Opel Corsa 1.2 Easytronic F Hatası

mkilicertr

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 May 2025
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Herkese merhaba,

Yakın zamanda 570.000 TL'ye bir Opel Corsa 1.2 Easytronic araç satın aldım. Yaşadığım sorunları ve masrafları paylaşmak istiyorum, belki aynı durumları yaşayan varsa fikir verir ya da bana yol gösterir.

Yaşadığım Sorunlar​

  1. Aracı aldığımda 2 bobin zaten çalışmıyormuş, ben de fark etmeden bu şekilde 1 hafta kullandım.
  2. Daha sonra 1 adet bobin bujisi kırıldı.
  3. Şu ana kadar:
    • Üst kapak değişti
    • Bobinler, bujiler, hava valfi vs. değişti
    • Yaklaşık 40.000 TL motor tarafına masraf yaptım
  4. Şu an hem motor arıza ışığı yanıyor hem de şanzıman arızası veriyor.
  5. Şanzıman Easytronic, usta 60.000 TL civarı masraf çıkardı (aktüatör, beyin, vs.)
  6. En son yetkili serviste şanzıman kömürleri değişti.

Ne yapayım? Şanzıman ve motor arızalar devam edermi? Önerebileceğiniz bi fikir, usta, parça vs var mı?
 
Herkese merhaba,

Yakın zamanda 570.000 TL'ye bir Opel Corsa 1.2 Easytronic araç satın aldım. Yaşadığım sorunları ve masrafları paylaşmak istiyorum, belki aynı durumları yaşayan varsa fikir verir ya da bana yol gösterir.

Yaşadığım Sorunlar​

  1. Aracı aldığımda 2 bobin zaten çalışmıyormuş, ben de fark etmeden bu şekilde 1 hafta kullandım.
  2. Daha sonra 1 adet bobin bujisi kırıldı.
  3. Şu ana kadar:
    • Üst kapak değişti
    • Bobinler, bujiler, hava valfi vs. değişti
    • Yaklaşık 40.000 TL motor tarafına masraf yaptım
  4. Şu an hem motor arıza ışığı yanıyor hem de şanzıman arızası veriyor.
  5. Şanzıman Easytronic, usta 60.000 TL civarı masraf çıkardı (aktüatör, beyin, vs.)
  6. En son yetkili serviste şanzıman kömürleri değişti.

Ne yapayım? Şanzıman ve motor arızalar devam edermi? Önerebileceğiniz bi fikir, usta, parça vs var mı?
Aracı alırken yaşadığın şanssızlıklar için geçmiş olsun. Easytronic şanzımanlı Opellerde maalesef bu tarz sorunlar sıkça yaşanıyor, özellikle de yaşı ilerlemiş ve bakımsız kullanılmış araçlarda. Senin yazdıklarına bakınca işin hem motor hem de şanzıman tarafı oldukça yıpranmış görünüyor.


Motor tarafında 40.000 TL masraf yapılmış ama hala arıza lambası yanıyorsa, muhtemelen ya OBD üzerinden düzgün bir teşhis konmamış ya da başka yerlerde gizli arızalar kalmış olabilir. Üst kapak, bobinler, bujiler vs. değişmiş ama bujinin kırılması gibi durumlar genelde önceki bakım hatalarına ya da zamanında müdahale edilmemesine işaret eder.


Şanzıman kısmına gelince.Easytronic sistemlerin kronik sorunları var: Aktüatör, hidrolik ünite, şanzıman beyni, potans sensörü ve kömürler zamanla arıza yapıyor. Senin araçta da bu aşamalara gelinmiş gibi. Kömür değişmiş ama hala şanzıman arıza ışığı yanıyorsa, bu iş sadece kömürle çözülmeyecek gibi duruyor. Beyin ya da aktüatör tarafı sıkıntılı olabilir. 60.000 TL civarı masraf doğruysa bu sistem komple elden geçecek demektir.

Ne yapabilirsin?

İyi bir elektronikçi ya da Opel işinden anlayan bir usta bulup şanzıman beynini söktürüp ayrı test ettir. Bazen revizyonlu beyin bulmak ya da beyni tamir ettirmek sıfır almak yerine çok daha uyguna gelir.

Aktüatör arızaları için çıkma ama çalışan garantili parça araştır. Bazı sanayi ustaları bu parçalara bire bir garantili çözüm sunabiliyor.

OPCOM ya da Tech2 cihazıyla detaylı bir teşhis yapılması şart. Sadece arıza kodu silmekle olmaz, canlı veri üzerinden bakmak gerek. Şanzıman öğrenme değerleri, debriyaj pozisyonu, vites geçiş tepkileri vs. hepsi kontrol edilmeli.

Eğer bulunduğun şehirde Opel üzerine çalışan sağlam bir usta yoksa, İstanbul, Ankara, Bursa gibi büyük şehirlerde Easytronic’e özel çalışan ustalar var. Parçayı çıkartıp kargo ile gönderip tamir ettirme imkanı da var.


Kısacası: Eğer araç kasa ve yürüyen olarak çok iyi durumdaysa bu masrafları yapıp uzun yıllar binilebilir. Ama motor ve şanzıman aynı anda masraf çıkarıyorsa ve belirsizlikler sürüyorsa, bu saatten sonra her ay bir şey çıkarır. Bu nedenle bir noktada “zararın neresinden dönsem kârdır” diye düşünmek de gerekebilir.
 
