95 oktan mı 97 oktan mı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan theopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ya arkadaslar delının bırı kuyuya tas attı olayı olmasın ben fıkır ıstedım sadece
 
tüp 4 ever :) benimkide benzinli 450 km gidiyor 95 oktanla insanın içi acıyor resmen
 
düşünmeye gerek yok yazımdada dediğim gibi kasasına göre yeterli performansı sunan bir araç corsa 1.2 sadece ekonomi amaçlı demek araca haksızlık olur

valla kardeşim ben palio 1.2 kullandım araç sadece ekonomi gerçekten tarafsız konuşim sana..
ve bir tanıdıgın sölediğine göre palio ile corsanın 1.2 motorları aynıymıs.yanlıssam kusura bakmayın ve umarım aynı değildir:)
 
adnan yalnış anlama beni kulaktan dolmalara inanmayın lütfen aynı olması mümkünmü ilk ona bakın elbette değil opelin 1.2si zincir tahrikli ve oldukça performanslı bi motor haa performans derken kafalarımızı koltuklara çarptırmıyor belki ama yeri geldiğinde bence gerçekten sürüş keyfi çok güzel biliosunki motorla iş bitmiyor alüminyum şanzımanıyla oldukça kombine ve birbirine inanılmaz uyumlu hızlı vites değişimlerine oldukça iyi tepki veriyor , sitede corsa 1.2 si olanlara sorabilirsin kasayı oldukça iyi taşıyor anlatmakla olmaz sürmen lazım opel sonuçta ne yapsa oluo yani , palio meselesine gelince bi duruma açıklık getirelim gm ve fiat grubu geçtiğimiz yıllarda powertrain adı altında bir şirket ile bir süre evli kaldı çıkan motorlar; 1.3cdti 1.9cdti başka motor yok , fiat ile opelin ortak kullandığı motorlar sadece şu ikisi ki motorlar birebir aynı bile değil opel fiat grubundan farklı olarak klasik zincir tahriki ve lazerle şekillendirilmiş silindir gömlek giydirmelerini ve hava kanallarını kullanır(bu opelin tüm motorlarında kullandığı bir teknoloji) doğal olarak geri kalan motorlar aynı değiller dediğim gibi opel zincir , fiat kayış kullanır bi kere bu oldukça büyük fark , hp olarak corsa daha güçlü verdiği tork 1.2ye göre iyi en azından polo 1.4den hp ve tork olarak yüksek kaldıki ecotec teknolojisi bu motorda hakkını veriyor yeri geldiğinde oldukça ekonomik yeri geldiğinde performanslı oldukça atak , palio 1.2nin motoruyla aynı kesinlikle değil fiat motorları ekonomik üretimin sebep olduğu basitlik ve kalitesizliğin sonucu doğmuş bir motor bu sözüm yeterlidir sanırm gelelim opel 1.2 ye anlatmaktan yorulduysam bile her zaman devam edicem opelin 1.2 ecotec Z12XE kod adlı motoru 72x72 tam kare ve tamamen alüminyumdan üretilmiş bir motor , 5600 devirde 75hp güç ve 4000ddde de 110nm tork veriyor ayrıca kopmresyon oranı 10.1 sınıfının en iyi kompresyon oranı bazı markalardaki 1.6 motorlarda bile 9.6 vs. aracın motor sesi çok hoş o 4000dd ve yukarısında çıkardığı hava emiş sesi bence çok güzel ve fabrika verisi azami son hızı 178 verilmiş olsa bile düz yolda 195i kendi gözlerimle gördüm , motorda bulunan vuruntu kontrol sistemi doldurulan yakıt cinsine göre (oktan sayısına göre) bağlı olarak ateşlemeyi otomatik olarak ayarlar dolayısıyle 98 oktanda motor daha iyi yanmanın sonucu performansında artış olur tr koşullarında 95 oktan benzinin kalitesiz oluşu yüzünden daha rahat çalışır bunu çokkez denedim bende verebilirim garantisini , bi kere 16 valve teknolojisi başlı başına motoru yüceltiyor tüm opel motorları için geçerli bu sözüm supap zamanlaması her koşulda motoru hazır tutuyor , kendi aracım için diyorum 1.2 klimalı corsa fabrika verisi ağırlık 5 kapılı 1060kgdir enjoy ve cosmolarda 1090kg hatta sunrooflularda 1100kgye denk gelmektedir. motor 1060kgnin üstesinden bence çok iyi geliyor , corsa 1.4 ile arasında 15hp ve 15nm tork farkı var ve yapılan test ve sitedeki arkadaşların görüşlerine göre 1.4den pekte geri kalmıyor biz corsayı alırken çok araştırdık polodan vazgeçmemizin üç sebebi vardı 1.motor 2.iç dizayn 3.donanım eksikleri , daha fazla yazasım yok inan sana birçok sebep , neden sayabilirim polo 1.4den daha PERFORMANSLI bir araca (motora) lütfen kimse tamamen ekonomi amaçlı bir araç demesin hem ekonomiyi hem performansı sunan bir motor bu umarım anlatabilmişimdir bir ricam olucak fiat ile opeli lütfen kıyaslamayın motorlarını benzer olabilirler ancak ad olarak yapısal olarak bence imkansız corsa ve motorları sınıfında bence her zaman başı çekti ve çekmeye devam edicek bu 1984de de böyleydi şimdide böyle nice 24 yıllara diyorum opele bu başarısının devamını diliyorum bir opel sahibi olmaktanda çok mutluyum amacım bu sitede kimseyle zıtlaşmak değil opelciysek dinleyip anlayarak hakediyorsa opeli sonuna kadar savunalım lütfen
 
