- Katılım
- 27 Kas 2007
- Mesajlar
- 65
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 49
Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce 99 model Opel Corsa GLS 1.4 16v bir araç aldım. Alır almaz yağ filtresi, hava filtresi, buji vs. her şeyini değiştirdim. Buraya kadar her şey normal.
Sorun şu ki Bu araç kilometrede yaklaşık 33 Ykr yakıyor. (50 milyonluk benzinle (16 litre) ancak 150 km gidiyor.) Bu bir enjektörlü araba için çok çok fazla.
Corsayı olabildiğince sakin ve yüksek viteste, düşük devirde kullandığım halde kesinlikle 2000 motor araçlar kadar fazla yakıyor. Araç 940 kilo, ayrıca üzerinde sözüm ona Eco Motor var.
Araştırmalarım sonucunda Araçların Normalden Fazla Yakma Sebepleri ile ilgili bir liste yaptım.
1- Termostat arızası (geç devreye giriyorsa)
2- Lambda Sensör arızası (normal değerleri 0,90 - 1,20 arasında olmalı)
3- Enjektör veya enjektör kablo arızası
4- ECU arızası
5- Isı Müşürü arızası (hararet ısısı düşük ise araçın sürekli jikle durumunda kalması)
6- Egr Valf arızası
ARAÇLARIN NORMALDEN FAZLA YAKIT TÜKETMESİNE sebep olur.
Sizlerden ricam bu listede olmayan veya yanlış olan bir bilgi var mıdır?
Sorun şu ki Bu araç kilometrede yaklaşık 33 Ykr yakıyor. (50 milyonluk benzinle (16 litre) ancak 150 km gidiyor.) Bu bir enjektörlü araba için çok çok fazla.
Corsayı olabildiğince sakin ve yüksek viteste, düşük devirde kullandığım halde kesinlikle 2000 motor araçlar kadar fazla yakıyor. Araç 940 kilo, ayrıca üzerinde sözüm ona Eco Motor var.
Araştırmalarım sonucunda Araçların Normalden Fazla Yakma Sebepleri ile ilgili bir liste yaptım.
1- Termostat arızası (geç devreye giriyorsa)
2- Lambda Sensör arızası (normal değerleri 0,90 - 1,20 arasında olmalı)
3- Enjektör veya enjektör kablo arızası
4- ECU arızası
5- Isı Müşürü arızası (hararet ısısı düşük ise araçın sürekli jikle durumunda kalması)
6- Egr Valf arızası
ARAÇLARIN NORMALDEN FAZLA YAKIT TÜKETMESİNE sebep olur.
Sizlerden ricam bu listede olmayan veya yanlış olan bir bilgi var mıdır?