8 valfı 16 valfa yükseltmek

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan SATTUF
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

SATTUF

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
84
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Arkadaşlar aracım 98 model yurtdışından geldi 1.6 motor ve 8 valf bu 8 valfı 16 valf yapmak mümkün mü veya motorun tümünü suriyede değiştirip yapsam mı değerli fikirlerinizi bekliyorum ?
 
zor gibi gözüküyor
 
neden biraz bilgi verseniz
 
aslında zor bir işlem değil..yapılması gereken aynı çapxstrok oranına sahip bir motordan piston segman gömlek vs gibi parçalar alınacak..üst kapak değişecek subaplar yenilenecek..fakat maaliyetli bir işlem..onun yerine aynı motorun 16 subap olanı varsa o motorun parçaları kullanılabilir..tabii motor toparlandıktan sonra yazılımsal yenilikte yapmak gerekiyor..
2000-2001 yılında vw bunu yaptı mesela..1.6 8v motorlarda hiçbir modifikasyon yapmadan 16v olarak değiştirdi..
 
Son düzenleme:
8v ler kaç beygir?performansta bi sorun mu var?
 
arabayı değiştirmek daha pratik olur
 
başka fikri olan
 
yöntem burda arkadaşın tarif ettiği işlem
ama zor ve iyi para tutacak bi işlem
burda sayılanlara ek olarak manifoldlar da farklıdır 0 parçalarla toplamda 3-4bin lira tutar gibi.

Fabrika bunu yapabilir, ama bunu sahada yapmak ayrı şey.

aslında zor bir işlem değil..yapılması gereken aynı çapxstrok oranına sahip bir motordan piston segman gömlek vs gibi parçalar alınacak..üst kapak değişecek subaplar yenilenecek..fakat maaliyetli bir işlem..onun yerine aynı motorun 16 subap olanı varsa o motorun parçaları kullanılabilir..tabii motor toparlandıktan sonra yazılımsal yenilikte yapmak gerekiyor..
2000-2001 yılında vw bunu yaptı mesela..1.6 8v motorlarda hiçbir modifikasyon yapmadan 16v olarak değiştirdi..
 
Bir de aracı yaptırdıktan sonra yükselen maliyetten ötürü, satarken sıkıntı çekebilirsiniz, ayrıca ne kadar verim alınır, onuda ustalara sormak lazım.
 
Geri
Üst