AkÜ hakkinda yardim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Headlack
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Neden kimse GM önermiyor ki?

Ayrıca Varta nın diğerlerinden farkı ne ?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:13 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 23:11 ----------

Arkadaşlar bu konuyu durmadan okuyorum da benim aracın üzeride olan akü 60 Amper bir gariplik yok değil mi?

Aynen bende GM 65 lik takmışlardı yeni alan herkes 75 civarı alıyor.

bu akünün ömrüne de bağlı mı yani alakalı mı
 
Yasin şahsen ben anlamadım gitti bu işi. F kasa araç 60 amper ???
 
Arkadaşlar bu konuyu durmadan okuyorum da benim aracın üzeride olan akü 60 Amper bir gariplik yok değil mi?

40a de yeterli Nadir abi, onemli olan soguk mars gucu (CCA).

Akim fazla olunca ne geliyor akliniza bilmiyorum ama, 60AH - 12v 60 amper hour, tam dolu konum da 1 saat de sarj olmadan 12volt 60amper guc cekilebilir, 6amper 10 saat gibi.

CCA - Soguk mars gucu, tek seferde cekilen guc. Hava sicakligi ve yagin viskozite durumu akunun kapasitesini etkiler. Mars alma aninini zorlastirir.
Bu guc akunun akim kapasitesine baglidir, akim degerine gore degisir.

Neden Varta ?
Aracimda ki aku GM-Varta siyah olanlardan 65a ve 7 senelik. Gercekten dayanikli akuler, eksi kutbundan asit kacirmasi haricinde hala saglam. (Ona da cozum var)

45a orjinal akusu olan araca 72a taksam ne olur ?
Sarj dinamosunun kapasitesi nedir bu cok onemli. Dinamonun dolduramayaci gucteki aku tam dolum yapamayacagi icin cabuk deforme olur. Dinamonun zarar gormemesi de mumkun degil.

Tapatalk.
 
Abi amper yüksek olunca watt gibi sanırım. NAsıl bazen sigorta kaldırmıyor şohbeni de atıyor onun gibi diye düşünüyorum. Mesela araçta tesisat ekstra başka elektrik çeken birşeyler varsa yüksek olması gerekir mi ki diye düşünüyorum.
İşin aslını bilen biri anlatsa mutlu olucam
 
Alican güzel bir açıklama olmuş kalemine sağlık üzerinde çıkan neyse aküyü aldığım yer onu taktı delhi şu anda üzerinde olan akü benim.
 
Alican güzel bir açıklama olmuş kalemine sağlık üzerinde çıkan neyse aküyü aldığım yer onu taktı delhi şu anda üzerinde olan akü benim.

Rica ederim abi, Vectra B1 varken Delphi kullandim ben de ama 3 sene gitmisti.

Tapatalk.
 
Benim de bu yıl iki olacak bakalım daha ne kadar idare eder? Araç birde otomatik olunca insan aküye daha dikkat etmesi gerekiyor ya değilse kaldın mı? kaldın o kadar....
 
akünün bitik olduğunu nerden anladın? boşuna paranı sağa sola saçma bence. benimde başıma bu olay gelmişti. aküm bitiyordu arabamın fanı kafasına göre çalışıyordu. elektrik kaçağına baktırıyordum çıkmıyordu sonradan anladıkki fan sürekli çalışıyor.
arabanda elektrik kaçağı olabilir belki şarj dinamonda gidici olabilir.
 
40a de yeterli Nadir abi, onemli olan soguk mars gucu (CCA).

Akim fazla olunca ne geliyor akliniza bilmiyorum ama, 60AH - 12v 60 amper hour, tam dolu konum da 1 saat de sarj olmadan 12volt 60amper guc cekilebilir, 6amper 10 saat gibi.

CCA - Soguk mars gucu, tek seferde cekilen guc. Hava sicakligi ve yagin viskozite durumu akunun kapasitesini etkiler. Mars alma aninini zorlastirir.
Bu guc akunun akim kapasitesine baglidir, akim degerine gore degisir.

Neden Varta ?
Aracimda ki aku GM-Varta siyah olanlardan 65a ve 7 senelik. Gercekten dayanikli akuler, eksi kutbundan asit kacirmasi haricinde hala saglam. (Ona da cozum var)

45a orjinal akusu olan araca 72a taksam ne olur ?
Sarj dinamosunun kapasitesi nedir bu cok onemli. Dinamonun dolduramayaci gucteki aku tam dolum yapamayacagi icin cabuk deforme olur. Dinamonun zarar gormemesi de mumkun degil.

Tapatalk.

Ben sorarken sende yazıyormuşsun. :D Eyvallah sağolasın
 
Geri
Üst