Aracım benzini adeta İÇİYOR. Tavsiyeleriniz!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lakiska
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

lakiska

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Kas 2007
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce 99 model Opel Corsa GLS 1.4 16v bir araç aldım. Alır almaz yağ filtresi, hava filtresi, buji vs. her şeyini değiştirdim. Buraya kadar her şey normal.

Sorun şu ki Bu araç kilometrede yaklaşık 33 Ykr yakıyor. (50 milyonluk benzinle (16 litre) ancak 150 km gidiyor.) Bu bir enjektörlü araba için çok çok fazla.
Corsayı olabildiğince sakin ve yüksek viteste, düşük devirde kullandığım halde kesinlikle 2000 motor araçlar kadar fazla yakıyor. Araç 940 kilo, ayrıca üzerinde sözüm ona Eco Motor var.



Araştırmalarım sonucunda Araçların Normalden Fazla Yakma Sebepleri ile ilgili bir liste yaptım.

1- Termostat arızası (geç devreye giriyorsa)
2- Lambda Sensör arızası (normal değerleri 0,90 - 1,20 arasında olmalı)
3- Enjektör veya enjektör kablo arızası
4- ECU arızası
5- Isı Müşürü arızası (hararet ısısı düşük ise araçın sürekli jikle durumunda kalması)
6- Egr Valf arızası

ARAÇLARIN NORMALDEN FAZLA YAKIT TÜKETMESİNE sebep olur.

Sizlerden ricam bu listede olmayan veya yanlış olan bir bilgi var mıdır?
 
Şehir içi değerleri ise abartılı çok değil bence.
 
şehiriçi 450-500 falan yapar zaten.
 
mazda 3 tiptronik 1 depo ile 405 km yapıyor
 
Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce 99 model Opel Corsa GLS 1.4 16v bir araç aldım. Alır almaz yağ filtresi, hava filtresi, buji vs. her şeyini değiştirdim. Buraya kadar her şey normal.

Sorun şu ki Bu araç kilometrede yaklaşık 33 Ykr yakıyor. (50 milyonluk benzinle (16 litre) ancak 150 km gidiyor.) Bu bir enjektörlü araba için çok çok fazla.
Corsayı olabildiğince sakin ve yüksek viteste, düşük devirde kullandığım halde kesinlikle 2000 motor araçlar kadar fazla yakıyor. Araç 940 kilo, ayrıca üzerinde sözüm ona Eco Motor var.



Araştırmalarım sonucunda Araçların Normalden Fazla Yakma Sebepleri ile ilgili bir liste yaptım.

1- Termostat arızası (geç devreye giriyorsa)
2- Lambda Sensör arızası (normal değerleri 0,90 - 1,20 arasında olmalı)
3- Enjektör veya enjektör kablo arızası
4- ECU arızası
5- Isı Müşürü arızası (hararet ısısı düşük ise araçın sürekli jikle durumunda kalması)
6- Egr Valf arızası

ARAÇLARIN NORMALDEN FAZLA YAKIT TÜKETMESİNE sebep olur.

Sizlerden ricam bu listede olmayan veya yanlış olan bir bilgi var mıdır?
arkadaşım bana göre çok çok fazla yakmıyor bahsettiğin sebepler giderilse bile ciddi bir yakıt sarfiyatı olmaz en fazla yüzde on
sana yakıt tasarrufu için yapabileceğim tek tavsiye çok yol yapıyorsan düşünme LPG taktır yüzde elli kesin tasarruf
 
Benim de niyetim BRC taktırmak.
Ama aracın fazla yakıt sarfiyatı olduğunu ve önce bu sorunları halletmem gerektiğini düşündüm.
Bildiğim kadarıyla araç LPG takılmadan önce sorunluysa (fazla yakıt gibi), LPG taktırdıktan sonra da sorunlar devam eder.
LPG takılmadan önce aracın sorunsuz olması gerekir diye düşündüm.

Ama dediklerinize bakılırsa yakıt sarfiyatı normal.
Çok kararsız kaldım. Durup dururken gereksiz masraf yapmak istemiyorum.
 
şimdi tepki çekmekde istemem ama bende 1,2 16 valf var, bu dediğin değere çok çok yoğun trafikde dahi ulaşmadı.

şehirler arası kullanıma göre 85-100 arası 0,160ykr, 100-130 arası ve hatta üstü en fazla 0,190 ykr gördü. şehir içide kaç defa ölçtüysem 0,200 ykr görmedi. tabi şehiriçi var şehiriçi var ama sen ani gaza yüklenmiyorsan, ani frene basmıyorsan, gerekli gereksiz kapışmıyorsan, yani kısaca gaz pedalına "sevgilinmiş" gibi davranıyorsan yukarıya yazdığın değer fazla.. Hatta şöyle deyim sana senin aracının benim aracıma nazaran ş.arası daha ekonomik olması gerekir. daha az devirde daha az yakıtla daha fazla performans meselesi..
sen bir baktır bence.
 
van trafiğiyle ankara trafiği farkeder heralde :)
 
valla ölçümlerin normal gibi gözüküyor arkadaşım, hatta benim civic te tam depo ile 250 km gittiğim bile oluyordu ş.içinde :( zaten ondan sonra sattım :)
 
van trafiği inan ankaradan daha berbat.. 20km/h geçebilene aşkolsun.. ama ben daha kısa bir süredir buradayım. ölçümlerimin çoğu mersin, adana, niğde, aksaray ve samsunda oldu. burada ölçmek henüz kısmet olmadı.
 
Geri
Üst