Araç neden antifriz eksiltir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ondercdx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ondercdx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2009
Mesajlar
281
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yol Bilgisayarım "coolant level" uyarısı verdi.Motoru açıp baktım soğutma suyu bir miktar eksilmiş.15 gğn kadar önce bakım yapıldı.Bakımdan önce racı yaklaşık 2 senedir kullanıyorum,hiç su eklememiştim şimdiye kadar.Sorun ne olabilir acaba??
 
konuyu biraz ac...
hararet yaptimi veya yükseldimi???
biryerden kaciyorurdur bakman lazim iz birakir
 
evet hararet yükseldi,çünkü bakımdan sonra arka susturucu tıkanmıştı.sorunu anlayıp düzeltene kadar bir kez yükseldi.
 
o zaman bidon kapagindan atmsitir...bak bakalim bu ara birdaha yaparmi..yapmazsa sorun yok
 
Sanmıyorum çünkü sıcaklık 15 gün önce yükselmişti,o gün kontrol ettim herhangi bir sorun yoktu. Haftasonu yaklaşık 1000 km yaptım eksilme ondan sonra oldu.
 
Görevi: Yanma sonucu açığa çıkan ısıyı motor parçalarına zarar vermeyecek değere düşürüp
smiliv.gif
istenen ısı değerleri arasında tutmak.
Parçaları:

1- Radyatör: Motor suyunu soğutur soğutma suyuna depoluk eder.

2- Devirdaim pompası: Suyu basınçlı olarak radyatör ile motor bloğu arasında devreder.

3- Vantilatör: Radyatördeki suyu soğutur. Otomatiğe fan denir. Fan çalışmıyorsa arıza elektirik sisteminde olabilir.

4- Vantilatör kayışı: Krank kasnağından aldığı hareketle devirdaim pompası ve beraberinde vantilatörü çevirir.

5- Termostat: Motor suyunun sıcaklığını çalışma sıcaklığında sabit tutar. Termostat silindir kapağı çıkışında bulunur. Motor suyunun sıcaklığını ayarlar.

6- Hararet müşiri: Motor suyunun sıcaklığını sürücü mahallindeki hararet göstergesine iletir.

7- Hortumlar: Motor bloğu ile radyatör arasında suyun geçişini sağlar. Kalorifer ve radyatör hortumları yaza ve kışa hazırlanırken kontrol edilir.

8- Hararet (ısı) göstergesi: Soğutma suyunun ısısını gösterir.

Çalışması

Motor ilk çalıştığında motor soğuk olduğundan termostat kapalıdır. Vantilatör ve devirdaim pompası dönmesine rağmen su radyatöre gönderilmez. Motor suyu kısa sürede ısınır ve termostat açar. Motor çalışma sıcaklığında araç hareket ettirilebilir. Su soğuduğunda termostat yeniden kapanır. Su sistemde bu şekilde devirdaim eder.

Motorun hararet yapma nedenleri

1- Radyatörün su seviyesinin düşük olması. Radyatörün peteklerinin üzerine kadar su doldurulur.

2- Vantilatör kayışının gevşek olması.

a) Vantilatör kayışı gerginliği 1-1.5 cm esneyecek şekilde olmalıdır. Daha gevşek olursa motor hararet yapar

b) Vantilatör kayışı sıkı olursa alternatör ve devirdaim pompası yatakları arızalanır.

3- Radyatör ve motor su kanalları tıkalı olursa motor hararet yapar. Paslar ve kireçler tıkanıklık yapar.

4- Aracın uygun viteste kullanılmaması: Devamlı düşük viteste gidilirse motor hararet yapar
5- Termostatın zamanında açılmaması: Eğer zamanında açılmazsa hararet yapar.

6- Fanlı sistemde fanın arızalı olması: Otomatik fan arızalı olur
smiliv.gif
çalışmazsa motor hararet yapar.

7- Radyatör peteklerinin tıkalı olması.

