Akü bitmesi sorunu--çözüldü

DEMİREL71

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
236
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Selam arkadaşlar,,,
Bugün başıma gelen olayı anlatayım,, belki faydası olur arkadaşlar...
astramı geçen hafta aldım,, akü inci akü, bakınca yeşil göstergesi var, iyi gibi,, geçen sabah marş basmadı takviye yaptım,, belki dedim iki gün binmedim ondandır,, ancak dün akşam 8 de park ettim astramı,, bugün öğlen 12 de bindim gene marş basmadı,, neyse gene takviye yaptık etraftan,, hemen oto elektrikçiye gittim,, aküyü ölçtü biçti,, sıkıntı yok dedi,, ama dedim iki kere takviye yaptık geceden sabaha bitiyo bu akü dedim o zaman abi dedi bunun iç plakalarında sıkıntı olabilir dedi yeni bir akü aldım,, 260 tl ye 72 amper,, taktık geldim eve ama kafamda hep bu konu vardı sonra birden gösterge ekranındaki bir kırmızı ışık dikkatimi çekti meğersem o kapı ve bagaj açık lambasıymış,,e bakıyorum kapıların hepsi kapalı birde bagajı açıp kapattım yeniden ışık söndü valla,, meğersem benim bagaj kapağının düğmesi sıkıntı galiba kapansada göstergede açık görünüyo ve bagaj lambasını, plaka lambasını hiç kapatmıyo sürekli yanncada akü bitiyomuş demekki dedim... bagajdaki o düğme nerde acaba onu biraz yağlasam falan düzelir sanırım,, çünkü açıp tekrar kapatınca düzeliyo,, bu durumda boş yere 260 lirayada akü almış oldum,, vardır bundada bir hayır ....
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
benim başıma gelmek üzere olan bir durumdu forumdaki konu ile ölçüm yaptım ve akü almaktan kurtuldum açık kalan cihazı tespit ettim ve çözüm buldum.canınız sağolsun.forumda ethem bozkurt abimizin açtığı bir konu ile araçta kaçak akım varmı ölçebiliyorsunuz aslında.konuyu herhangibir elektrikçiye okutsaydınız rahatlıkla ölçerdi ve akü almazdınız.neyse olan olmuş aküyü vermediyseniz evinizin deponuzda falan dursun muhakkak bir gün bir araca veya işe yarayacaktır.bagaj konusunda ise bagajı düzgün kapatamamış da olabilirsiniz kilit veya switch te hata da olabilir.silikon sprey ile bagaj kilit kısmını yağlayın switch görünürde ise plastik kısmına sadece sıkarak deneyip görebilirsiniz işe yarayacakmı diye.saygılar..
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bende inci akü aldım 60lık. Ama sabahları voltaj düşüklüğü yaşıyorum. Eski akü 6 yıllık. Free dom diye bir markaydı. Sabah 12.5 volt kontak basıyordum. Marşa basarken 11.3 volta düşüyordu. İnci 60lık sabahları 12.2 volt görünüyor ve Marşa basarken 9. 5 volta kadar düşüyor. 500km uzun yaptım durum aynı.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Bende inci akü aldım 60lık. Ama sabahları voltaj düşüklüğü yaşıyorum. Eski akü 6 yıllık. Free dom diye bir markaydı. Sabah 12.5 volt kontak basıyordum. Marşa basarken 11.3 volta düşüyordu. İnci 60lık sabahları 12.2 volt görünüyor ve Marşa basarken 9. 5 volta kadar düşüyor. 500km uzun yaptım durum aynı.

şarj voltajınız ne durumda araç çalışırken?
aldığınız akü 6 ay veya daha fazla önce üretildiyse üreticilerin yazdıklarına göre bir gün redresör şarjda bekletilmesi gerekiyor fakat ben böyle bir şey yapanı görmedim hiç.
taze akü almak lazım alırken...
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
şarj voltajınız ne durumda araç çalışırken?
aldığınız akü 6 ay veya daha fazla önce üretildiyse üreticilerin yazdıklarına göre bir gün redresör şarjda bekletilmesi gerekiyor fakat ben böyle bir şey ya6panı görmedim hiç.
taze akü almak lazım alırken...

Marşa sonra 14.7 ile başlayıp motor ısınınca 14.2 volt kalıyor. Akünün imal tarihini bulamadım. Aldığım yerde uzak biraz.
 

DÜZLER

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
17 Şub 2023
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
benim başıma gelmek üzere olan bir durumdu forumdaki konu ile ölçüm yaptım ve akü almaktan kurtuldum açık kalan cihazı tespit ettim ve çözüm buldum.canınız sağolsun.forumda ethem bozkurt abimizin açtığı bir konu ile araçta kaçak akım varmı ölçebiliyorsunuz aslında.konuyu herhangibir elektrikçiye okutsaydınız rahatlıkla ölçerdi ve akü almazdınız.neyse olan olmuş aküyü vermediyseniz evinizin deponuzda falan dursun muhakkak bir gün bir araca veya işe yarayacaktır.bagaj konusunda ise bagajı düzgün kapatamamış da olabilirsiniz kilit veya switch te hata da olabilir.silikon sprey ile bagaj kilit kısmını yağlayın switch görünürde ise plastik kısmına sadece sıkarak deneyip görebilirsiniz işe yarayacakmı diye.saygılar..
Bahsettiğiniz Ethem Bey'in bu konudaki yazısını nasıl bulabilirim
 
Üst