Son düzenleme:
motorda bulunan vuruntu kontrol sistemi doldurulan yakıt cinsine göre (oktan sayısına göre) bağlı olarak ateşlemeyi otomatik olarak ayarlar dolayısıyle 98 oktanda motor daha iyi yanmanın sonucu performansında artış olur tr koşullarında 95 oktan benzinin kalitesiz oluşu yüzünden daha rahat çalışır bunu çokkez denedim bende verebilirim garantisini ,

Bir çok söylediğinize katılmakla beraber bu cümlenize katılamıyorum Yüksel bey. Ne yazık ki bir hidrokarbon bileşimi olan akaryakıtların içten yanmalı motorlarda yanma prensibi bu söylediklerinize uymamakta. Aşağıda daha önce başka bir forumda yazdığım basitleştirilmiş bir açıklamayı bulabilirsiniz (konu oldukça teknik olduğundan çok basit anlatmaya çalıştım)

Benzin dediğimiz olay çeşitli bileşenlerden oluşan bir karbon türevi fosil yakıtıdır, ortaya karışık bir hidrokarbondur. Bu hidrokarbon karışımının içinde düşük sıcaklıklarda tutuşan radikaller mevcuttur, işte bu radikaller piston içindeki sıcaklık yükselirse bujilerin ateşlemesini beklemeden yanıp vuruntu dediğimiz olaya sebep olurlar.

Eskiden bu radikallerin tutuşmasını engellemek için kurşun kullanılırdı. Sonra kurşunun zararları ortaya çıkınca çeşitli hidrokarbonlar eklenerek yakıtın tutuşma sıcaklığı arttırıldı, tıpkı suya donmasın diye eklenen antifriz dediğimiz alkoller gibi. İşte bu eklenen hidrokarbonlar, benzinin oktan sayısını belirlerler.

Yanlış bilinen birşey: "Yüksek performans benzini, yüksek performans sağlar". Hayır, yüksek performans benzini, yüksek basınç ve sıcaklıktan doğan vuruntuları engeller, ekstra performans sağlamaz, vuruntuları azaltarak yüksek performanslı aracınızın potansiyel performansına ulaşılmasını sağlar. Ancak aracınız zaten yüksek performanslı değilse, yüksek basınç ve sıcaklıklardan muzdarip değilse, yüksek performans benzini koyarsanız arabanız yüksek performans göstermez, tam aksine bu sefer de benzinin tutuşma sıcaklığı kısmen arttığı için performans kaybınız bile olabilir (farkedilmeyecek kadar küçüktür yine de)

Dolayısıyla siz 95 oktanlı benzinle vuruntusuz çalışabilecek arabanıza 98 oktan da koysanız, 100 oktan da koysanız da kayda değer birşey değişmeyecektir.


Bir de internetten ufak bir araştırmayla bulduğum yazı.

Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.

98 oktan benzin hangi arabalar için gerekiyor, hangileri için gerekmiyor?

İşte cevabı: 98 oktan benzinin hangi arabalar için gerektiği, hangileri için gereksiz harcama olduğu netleşmeye başladı. İşte, 98 oktanlık araçlar.

Benzinde son moda '98 oktan'. Bileşimine katılan kimyasallarla yanma kalitesi artırılmış olan benzini ifade eden 98 oktan, 95 oktana göre daha kaliteli bir yakıt. Ama 98 oktan benzin, ancak doğru otomobil modellerinde kullanılırsa etkili oluyor. Bu modeller de motor hacmi 2 bin santimetreküpün üzerindeki yeni nesil araçlar olarak tanımlanıyor.

Milliyet Gazetesi'nin haberine göre uzmanlar, diğer modellerde 98 oktanın ekstra performans sağlamadığı uyarısında bulunuyor. Bu durumda tüketici boş yere fazla para ödemiş oluyor.

Tüpraş Genel Müdürü Hüsamettin Danış, 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan kurşunsuz benzine göre tek farkının motorları bu ürüne göre tasarlanmış çok özel araçlarda belli oranda performans artışı sağlaması olduğunu söyledi. Danış, "Ancak yurtdışında ve ülkemizdeki araçların yüzde 90'ının motorları, 95 oktan kurşunsuz benzine göre tasarlanmış ve bu araçlarda en verimli sonuçlar 95 oktan kurşunsuz benzin kullanımı sonucu elde edilmiştir. Bu nedenle piyasada mevcut araçların yüzde 90'ından çoğu 95 oktan benzinle daha fazla kilometre yapabilmekte, hem de maliyeti daha düşük olmaktadır.