8- Vantilatör kayışının kopması: Kayış koptuğunda devirdaim ve vantilatör dönmeyeceğinden motor hararet yapar. Kayışın koptuğu şarj göstergesinden anlaşılır
smiliv.gif
şarj lambası yanar.

Not:

1- Motor arıza yaparsa rölantide çalıştırılır.

2- Motor Hararet yaparsa Radyatör kapağının havası alınarak açılır.

3- Soğutma sistemi su azaltıyorsa silindir kapak contası yırtıktır veya radyatör hortumlarından kaçırıyordur. Silindir kapağı ve bloğu çatlaksa su azalır
smiliv.gif
motor hararet yapar.

4- Motor yağına su giriyorsa silindir contası yanıktır.

5- Motorda hararet yükselirse yağ incelir
smiliv.gif
motor çekişten düşer.

6- Isı göstergesi çalışmıyorsa ısı (hararet) müşiri arızalıdır. Bağlantı kablosu kopmuştur. Hava ile soğutmalı motoru
smiliv.gif
su ile soğutmalı motordan ayıran en önemli özellik de
smiliv.gif
radyatör ve su pompasının olmamasıdır.

7- Araç çalıştıktan sonra motor çalışma sıcaklığına gelmiyorsa termostat arızalı demektir. Termostat açık kalırsa motor ısınmaz.

8- Soğutma sistemi suyu günlük kontrol edilir. Su seviyesi peteklerin üzerinde olmalıdır. Radyatöre konulacak su
smiliv.gif
içilecek temizlikte olmalı.

9- Motor termostatı çıkarılırsa motor soğuk çalışır
smiliv.gif
geç ısınır
smiliv.gif
aşınmalar artar.

10- Radyatörün su seviyesi motor rölantide çalışırken kontrol edilir.

11- Radyatöre su araç rölantide çalışırken
smiliv.gif
motor soğuk iken konur. Motor sıcakken ılık ve kıreçsiz su konur. Hararetli motora soğuk su konursa silindir bloğu çatlar.

12- Kışın soğutma sisteminde suyun donmaması için radyatöre antifiriz ilave edilir. Kışın antifiriz konmazsa su donar
smiliv.gif
blok çatlar.

13- Soğutma sisteminde su yeterli olduğu halde
smiliv.gif
motor fazla ısınıyorsa termostat arızalanmış olabilir.

14- Soğutma sisteminde su azalıyorsa
smiliv.gif
sebeplerinden biri kalorifer hortumlarında kaçak olması olabilir.

15- Radyatör kapağının bozuk olması durumunda da soğutma sisteminde suyun eksilmesine ve motorun hararet yapmasına neden olur.

16- Su kaynatarak su seviyesi eksilmiş motora ılık su konulmalıdır.
 
önder kardesim sen listeyi haizrlamissin??? :)
daha niye soruyorsun..olasiliklari yazmissin,ben conta demedim sana hararet yaptimi yani isi yükseldimi dedim :) sen evet dedin bende genlesme kabinin kapaginidan atmistir dedim :) digerlerini sen yazmissin zaten :)
 
bu radyatör kapagin bozuk oldugu anlamina degil genlesmeden dolayi atma denir :)
sonucta motora göre 1,2 veya 1,5 bar basinc tutuyor o kapagin icindeki ventil basinc yükselirse atar :)
 
Hayır sizin fikirleriniz çok önemli benim için.Listeyi internetten buldum,olası sorunlar hakkında.

Bende sizin gibi düşünüyordum ama bahsettiğiniz olay hemen sıcaklığın yükselmesinin ardından olması gerekmiyor mu??
 
eksiltir..olay zamani sonra az bir ekslime ile veya yokus yukari asagiya isik yanar...mesela yani sinirda idi??? onun icin paniklemeden demek istedigim bekle bakalim..birdaha yaparsa o zaman bakalim nerden kaciriyor...belki hortumlardan?? sebepleri cok gördügün gibi kardesim..bence bekle belki birdaha olmaz..
 
Geri
Üst