavuştuğunda, sanki bir pervanenin plastiğe veya metale sürtmesi gibi seri bir şekilde ses gelmeye başlıyor, gazı verdiğimde veya bıraktığımda ses kesiliyor. Bu sesi gazı ayarlayarak sürekli getirebilir oldum. Ustaya bu sesi tarif etmeme gerek kalmıyor dediğim gibi gazı ayarladığımda bizzat dinletebiliyorum. Sizce nereden gelebilir bu ses?:confused:
Ali kardeşim aynı dert bende de var, ama bende motor devri yükseldikçe sesde artıyor. Sizin baktırdım dediğiniz yerlere baktırmayla başlayacağım bende, Önümüzdeki hafta ustamla bayağı bir haşırneşir olucağım anlayacağınızi ama, ustana riayet derim. Sonuçta eleye eleye soruna ulaşacaktır. Motor denilen nesne, heleki günümüzde basit bir makina değil...
 
kayış gergi kütüğünden gelebilir.Bende de olmuştu.Kayışı söküp sesin gelip gelmediğine bakın.Doğruysa ödülümü isterim :)
 
hocam motoru şaseye tutturan takozlarınızın ömrü bitmiş yada aşırı aşınmış. bu takozlar kauçuk malzemeden oluşur ve kauçuğun belli bir yaşam ömrü var. ayrıca bu takozlar aracın altına yakın olduğu için su toz ısı vb yıpratıcı unsurlarla sürekli içiçe olduğu için aracı çok sakin kullansanızda eskirler ve motordan gelen titreşimi sönümleme görevlerini tam yapamazlar. bahsettiğiniz devirde yapması da o devirde motorun en çok titreme yapmasıdır diye düşünüyorum. bir arkadaşımızın söylediği gibi aküdende kaynaklanabilir fakat akünün kaputa değmesi değilde montajının iyi yapılamamış olmasından kaynaklı olabilir. bol şanslar.
 
kayış gergi kütüğünden gelebilir.Bende de olmuştu.Kayışı söküp sesin gelip gelmediğine bakın.Doğruysa ödülümü isterim :)

Kayış boşa alındı denendi.

hocam motoru şaseye tutturan takozlarınızın ömrü bitmiş yada aşırı aşınmış. bu takozlar kauçuk malzemeden oluşur ve kauçuğun belli bir yaşam ömrü var. ayrıca bu takozlar aracın altına yakın olduğu için su toz ısı vb yıpratıcı unsurlarla sürekli içiçe olduğu için aracı çok sakin kullansanızda eskirler ve motordan gelen titreşimi sönümleme görevlerini tam yapamazlar. bahsettiğiniz devirde yapması da o devirde motorun en çok titreme yapmasıdır diye düşünüyorum. bir arkadaşımızın söylediği gibi aküdende kaynaklanabilir fakat akünün kaputa değmesi değilde montajının iyi yapılamamış olmasından kaynaklı olabilir. bol şanslar. [/QUOTE]

Sizin söylediğiniz ise akla çok yatkın bir fikir. Video yükleme olayı varmı bilmiyorum ama videoya kaydettim sesi net bir şekilde duyuluyor.
 
Başka bir yorum veya fikri olan yokmu?
 
katalizör dağılmaya baslamışsa 1500 -2000 devirleri arasında o tiz sesi yapar katalizörü bir kontrol ettir bende vectra c var 1 ay önce katalizörün içini boşalttırdım
 
kafa yoran bılır ısınıı
tam sesın motor ıcınden geldıgıne emınmısın ?
 
enteresan ama çok basit bir sorun olduğu belli benim aracımdan farklı bir motor olduğu için o soketin nereye bağlı olduğunu yazarsanız daha net bilgi verebiliriz egr ye mi gidiyor acaba o kablo ??
 
Geri
Üst