Merhaba,

Bugün kömürleri değiştiren usta tekrar araca baktı. Maalesef şanzıman-motorun tamamen değişmesi gerekiyor dedi. En az 70-80 bin TL masraf çıkar dedi. Yani kısa süre önce yaptırdığım kömür değişimi (8.000 TL) de işe yaramamış oldu. Şu ana kadar toplamda 48.000 TL masraf etmiş oldum.

Eğer bu konuyu sonradan okuyup da araba almayı düşünen olursa diye kendi deneyimlerimi paylaşmak istiyorum:

Genel Deneyim:

  • Araç gitmiyor. Özellikle yokuşta, hızlanmadan girerseniz 40 km’ye kadar düşüyor. Buji değişiminden sonra bir miktar toparladı ama yine de yeterli değil.
  • Easytronic (yarı otomatik) şanzımanlı araçlar ile ilgili ciddi tereddütlerim oluştu. Bu araçtan sonra bir daha Easytronic almam.
  • Ekspertiz raporu neredeyse hiç işe yaramadı. Sadece zaten dışarıdan görülebilen şeyleri yazmışlar. Kesinlikle bir usta araca binip test etsin, sadece kağıda güvenmeyin.
  • Yeni başlayanlara (acemi sürücülere) kesinlikle önermem. Belki bana denk gelen araç kötüydü ama bu model artık yaşlandı, 2025 mayıs ayındayız. Çok temiz değilse almamakta fayda var.

Şu an bu haliyle aracı satmak da istemiyorum ama, sanırım araçla ilgili gerçek durum bizden gizlenmiş.

Herkese iyi günler.
 
Herkese merhaba,

Yakın zamanda 570.000 TL'ye bir Opel Corsa 1.2 Easytronic araç satın aldım. Yaşadığım sorunları ve masrafları paylaşmak istiyorum, belki aynı durumları yaşayan varsa fikir verir ya da bana yol gösterir.

Yaşadığım Sorunlar​

  1. Aracı aldığımda 2 bobin zaten çalışmıyormuş, ben de fark etmeden bu şekilde 1 hafta kullandım.
  2. Daha sonra 1 adet bobin bujisi kırıldı.
  3. Şu ana kadar:
    • Üst kapak değişti
    • Bobinler, bujiler, hava valfi vs. değişti
    • Yaklaşık 40.000 TL motor tarafına masraf yaptım
  4. Şu an hem motor arıza ışığı yanıyor hem de şanzıman arızası veriyor.
  5. Şanzıman Easytronic, usta 60.000 TL civarı masraf çıkardı (aktüatör, beyin, vs.)
  6. En son yetkili serviste şanzıman kömürleri değişti.

Ne yapayım? Şanzıman ve motor arızalar devam edermi? Önerebileceğiniz bi fikir, usta, parça vs var mı?
Geçmiş olsun arıza kodlarını öğrenebilme şansınız var mı motor ve şanzıman için
 
Merhaba,

Bu arıza kodlarını veriyor.

P1700-00
P1895-08
C0244-71
U2100-00
P1700-00: Şanzıman kontrol ünitesi motor beynine “vites geçişi olacak, hazır ol” sinyali gönderemiyor. Genelde iletişim ya da yazılım senkron sorunu olur.


P1895-08: Vites geçişi sırasında tork çok yüksek kalıyor, yani sistem “debriyajı tam ayarlayamıyor” gibi. Genelde mekatronik ya da debriyaj baskı balata yorgunluğu işaretidir.


C0244-71: Fren yaparken motorla fren kontrol ünitesi ters düşüyor. ABS, ESP komut veriyor ama motor “uyamam” diyor. Tork yönetimi hatası.


U2100-00: Bu kod genelde “bir kontrol modülü kodsuz veya yanlış kodlanmış” demek. Yani araca bir beyin takılmış ama yazılım tanıtması tam yapılmamış olabilir ya da modüller birbiriyle küs.



Toparlarsak: Ya bir beyin değişmiş ama tam kodlanmamış, ya da akü düşük voltaj veriyor ve modüller sapıtıyor. Akü voltajı 12.6V altına düşüyorsa yapar. Elektriksel bağlantılarda da gevşeklik, oksit varsa yine aynı hatalar döner.
 
P1700-00: Şanzıman kontrol ünitesi motor beynine “vites geçişi olacak, hazır ol” sinyali gönderemiyor. Genelde iletişim ya da yazılım senkron sorunu olur.


P1895-08: Vites geçişi sırasında tork çok yüksek kalıyor, yani sistem “debriyajı tam ayarlayamıyor” gibi. Genelde mekatronik ya da debriyaj baskı balata yorgunluğu işaretidir.


C0244-71: Fren yaparken motorla fren kontrol ünitesi ters düşüyor. ABS, ESP komut veriyor ama motor “uyamam” diyor. Tork yönetimi hatası.


U2100-00: Bu kod genelde “bir kontrol modülü kodsuz veya yanlış kodlanmış” demek. Yani araca bir beyin takılmış ama yazılım tanıtması tam yapılmamış olabilir ya da modüller birbiriyle küs.



Toparlarsak: Ya bir beyin değişmiş ama tam kodlanmamış, ya da akü düşük voltaj veriyor ve modüller sapıtıyor. Akü voltajı 12.6V altına düşüyorsa yapar. Elektriksel bağlantılarda da gevşeklik, oksit varsa yine aynı hatalar döner.

Yani anladığım kadarıya, elimizi nereye sürsek orada kalacak. Sizce bunlar daha ekstra ne kadar masraf çıkartır.
 
Geri
Üst