Acilll yardım!!

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
bu gece 94 model aracımda karlı yolda yokuş çıkarken lpg bitince benzine geçti arıza ışığı yaktı ve aracın elektrik çeken bütün parçalar normalin çok üstünde hızlı çalışmaya başladı. Farlar aşırı parlak,kalorifer fanı delicesine dönmeye, silecek 1. kademede sanki 4. kademeye alınmış gibi çalışmaya başladı kısacası arabaya sanki şebekeden elektrik bağlamış gibi feci bir elekrik akımı artması oldu. tek düzgün çalışan kısmı motor. neyse stop ettim motor kısmına oraya buraya baktım birşey bulamadım. tekrar çalıştırıp 4-5 km yoldan sonra arabaya zarar veririm korkusuyla eve geldim. Araba seyir halinde boşta rölantide kalorifer fanı sonda arıza ışığını söndürüyodu fakat vitese takıp az gaz verdiğimde arıza ışığı yanmaya başlıyor ve akım artıyordu. yarın sanayiye götürrüm fakat sanayi 6-7km uzakta çalıştırıp götürsem zararı olacak mı? arıza neyden kaynaklı, daha önce başına gelen var mı?:confused::confused:
 

ziza

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
180
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Akü kablosunu çıkarıp biraz bekleyip takın belki kendine gelif

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
bu gece 94 model aracımda karlı yolda yokuş çıkarken lpg bitince benzine geçti arıza ışığı yaktı ve aracın elektrik çeken bütün parçalar normalin çok üstünde hızlı çalışmaya başladı. Farlar aşırı parlak,kalorifer fanı delicesine dönmeye, silecek 1. kademede sanki 4. kademeye alınmış gibi çalışmaya başladı kısacası arabaya sanki şebekeden elektrik bağlamış gibi feci bir elekrik akımı artması oldu. tek düzgün çalışan kısmı motor. neyse stop ettim motor kısmına oraya buraya baktım birşey bulamadım. tekrar çalıştırıp 4-5 km yoldan sonra arabaya zarar veririm korkusuyla eve geldim. Araba seyir halinde boşta rölantide kalorifer fanı sonda arıza ışığını söndürüyodu fakat vitese takıp az gaz verdiğimde arıza ışığı yanmaya başlıyor ve akım artıyordu. yarın sanayiye götürrüm fakat sanayi 6-7km uzakta çalıştırıp götürsem zararı olacak mı? arıza neyden kaynaklı, daha önce başına gelen var mı?:confused::confused:

şarj dinamosu sanki... elektrikli hiçbirşeyi kullanmadan giderseniz sorun olmaz gibi. düşük devirde kullanın...şarj dinamo regülatörümüydü konjektörmüydü bir ismi vardı ondadır sorun
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
cevaplar için teşekkür ederim.bugün sanayiye götüremedim yarına kaldı. aradığım ustalar da alternatör dediler. ayrıntıyı söylemediler. O zaman iki seçeneğimiz kaldı sizlerinde dediği gibi Alternatör çıkışı akım düzenleyicileri veya alternatörden akım çıktıktan sonra uğradığı yer konjektör. Konjektörü ( regülatör) bakmama rağmen bulamadım neyse heralde usta biliyodur yerini.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
konjektör arızası olabilir o şekilde mümkünse kullanmayın lpg ve araç ecusu zarar görebilir
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
konjektör arızası olabilir o şekilde mümkünse kullanmayın lpg ve araç ecusu zarar görebilir

Kullanmıyorum. Yalnız sanayiye gitmek için kullanmak zorunda kalacam. Onu da ağırdan mümkün olduğunca boşta rsalıp tabi araç çalışacak o şekilde götürecem. rölantide Farlar fan açık sistem normale dönüyor. işin garibi eğer konjektör alternötör çıkışını takip etmeme rağmen konjektörü göremedim. bakalım artık ne çıkacak.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
sorun devam ediyorsa surerek gitmeyin biyerleri yakarsiniz.o aracta sarj dinamosu rahat sokulur diye tahmin ediyorum.elektrikciye 3 5 fazla verip aractan sokturup baktirin.

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
konjektör dinamonun içinde kapaktan fazla görülmez.Konjektörden çıkarsa eğer sıkıntı delphi yada bosch konjektör taktırın bulabilirseniz diğerleri randıman vermez.
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
cevaplarınız için çok teşekkür ederim neyse ki araca zarar vermeden özel opel servisine gittim elektrikçisi bugün olmadığından başka elektrikçiye yönlerdi ve aküden ölçüm yaptı araç çalışırken 14v olması gerekirken 16v değeri çıktı.sorun sarj dinomaso deyip dinamoyu söktü. dedğiniz gibi konjektör dinamoyla bitişikti onu söktü ve parçayı değişt baktım yan sanayi orjinalini soralım varsa orjinal takalım dedim orjinaline 180TL fiyat çektiler yansanayi adını hatırlamıyorum 40TL dediler neyse dedi yansanayisini çok kullandım sıkıntı yaşamazsın deyince diğerinin fiyatı pahalı olmasından dolayı mecburen yansanayi taktık. Didinamoyu da sözde bakımdan geçirdi bakımıda bilyelere beyaz gres sürmesi oldu. Ben bilyaları da değişek diye ısrar etmeme rağmen değişmedi neyse sıkıntı yaparsa kendim değişirim artık elimden geliyor.
konjektör +işçilik=40+70=110
başta işçilik konuştuk fiyat bana yüksek gelsede önceden tanıdığımdan dolayı tanımam da işçiliğini yüksek olması ve işini iyi yapıyor olmasından ve zamanımın dar olmasından dolayı mecburen kabul ettim. Kendi elektrikçim vardı oda şansa il dışına çıkmış adama el mahkum olduk. neyse sökmüşken v kayışını da değiştik değişimi motor takozundan dolayı zor olduğundan yandaki tanımadığım motorcu da benden 40 işçilik aldı. Neyseki en insaflısı parçacım çıktı 30TL kayış parası aldı.
Şarj dinamusu yani alternatörün sökümü zor olsa verdiğim işçilik zoruma gitmeyecek rahatlıkla sökülebilecek 2 tane civata sadece.Ondan sonra konjektörü tutan iki küçük civata el insaf.
Sağlık olsun diyelim.sorun bitti şükür aklıma binbir türlü şey gelmişti konjektör bozultuğunda voltaj yükselmesi neymiş ya ilk defa başıma geldi ve başka hiçbir yerde görmedim, duymadım.Hadi araç sarj etmese anlarım.
Not: sarj dinamosunun kömürleri konjektör üzerinde.
 
Son düzenleme:

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
konjektör dinamonun içinde kapaktan fazla görülmez.Konjektörden çıkarsa eğer sıkıntı delphi yada bosch konjektör taktırın bulabilirseniz diğerleri randıman vermez.
keşke daha önce görseydim yazdığınızı yoksa alternatörü sanayiye gitmeden evin önünde sökerdim. Yalnız işte garip olan da konjektörün bozulması benim bildiğim akü sarj etmez benim araçta tam tersi araç tesisatında voltaj yükselmesi oldu çok garip bu yüzden konjektörden emin olamadım. Kafamda diyot tablası arızası oluştu bu yüzden.
 
Üst