4 tırnak buji hakkında

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ustan Ohm teorisini bilmiyor galiba :D

bu arada şaka bir yana, 2-3-4 tırnak bujilerin o kadar da fark yaratmaması lazım. Sonuçta belli bir voltaj ve akıma göre üretiliyorlar. Yani 4 tırnak takınca bobinden 4 kat fazla akım çekmiyorsunuz... ayrıca ateşleme de 4 kat şiddetli olmuyor ;)
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
akım konusunda haklı olabilir ama gerçekten şöyle bir mantıkta var. bu araç için fabrika 2 tırnak bujiyi önermiş. demekki hava yakıt karışımına yeterli geliyor. 4 tırnak takınca aynı orandaki hava yakıt karışımını daha iyi yakma gibi bir durumu olamaz. nasıl çakmak yanarken birkaç defa daha başka çakmağı çaksak fark olmadığı gibi bundada fark olmaz sanırım...
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
4 Tırnak buji hakkındaki şehir efsanelerine hoşgeldiniz. 40-50bin kmdir 4 tırnaklı bosch super4 kullanan arkadaşım var, haftanın 2-3 günü onun arabasıyla takılırız benim de kullanmışlığım oluyor. 1.6 Vectra B2 x16xel motor lovato lpg kiti ile yürüyor araba. En ufak bir sıkıntı yaşamadık daha. 2 ay kadar önce ömrünü tamamlayan 4 tırnaklı bujilerini söküp yerine aynılarından taktık. 4 tırnak 4 ateşleme değil sadece 4 ateşleme ihtimali yani kıvılcım kaçırmama demek. Forumda zaten WESTi555 Hakan abi geniş bir açıklama yapmıştı zamanında. Akım konusuna gelince ateşleme bobinine yük olmak bir kenara daha düşük voltajla çalışıyor 4tırnaklı eğer bosch super4 ü kastediyorsanız. Elinde sadece orijinal buji bulunan usta bahanesinden başka bişey değil o konu. Tek hassasiyeti LPG ile çalışma konusunda bu bujilerin, kaldı ki çoğu lpg kullanıcıları aptalca yapılmış kalibrasyonlar sebebiyle orijinal bujileriyle bile sıkıntılar yaşarken performans bujilerinin ufak tefek pürüzler vermesi normaldir, biz kusursuz kalibrasyon yapılmış lpg kitiyle gözlemliyoruz en ufak bir sorunu dahi yok...
 

senih&asaf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
1,273
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
akım konusunda haklı olabilir ama gerçekten şöyle bir mantıkta var. bu araç için fabrika 2 tırnak bujiyi önermiş. demekki hava yakıt karışımına yeterli geliyor. 4 tırnak takınca aynı orandaki hava yakıt karışımını daha iyi yakma gibi bir durumu olamaz. nasıl çakmak yanarken birkaç defa daha başka çakmağı çaksak fark olmadığı gibi bundada fark olmaz sanırım...

doğru haklısın fatih ama fabrika verilerine bakarsak hiçbir şey yaptırmamamız lazım arabalara.:D belli bir zamandan sonra arabalarda aşınmasıydı eskimesiydi parçalarda deforme olma gibi sebeblerden dolayı fabrika verilerinin dışına çıkıyo bende hani bunlar arabayı ilk günki gibi sağlıklı daha verimli çalıştırabilirmiyiz diye düşünerek bunlara yöneldim. neticede 13 yaşında araba. bakalım inşaallah kötü bişey olmaz istediğimizi alırız bilgilerin teşekkürler kardeşim çok saol...
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
akım konusunda haklı olabilir ama gerçekten şöyle bir mantıkta var. bu araç için fabrika 2 tırnak bujiyi önermiş. demekki hava yakıt karışımına yeterli geliyor. 4 tırnak takınca aynı orandaki hava yakıt karışımını daha iyi yakma gibi bir durumu olamaz. nasıl çakmak yanarken birkaç defa daha başka çakmağı çaksak fark olmadığı gibi bundada fark olmaz sanırım...