ARACA GÖRE BENZİN

Renault yetkilileri: "Düşük oktanlı benzin motorda 'vuruntu' adı verilen kontrolsüz ve zamansız yanma olayına sebep olur. Bu, silindir içerisindeki basıncın kontrolsüz şekilde artmasına neden olur. Enjeksiyon beyinleri ateşleme zamanını değiştirerek bunu engellemeye çalışır. Bu da silindir içindeki basıncı düşürerek vuruntuyu kaldırır. Basınç düşünce motordan alınan güç de azalacaktır. 98 oktan yakıt bu durumu azaltarak motorun potansiyel gücünü verebilmesini sağlar.

Yüksek oktanlı yakıtlar özellikle düşük devirlerde motorun daha rahat çalışmasını sağlar. Düşük sıkıştırma oranlı (8 - 8.5) motorlar düşük oktan sayılı yakıta uygun üretildiklerinden 98 oktan yakıt kullanımının pek etkisi gözlemlenemez" dedi.


ÖNEMLİ BİR AVANTAJ SAĞLAMAZ

Ford yetkilisi Murat Yüce de konuyla ilgili değerlendirmesinde "Biz araçlarımızda 95 veya 98 oktan benzin kullanılabileceğini belirtiyoruz. İfademiz de tam olarak şöyle; '95 oktandan daha yüksek oktanda kurşunsuz benzin de kullanılabilir, ancak önemli bir avantaj sağlamaz'. Avantajı da çok minumum seviyelerde. Bizim araç sahiplerine tek tavsiyemiz EN 228 (Avrupa Normlarına uygun, 95 Oktan benzini de içeriyor) veya eşdeğeri yüksek kaliteli yakıt kullanmaları yönünde" diye konuştu.

Kaynak: Milliyet

benim oktanla ilgili anladığım şudur:
yüksek oktanlı benzin kullanmak için; aracınızın motorunun 2000 cc ve yukarısı olması, sıkıştırma oranının yüksek olması gerekir.
eğer aracın kullanma kılavuzunda yüksek oktanlı benzin kullanılması konusunda herhangi bir ibare yoksa, kullanılmasının bir fayda sağlamayacağını değerlendiriyorum.
 
Ben kendi arabami (1.6 115 bg) ekonomi amacli aldim. Tabii diesel'i hic düsünmedim cünkü sevmem.
 
mert abi diyeyim aramızda gerginlik olsun istemem açıklamanız için çok teşekkürler cümleme katılmamanızın sebebi bi konuyu iyi dile getirememiş olmam 95 ve 98oktanın motorda ne gibi değişiklikler yaptığımdan haberim var ancak ülkemiz koşulları için söylemiş olduğum bir sözdü bu yani 95 oktan benzinin 95 oktan sayılı olduğundan şüpeliyim ki bu 98 ve 100 içinde geçerli 98de performans artışı derken 95te yaşanan güç ve tork kaybının 98 olmaması bize performans olarak döner yoksa artı bi güç yok bunun farkındayım ama bahsettiğim gibi corsanın motoru yüksek sıkıştırma (10.1) oranına sahip 100 oktan ile ciddi söylüyorum 95 ve 98 e göre hissedilir sessizlik ve kalkışlarda kararsızlık yok yani tepkiler daha iyi zaten 95 ve 98 i kitapçıkta belirtmiş 100oktanada iyi cevap verdiği kesin kullanan biri olarak söylüyorum ama bu tr koşulları için geçerli kalitesi yüksek yakıtta 95 ve 98 arasında hatta 100 arasında tek yakıtta azalma görülür haksızmıyım aşağıdada aracımın kullanma klavuzundan motor bilgileri yeterince açık olur sanırım
corsackullamaklavuzu001ac9.jpg
 
Son düzenleme:
Yüksel, ne abisi ne gerginliği :) Ben tanımadığım için "bey" demiştim, yaşına da dikkat etmedim ancak kaç yaşında olursan ol bir birey olarak böyle hitap etmek daha doğru gibi gelmişti.

Peki madem sen kendi tecrübelerine dayanarak bunun böyle olduğunu söylüyorsun o zaman pek diyecek birşey yok :) Ben de bir 100 oktan deneyeyim bakalım, bir faydası olup olmadığını konuşuruz sonra.
 
mert abi ben 20 yaşındayım senin bilgilerde görünen 27 abi demem daha doğru değil mi abi bak yine yalnış anlamışsın +bi güç getirisi yok trdeki yakıtların kalitesizliği yüzünden aracın tepkileri daha iyi diyorum lütfen yalnış anlama 100 oktandada cidden araç daha sessiz yanma iyi olduğundan sanırım dene bak kendinde farkedersin
 
Olsun ben 7 yaş fark bile olsa ben Mert demeni tercih ederim :)

Yok performans açısından söylemedim, aracın tepkileri yada herhangi bir şekilde kullanım, konfor veya araç tepkileri açısından bir katkısı olacak mı diye merak ediyorum sadece.
 
Geri
Üst