80ah yerine 95ah Akü almak?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar akü artık ESP uyarısı falan vermeye başladı. Zaten zayıf. Almışken tam olsun derdindeyim.

Üzerinde resimdeki 80ah lik akü mevcut. Acaba ben 95' lik olan Vartayı alsam sorun yaşar mıyım? Araç dizel ve üzerinde herhangi bir multi media vb. yok.



lQQ5lk.jpg
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,512
Tepki puanı
242
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bence gereksiz yere cebinizden fazla para çıkar, zaten çok gerekli olsaydı fabrikası 95 lik akü takardı.
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bence gereksiz yere cebinizden fazla para çıkar, zaten çok gerekli olsaydı fabrikası 95 lik akü takardı.

Start stop sistemi için daha iyi olabilir mi acaba diye düşündüm Semih Bey. Açıkcası start stop hakkında fazla da bilgim yok.

Bazen fabrikaların maliyet düşürmek için özellik daralttığı parçalardan biri olabilir mi diye düşünüyor insan akü alırken. Bunu bir çok parça da yapıyorlar.
 

soulitude

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
56
Tepki puanı
5
Puanları
8
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
95'lik akünün sığmama ihtimali de var, üste doğru fazlalık çıktığı için üstteki demir bölüm takılamayabiliyor, ona da dikkat edin. Ben fabrika çıkış aküden yüksek bir aküyle aracı aldım, benden önceki sahibi böyle taktırmış. Ben akü bitince fabrika çıkış değerindeki aküye döndüm, herhangi bir farklılık hissetmedim. Araçta ek bir sistem yoksa bence gereksiz diye düşünüyorum. Ayrıca yüksek amper için sarj dinamosunun daha fazla çalışmasıyla ilgili bir şeyler söylemişti benim ustam. Bu arada Varta güzel seçim.
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
95'lik akünün sığmama ihtimali de var, üste doğru fazlalık çıktığı için üstteki demir bölüm takılamayabiliyor, ona da dikkat edin. Ben fabrika çıkış aküden yüksek bir aküyle aracı aldım, benden önceki sahibi böyle taktırmış. Ben akü bitince fabrika çıkış değerindeki aküye döndüm, herhangi bir farklılık hissetmedim. Araçta ek bir sistem yoksa bence gereksiz diye düşünüyorum. Ayrıca yüksek amper için sarj dinamosunun daha fazla çalışmasıyla ilgili bir şeyler söylemişti benim ustam. Bu arada Varta güzel seçim.

Sanırım 80 ah 'lik alacağım. Zaten Varta' nın sitesinde önerdiği 70 yada 80 ah olarak görünüyor. Sanırım dediğiniz gibi 95 lik büyük gelebilir. Insignia forumlarında 95 ah lik takanları gördüm de. Sizin aracınız nedir? Start stop vb. mevcut mu?
 

soulitude

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
56
Tepki puanı
5
Puanları
8
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Sanırım 80 ah 'lik alacağım. Zaten Varta' nın sitesinde önerdiği 70 yada 80 ah olarak görünüyor. Sanırım dediğiniz gibi 95 lik büyük gelebilir. Insignia forumlarında 95 ah lik takanları gördüm de. Sizin aracınız nedir? Start stop vb. mevcut mu?

Start-stop yok, astra j 1.4 2012. Orjinali 60, önceki aküm 72'likti.
 

halit69

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
392
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
benimde aküm eskisi 55 idi hazne yeri basık olduğundan 55 lik bulamadım ve 65 lik ancak buldum aldım ve iyiki aldım 5 yıldır çok memnunum
 
Son düzenleme:

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Start-stop yok, astra j 1.4 2012. Orjinali 60, önceki aküm 72'likti.

Yanılmıyorsam uzun yıllar kullanımı malzeme kalitesi vb. belirliyor. Değerin yüksek olması, o akünün 1 yıl daha fazla kullanılacağı anlamına gelmiyor sanırım. Yanılıyor muyum?
 
Üst