Öncelikle herkese selamlar.
99 Model benzinli Corsa GLS sahibiyim (LPG yok). 2 hafta kadar önce bir tanıdığımızın tamirhanesinde triger seti + devirdaim pompası ve baskı balata değişimi yaptırdım. Arabayı teslim aldıktan sonra 100km dahi yapmadan arabanın önce sarı motor arızası ışığı yandı, ardından vites değiştirmek için debriyaja basınca motor stop etti. Tekrar çalıştırıp devam ettim bu sefer de hız göstergesi gitti. Ayrıca diğer sorun da devam etti. Aracı bakım yaptırdığım yere tekrar götürdüm ve hız sensörü değişmesi gerekli dediler. Babam eski oto elektrikçidir yani bu işlerden biraz anlar, sensörü sökmelerini istedi. Sensör sanırım bağlantı yerinden bir yerden kırılmış (Artık nasıl kırıldıysa!), onu lehimleyip yerine tekrar takınca hız göstergesi tekrar çalışmaya başladı. Ayrıca bir de ufak hortuma delik demişler onu da değiştirmişler. Böylece arabayı tekrar aldım ve 150km kadar tekrar sorunsuz kullandım. Ne stop etme, ne hız göstergesi çalışmaması. Fakat aynı sorun bugün tekrar başgösterdi. Hız göstergesi çalışmamaya başladı. Onu takiben de önce motor arıza ışığın yanıyor devamında eğer araba boştaysa ya da debriyaja biraz uzun basarsanız motor deviri 500'lerin dahi altına iniyor ve sonuçta da araba stop ediyor. Tamam hız sensörü arızasını anlıyorum, fakat bunun arabanın stop etmesiyle alakasını kuramadım. Yani stop etme sorunun niçin hız sensörünün bozulmasıyla beraber görülüyor? Ya da arabamda daha başka bir sorun daha mı var? Ayrıca bakım sonrası arabanın sesinde de bir değişim fark ettim. Sanki motor çalışırken farklı bir ses daha geliyor. Ses nasıl tarif edilir bilemiyorum. Sanki kayışa sert bir plastik parçası yapışmış da kayış her bir tur attığında bir noktadan o plastik bir yere çarpıyor. Acaba bu ses neyden kaynaklanabilir?
Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu farkındayım fakat olayı detayıyla anlatmak istedim.
99 Model benzinli Corsa GLS sahibiyim (LPG yok). 2 hafta kadar önce bir tanıdığımızın tamirhanesinde triger seti + devirdaim pompası ve baskı balata değişimi yaptırdım. Arabayı teslim aldıktan sonra 100km dahi yapmadan arabanın önce sarı motor arızası ışığı yandı, ardından vites değiştirmek için debriyaja basınca motor stop etti. Tekrar çalıştırıp devam ettim bu sefer de hız göstergesi gitti. Ayrıca diğer sorun da devam etti. Aracı bakım yaptırdığım yere tekrar götürdüm ve hız sensörü değişmesi gerekli dediler. Babam eski oto elektrikçidir yani bu işlerden biraz anlar, sensörü sökmelerini istedi. Sensör sanırım bağlantı yerinden bir yerden kırılmış (Artık nasıl kırıldıysa!), onu lehimleyip yerine tekrar takınca hız göstergesi tekrar çalışmaya başladı. Ayrıca bir de ufak hortuma delik demişler onu da değiştirmişler. Böylece arabayı tekrar aldım ve 150km kadar tekrar sorunsuz kullandım. Ne stop etme, ne hız göstergesi çalışmaması. Fakat aynı sorun bugün tekrar başgösterdi. Hız göstergesi çalışmamaya başladı. Onu takiben de önce motor arıza ışığın yanıyor devamında eğer araba boştaysa ya da debriyaja biraz uzun basarsanız motor deviri 500'lerin dahi altına iniyor ve sonuçta da araba stop ediyor. Tamam hız sensörü arızasını anlıyorum, fakat bunun arabanın stop etmesiyle alakasını kuramadım. Yani stop etme sorunun niçin hız sensörünün bozulmasıyla beraber görülüyor? Ya da arabamda daha başka bir sorun daha mı var? Ayrıca bakım sonrası arabanın sesinde de bir değişim fark ettim. Sanki motor çalışırken farklı bir ses daha geliyor. Ses nasıl tarif edilir bilemiyorum. Sanki kayışa sert bir plastik parçası yapışmış da kayış her bir tur attığında bir noktadan o plastik bir yere çarpıyor. Acaba bu ses neyden kaynaklanabilir?
Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu farkındayım fakat olayı detayıyla anlatmak istedim.