antifiriz hakkında, vectra b

motorun çalışması şart değil
 
Son düzenleme:
ben olayı buldum.. bu lpg montajını yapan adam saçma sapan bi montaj yapmış borular karmakarışık, bi düzen yok. rasgele koymuş... nerde ne kadar sıvı geçen boru varsa hepsini söktüm, uçlarını biraz kesip yeni kelepçelerle iyice sıktırdım. boruları falanda daha muntazam şekilde yerleştirdim. şimdilik sorun yok tabi kullandıkça belli olcak durumun ne olduğu..
 
ben olayı buldum.. bu lpg montajını yapan adam saçma sapan bi montaj yapmış borular karmakarışık, bi düzen yok. rasgele koymuş... nerde ne kadar sıvı geçen boru varsa hepsini söktüm, uçlarını biraz kesip yeni kelepçelerle iyice sıktırdım. boruları falanda daha muntazam şekilde yerleştirdim. şimdilik sorun yok tabi kullandıkça belli olcak durumun ne olduğu..


Kötü usta müşteriye ustalık öğretir :) hadi geçmiş olsun o zaman.
 
Kötü usta müşteriye ustalık öğretir :) hadi geçmiş olsun o zaman.

aynen hocam :) biraz daha malzemem olca emme manifoltunun oraları falanda sökecektimde o malzemem ve liftim yok :D
 
hala suyu boşaltamadıysanız kendi yöntemimi söylüyorum,

yedek su bidonuna giren 2 adet ince hortum var önden bakınca sağdaki hortumu çıkarın bu hortum camsuyu bidonunun oradan geçiyor oradan kurtarıp aracın dışına ön tampondan aşağıya sarkıtın yedek su bidonunu kapağını da açın tabi bu işlemler yapılırken motor soğuk olsun su akışının başladığını göreceksiniz su akışı kesildiğinde soğutma suyununu %90 civarı boşalmış olacak yedek su tankından üflemek sureti ile basınç uygulayarak kalan suyuda boşaltın,imkanınız varsa bahçe hortumunu yedek su tankına koyarak iyice sistemi yıkayın,yeni antifirizi dışarıda karıştırın örneğin 5 litrelik su bidonuna 3 litre antifiriz ve 2 litre SAF SU ekleyerek karıştırın imkan varsa bomometre ile ölçüp o şekilde aracınıza ekleyin..

her yiğidin yoğut yeyişşi farklıdır,benim yoğurt yiyişimde bu şekilde:D

aynen senin dediğin şekilde yaptım abi verdiğin bilgi için teşekkür ederim.
ilk başta o hortumdan çok fazla su gelmedi.Bende yedek su deposuna ağzımı dayadım içine nefesle basınç uyguladım.O zaman kalan su çıktı ama çıkan su toplamda 3-4 lt idi.Yanımda 10 lt ektsra temiz su vardı.Sistemi durulamak için o suyuda yedek su deposuna boşaltıp üfledim.en son çıkan su artık kısmen öncekine göre temizdi fakat yinede bulanıktı.Daha sonra boş olan 10lt lik bidona 3 lt antifiriz ve 2,5-3 lt kadar da su ekledim.Çalkaladım.Daha sonra yedek su deposundan ekledim, fakat hepsini almadı.Resimde görüldüğü gibi yaklaşık 1,5-2 lt si arttı.Sonra motoru çalıştırdım, kalorifer sıcakta fan kademe 3 te motor ısınana kadar fan açanca kadar çalıştırdım.Suyun seviyesinde bir değişiklik olmadı.Bi kaç gün sonra azalma olursa su seviyesinde saf su ile tamamlıcam.
 
hala suyu boşaltamadıysanız kendi yöntemimi söylüyorum,

yedek su bidonuna giren 2 adet ince hortum var önden bakınca sağdaki hortumu çıkarın bu hortum camsuyu bidonunun oradan geçiyor oradan kurtarıp aracın dışına ön tampondan aşağıya sarkıtın yedek su bidonunu kapağını da açın tabi bu işlemler yapılırken motor soğuk olsun su akışının başladığını göreceksiniz su akışı kesildiğinde soğutma suyununu %90 civarı boşalmış olacak yedek su tankından üflemek sureti ile basınç uygulayarak kalan suyuda boşaltın,imkanınız varsa bahçe hortumunu yedek su tankına koyarak iyice sistemi yıkayın,yeni antifirizi dışarıda karıştırın örneğin 5 litrelik su bidonuna 3 litre antifiriz ve 2 litre SAF SU ekleyerek karıştırın imkan varsa bomometre ile ölçüp o şekilde aracınıza ekleyin..

her yiğidin yoğut yeyişşi farklıdır,benim yoğurt yiyişimde bu şekilde:D

bu şekilde yapınca radyatördeki su boşalmıyor sanırım sadece depodaki ve motorun içinde geçen sıvıyı boşaltabiliyor olmanız gerek termostat kapalı olduğu için. bu yöntemi yapmak için aracın termostat açma sıcaklığına ulaşması gerek tabi o zamnda yanma riski var.

Magic_ksk;
Sizinde bu nedenle olsa gerek sadece 4 lt antifirzli su koyabildiniz çünkü aracınızın alması gereken miktar 6ltden fazla. Radyatörde 2 lt su kalmış olmalı
 
bu şekilde yapınca radyatördeki su boşalmıyor sanırım sadece depodaki ve motorun içinde geçen sıvıyı boşaltabiliyor olmanız gerek termostat kapalı olduğu için. bu yöntemi yapmak için aracın termostat açma sıcaklığına ulaşması gerek tabi o zamnda yanma riski var.

Magic_ksk;
Sizinde bu nedenle olsa gerek sadece 4 lt antifirzli su koyabildiniz çünkü aracınızın alması gereken miktar 6ltden fazla. Radyatörde 2 lt su kalmış olmalı

Bende radyatörde o kadar aramama ragmen tahliye pimini bulamadım o yüzden bu yöntemi tercih ettim. Ama o borunun diğer ucu radyatöre bağlı, yani radyatördeki su da boşalmış olmalı :S
 
Ama radyatöre en alttan bağlı değil ki.. Termostatta kapalı olduğu için sizin üflediğiniz hava motora girip aynen ucunu çıkarmış olduğunuz borudan depoya dönüyordu, yani radyatörü bağlayan bir şey olmadı
 
Ama radyatöre en alttan bağlı değil ki.. Termostatta kapalı olduğu için sizin üflediğiniz hava motora girip aynen ucunu çıkarmış olduğunuz borudan depoya dönüyordu, yani radyatörü bağlayan bir şey olmadı

evet dediğiniz doğru olabilir ama dediğim gibi radyatörün her yerini didik didik incelememe rağmen suyu tahliye edecek bi tıpa felan bulamadım, nası iş anlamadım.
 
sistemi su ile yıkamış olmakla yaptığın iş amacına ulaşmış oldu netice de koyacağın antifiriz miktarı 3 litre idi amaç sistemi temizlemek,ilerleyen günlerde eksileni tamamlarsın şöle 1 hafta kadar sonra antifirizi bi ölçtürürsün donma derecesine göre gerekirse aynı hortumdan bi miktar Antifirizli su tahliye edersin elinde kalan 1-2 litre antifirizi eklersin bence tamam oldu merak etme...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst