Açık hava filtresi:Uygulama&Tecrübeler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan maxwell
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
maverick35' Alıntı:
0076158000000081284jp4.jpg

benımki boyle

Tercihimi K&N filtreden yana kullanmak istiyorum.Muhtemelen kit olmayacak.Kullanmak istediğim malzemede slikon yada zor ısı alacak bir maddeden yapılmış tercih edeceğim.Az kıvrımlı ve düz hatlı bir boru kullanmayı tercih edeceğim.
Şimdi size aracımın kaput altı görüntüsünü gönderiyorum.
Sanırım ek hava filtre çıkışını 2 numaralı yerden alacağım.Ki bu kısımda birkaç ufak ek boru var sanırım hava basınç sensörleri.Eğer 2 numaradan bağlantı yapacaksam mevcut basınç ve sıcaklık sensörlerinden sonraki kısımdan bağlantı yapacam ek borulara?
Bu durumda hava filtresinin konumu nerede olmalı?
3 numara hemen motor bloğunun önünde,burada daha kısa ve kıvrımsız boru kullanılabilir.
5 numara bloğun daha uzağında fakat daha uzun ve iki kere kıvrılmış boru olacak.
4 numara direk 1 numaradan bağlantı yapılması durumunda çok kısa bir boru ile sağlanabilir bu durumda sensörler kullanılmaz ve soğuk hava almaz.

5 numaradan tamponun altına uzatma olasılığı yüksek bu durumda boru çok uzuyor.
Aracım corsa c 1.2
Herkese teşekürler ,saygılar.
Tecrübe ve bilginize...
 
maxwell' Alıntı:
Kit güzel görünüyor,fiyatı nedir bu kitin..
Metal boru pek tavsiye edilmiyor ama??

Fiyat yerine göre 200-250 YTL arası değişiyor.Bende plastik boru var,
özellikle arabanın altından hava alırken eğilip büküldüğü, dolayısı ile hava akışını bozacağı için değiştirmiştim.Bu model "Carbon Max" olarak geçiyor...
 
skyeye' Alıntı:
Fiyat yerine göre 200-250 YTL arası değişiyor.Bende plastik boru var,
özellikle arabanın altından hava alırken eğilip büküldüğü, dolayısı ile hava akışını bozacağı için değiştirmiştim.Bu model "Carbon Max" olarak geçiyor...
Fiyat oldukça pahalı.Elde edilen güç 1-2 'yi geçmiyorsa bu kadar pahalı bir kite gerek olmayabilir.
Diğer filtrelerlede hoş bir ses alınıyor zaten.Bu durumda tek sorun düşük devirlerde - güç almamak.Bunu da hava filtresini tampon arkasına konumlandırısak çözebiliriz diye düşünüyorum.
 
maxwell' Alıntı:
Fiyat oldukça pahalı.Elde edilen güç 1-2 'yi geçmiyorsa bu kadar pahalı bir kite gerek olmayabilir.
Diğer filtrelerlede hoş bir ses alınıyor zaten.Bu durumda tek sorun düşük devirlerde - güç almamak.Bunu da hava filtresini tampon arkasına konumlandırısak çözebiliriz diye düşünüyorum.

Uygulamaya geçince hava filtresini tampon arakasına konumlandırılmanın zorluğunu daha iyi göreceksin.Filtreyi almadan önce koyacağın yeri iyice bir belirle.Tampon arkasına koyacağın için kirlenme had safhada olacaktır, o yüzden max. 10.000 Km'de 1 temizlemen gerekecek.Baya meşakatli iş yani.Senin araca K&N'in RC 2600 modeli olur, onun fiyatı da 45-50 YTL.
Açık filtreyi al, bir süre kullan, sonrasında eğer imkanın olur ise Pipercross ya da Hp'nin intake kit'lerine döneceğinden eminim.Filtre koruyucu bi box içinde olduğundan hem fazla kirlenmiyor, hem de motordan sıcak hava almak yerine direkt borudan gelen soğuk havayı çekiyor...
 
Ben geçen gün taktım hava filtresi. Normal filtreyi çıkardım üst kapağıda aldım artık bagajda duruyo. Yeni aldığım filtre de tam orturdu kutunun içine geyette şık oldu. 30 ytl de maliyeti oldu :D
 
skyeye' Alıntı:
Uygulamaya geçince hava filtresini tampon arakasına konumlandırılmanın zorluğunu daha iyi göreceksin.Filtreyi almadan önce koyacağın yeri iyice bir belirle.Tampon arkasına koyacağın için kirlenme had safhada olacaktır, o yüzden max. 10.000 Km'de 1 temizlemen gerekecek.Baya meşakatli iş yani.Senin araca K&N'in RC 2600 modeli olur, onun fiyatı da 45-50 YTL.
Açık filtreyi al, bir süre kullan, sonrasında eğer imkanın olur ise Pipercross ya da Hp'nin intake kit'lerine döneceğinden eminim.Filtre koruyucu bi box içinde olduğundan hem fazla kirlenmiyor, hem de motordan sıcak hava almak yerine direkt borudan gelen soğuk havayı çekiyor...

Tampon arkasına koyduğumuzda sabitleme ve nem,toz,toprağa karşı nasıl uygulayalım.
Pipercross yada Hp'nin hangi modelini önerirsin.Sanırım senin kullandığın hp.
Ucuza birşeyle k&n ile başlasam diyorum.Mevcut olan boruya taksak(uzatma borusu takmadan,ilgili foto konuda mevcut) nasıl olur,filtre daha fazla toz almaz,ve ıslanmaz.Ama performans düşüşü olur.Ne dersin?
 
dncera' Alıntı:
Ben geçen gün taktım hava filtresi. Normal filtreyi çıkardım üst kapağıda aldım artık bagajda duruyo. Yeni aldığım filtre de tam orturdu kutunun içine geyette şık oldu. 30 ytl de maliyeti oldu :D

Şık oldu diyosun ama performans ne durumda?:D
 
Pipercross Venom ya da Viper olabilir ama onlar çok pahalı.Zaten 1.2 için fazla lüx olur.Raid Hp'nin "Maxflow veya Carbon Max iyidir.Ya da K&N Apollo olabilir.

Benim eski K&N açık filtreyi orjinal kutuyu söküp tam onun yerine takmıştım.
Motor ne kadar kirleniyorsa filtre de o kadar kirleniyor işte.Zaten açık filtre alacaksan her 10.000 Km'de 1 özel solüsyonu veya benzin vs. ile temizleyip yağlaman lazım.Uğraşırım diyorsan açık al ama performans düşeceğini düşünüyorsan neden açık filre alayım diyorsun ki, sırf emiş sesi için mi?Bence fiyat ve performans olarak en doğru orantılısı K&N veya Green'in kutu içi filtreleri...
 
skyeye' Alıntı:
Pipercross Venom ya da Viper olabilir ama onlar çok pahalı.Zaten 1.2 için fazla lüx olur.Raid Hp'nin "Maxflow veya Carbon Max iyidir.Ya da K&N Apollo olabilir.

Benim eski K&N açık filtreyi orjinal kutuyu söküp tam onun yerine takmıştım.
Motor ne kadar kirleniyorsa filtre de o kadar kirleniyor işte.Zaten açık filtre alacaksan her 10.000 Km'de 1 özel solüsyonu veya benzin vs. ile temizleyip yağlaman lazım.Uğraşırım diyorsan açık al ama performans düşeceğini düşünüyorsan neden açık filre alayım diyorsun ki, sırf emiş sesi için mi?Bence fiyat ve performans olarak en doğru orantılısı K&N veya Green'in kutu içi filtreleri...
Performans düşeceğine inanmıyorum,yanlış uygulanırsa performans düşer bunu biliyorum.
Yavaş yavaş deneye deneye uygulama yapmak açısından sanırım direk bağlantı yapayım mevcut boruya sonra geliştirmeler yaparım.Olmassa pipercross yada hp'nin ürünlerine geçerim.
Kutu içi emiş sesi yok ve pek performans için değil sanırım.
 
maxwell' Alıntı:
Performans düşeceğine inanmıyorum,yanlış uygulanırsa performans düşer bunu biliyorum.
Yavaş yavaş deneye deneye uygulama yapmak açısından sanırım direk bağlantı yapayım mevcut boruya sonra geliştirmeler yaparım.Olmassa pipercross yada hp'nin ürünlerine geçerim.
Kutu içi emiş sesi yok ve pek performans için değil sanırım.

Eğer doğru bir uygulama yapmayı başarırısan açık filtreden de iyi bir performans alabilirsin.Benim düşük devirlerde boğulma yaşamamın sebebi RC 2600 yerine RC 3250 kullanmam, yani 1 numara büyük filtre almışım o zamanlar :).Doğru, kutu içinde emiş sesi pek yok, orjinal filtrenin yerine takılıyor zaten ama performans farkı kesinlikle var.Kutu içi filtreler orjinale göre havayı daha iyi geçirdiği için performansta bir nebze artış oluyor...
 
Geri
Üst