6. Vectra'm ve Sizce Hangi LPG kiti ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mucipoz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Evet arkadaşlar, montaj yapıldı bugün saat 12:00 sıralarında aracımı teslim aldım, taze fotoğrafları aşağıda paylaşıyorum,

017.jpg



022.jpg



020.jpg



019.jpg



Depoyu filledim, ilk izlenimlerim olumlu yönde, benzin ve lpg çekişi arasında çekiş düşüklüğü farkedemedim. Enjektörlerin sesi araç içinden duyulmuyor, ustanın dediği son çıkan enjektörler sessiz, ayrıca montaj şekli de enjektör sesinde önemliymiş. Klimayı açınca ön konsolda viteste durduğum sırada konsoldan teybinde takılı olduğu orta konsoldan bir cızırtı yapıyor, tekrar lpg takılan As otogaza döndüm ve baktırdım lpg kaynaklı değilmiş, sanırım başka bir sorun var. onunla boş vaktimde bilahare baktıracağım. Sanayiye gitmişken araca cam filmi sorayım dedim, amacım 3M uygun fiyata bulursam uygulamayı yaptırmaktı, bir ustanın tavsiyesi ile sanayide bulunan bir yere gittim, kampanyaları varmış normalde 350.-TL ye yaptıkları 3M cam filmi uygulamasını 200 tl ye yaptıklarını ve bir buçuk saat içinde de aracı teslim ettiklerini söylemeleri üzerine cam filmi de yaptırdım. Kontrollerde daha az sıkıntı olması için en açık tonu ( %35 ) tercih ettim. Bu uygulamaya ait fotoğraflar da aşağıda;


Montaj esnasında dışarıdan çektim, arada cam kapı var,


024.jpg



026.jpg



Bitmiş hali, eve geldikten sonra ;


027.jpg



Böylelikle bir lpg macerası ve sürpriz olan cam filmi macerasını atlattık çok şükür.
 
Mucip bey açık söylemek gerekirse montajı beğenmedim. Enjektörlerin konumlandırması uzak olmuş. Bu nedenle hortumlarda uzun kalmış. Bu durum sizin kablo tesisatının plastiğinin kırılmasını istememesinden kaynaklanmış olabilir. ancak enjektörlerin motor bloğuna paralel montaj yapılması göze daha hoş gelir.Buharlaştırıcınında yeri ve montaj şeklide benden puan almadı. Tespitim Faruk beyin dükkan daha özenli çalışıyor. Bu yazdımlarım sizi kırmasın montaj konusunda benim için estetikte çok önemli , hem yeni sattığım vectramdaki zavolli hemde halen kullanmakta olduğum cdx teki prins montajlarında bizzat aracın başında olup hem iyi hemde estetik montaj konusunda ince eleyip sık dokudum. Kimi kullanıcı için kaput altı önemsiz olabilir fakat benim için çok önemlidir. Varsın usta 2 saat fazla çalışsın bir kere montaj yaptıyoruz sonuçta.
 
Mucip bey açık söylemek gerekirse montajı beğenmedim. Enjektörlerin konumlandırması uzak olmuş. Bu nedenle hortumlarda uzun kalmış. Bu durum sizin kablo tesisatının plastiğinin kırılmasını istememesinden kaynaklanmış olabilir. ancak enjektörlerin motor bloğuna paralel montaj yapılması göze daha hoş gelir.Buharlaştırıcınında yeri ve montaj şeklide benden puan almadı. Tespitim Faruk beyin dükkan daha özenli çalışıyor. Bu yazdımlarım sizi kırmasın montaj konusunda benim için estetikte çok önemli , hem yeni sattığım vectramdaki zavolli hemde halen kullanmakta olduğum cdx teki prins montajlarında bizzat aracın başında olup hem iyi hemde estetik montaj konusunda ince eleyip sık dokudum. Kimi kullanıcı için kaput altı önemsiz olabilir fakat benim için çok önemlidir. Varsın usta 2 saat fazla çalışsın bir kere montaj yaptıyoruz sonuçta.


Motor kapağı üzerine enjektör montajını ben istemedim, buji değişiminde ve diğer işlemler için ikide bir lpg enjektörleri kütüğü yerinden sökülüyor, hortumlar oynuyor v.s. Görüntü çirkinliği de cabası. Bu montaj şekli benim çok ama çok hoşuma gitti. Hortum uzun demişsiniz, onu özellikle sordum, ustanın dediği biz hortumları istesek te uzun kesemeyiz, belli bir uzunlukta kesmek zorundayız, aksi halde performans düşer dedi, ben herhangi bir performans kaybı hissedemedim. Buharlaştırıcının yeri de görüntü olarak çirkin gelmedi gözüme, tam tersi hortumun düzgün bir şekilde konumlandırılmış olması hoşuma gitti açıkçası. Kaput altı güzel görünüyor inanın fotoğrafta nasıl ama benim hoşuma gitti. Canımı sıkan nokta motor tesisatı kablolarının kesilmesi oldu, kablolar ve plastik çok temiz yeni gibi kırarsam yazık olacak bu kabloları kesip lehimlerim çok iyi çalışacaktır dedi ben de ok sen nasıl biliyorsan öyle yap dedim. Soketle değil keserek montaj yaptı. Her ne kadar bu durum içime tam anlamıyla sinmese de lehimlemiş olması ve elektrik tesisatı kapağının ve plastiğinin sağlam kalmış olması iyi oldu. Diğer türlü hem o kapak kırılacaktı hem altındaki plastik kırılacaktı.
 
Son düzenleme:
hayırlı olsun ama keşke taktırmasaydınız güzelim aracı kesip biçmek .....

Gönül istemezdi ancak malum benzin fiyatları çok yüksek, bizi bu durumlara düşürenler utansınlar.
 
BRC de seçim yapmak en doğru şey olmuş kardeşim , bendede BRC ve simit tüp takılı ve çok memmunum

Kazasız belasız sürüşler
 
Abi hayırlı olsun cam filmi çok güzel olmuş,benimde yeniletme zamanım geldi ama lpg montajı bu kadar mı özentisiz yapılır. :( hiç beğenmedim.lpg nin ana hortumunu sağdan dolamak yerine soldan motorun önünden triger kapağının yanından geçirseydi enjektörleri benim gibi debimetrenin altına saklardın.hortumlarda kısalırdı ve görüntü kirliliği olmazdı.işte benim motorun ilk hali ve son hali;

45047_428616803076_616153076_4911377_900359_n.jpg


15122012840_zpsd9c4672b.jpg


buda tüp göstergesi.çakmağın simetriğinde

28713_405072603076_5118370_n.jpg
 
mucip abi hayırlı olsun, en doğru kararı vermişsin, bu brc enjektörlerinin sistemsel olarak çok iyi tepki süreleri var. belli bir uzuluğa kadar sıkıntı çıkarmaz ama soketli sistemin sadece 6 silindirlerde olmasına üzüldüm, ben omeganın motoru açtıkca hayran bırakan bu brc sistemini çok övüyorum. inş yakında 4 silindir içinde yaparlar.

biri şu kereme omega garage servisin sahiplerinden olduğunu hatırlatsın.
NOT : OMEGA GARAGE sadece omegalar ve vectra V6 motorlara bakmaktadır. lütfen farklı bir motor ve araç için talepde bulunmayınız.
 
Geri
Üst