Fabrika 2 delikli döküm egzos manifoldunu takınca da egzos gazını atabiliyor, 4-2-1 headers takınca da atıyor ancak headers takınca performans artıyor. Aracın üzerindeki emme manifoldu da hava yakıt karışımını alabiliyor ancak kapasitesi daha büyük emme manifoldu da yüksek güç veriyor. Fabrikada üretilen şeyler malesef birer strateji mahsulü, elde var olan tüm teknoloji kullanılmıyor, veya konforu etkilemeyecek şekilde yapılıyor. 10kiloluk volanı olan şanzımanlara sahip arabalarımız. Malum senin arabandan bahsedelim, 0-100 13 saniyede çıkabiliyor, aynı güce yakın aynı ağırlığa yakın ford focus 10 saniyede 0-100 e ulaşıyor, onun gibi hafif volan takılsa 10 saniyeye yakın hızlanma yakalanabilir vectra c2 ile. Sırf konfordan kısıp atikliğe kasmak da mümkün olabiliyor, dediğim gibi fabrikanın kafasında 1000 tane tilki var bişeyi ne düşünerek yaptığını bilmek gerek.
 

senih&asaf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
1,273
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
arkdaşlar 4 tırnak gm bujilerim geldi dün taktık arabaya herhangi bir değişiklik oldumu diyede çorum-samsun yolunda arabayı denedik. denediğimiz yer çorumlu arkadaşlar bilir rampalı yerdir. ustam rampada deneyelim bi dedi. yola çıktık arabanın devirlenmesi biraz daha iyileşti yokuş yukarı bastık 4.vites 170 km hızla çıktım yokuşu arada deviri düşürüp tekrar toparlanmasına baktım inanın bana harika toparlanma yaptı ve devirde hiç düşme olmadı :rakir: yani arabada yokuş yukarı bayılma olmadı. normalde o yolda hasan zahir et lokantası var tam orayı geçerken araba biraz yığılırdı 3. vitese çeker tekrar basardım arabaya ama dün hiç 3.vetese çekmeme gerek kalmadı. şimdilik tespitlerim bunlar oldu asıl önemli olan yakıt olacak onada zamanla bakıp tekrar burdan paylaşırım. sonuç olarak 4 tırnak gm buji performans olarak beni çok memnun etti.:rakir:
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkdaşlar 4 tırnak gm bujilerim geldi dün taktık arabaya herhangi bir değişiklik oldumu diyede çorum-samsun yolunda arabayı denedik. denediğimiz yer çorumlu arkadaşlar bilir rampalı yerdir. ustam rampada deneyelim bi dedi. yola çıktık arabanın devirlenmesi biraz daha iyileşti yokuş yukarı bastık 4.vites 170 km hızla çıktım yokuşu arada deviri düşürüp tekrar toparlanmasına baktım inanın bana harika toparlanma yaptı ve devirde hiç düşme olmadı :rakir: yani arabada yokuş yukarı bayılma olmadı. normalde o yolda hasan zahir et lokantası var tam orayı geçerken araba biraz yığılırdı 3. vitese çeker tekrar basardım arabaya ama dün hiç 3.vetese çekmeme gerek kalmadı. şimdilik tespitlerim bunlar oldu asıl önemli olan yakıt olacak onada zamanla bakıp tekrar burdan paylaşırım. sonuç olarak 4 tırnak gm buji performans olarak beni çok memnun etti.:rakir:

Tecrübe konuşuyor :) sevindim memnun kalmanıza.
 

senih&asaf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
1,273
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
teşekkürler kardeşim çok saol gerçekten memnun kaldım birazdan işten çıkacam sabırsızlanıyorum arabaya binmek için vaktim olursa birde son sürat denemesi yapacam.:D
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aman abi dikkat edin, benim gözüm korktu artık pek hızlı kullanmayı düşünmüyorum. 67km/h ile radara girmişim 166 lira ciğerim yandı. 60hız limiti %10 üzeri hız aşımı = 66km limit ve ben 67den ceza yedim. Bravo :D
 

senih&asaf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
1,273
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
haklısın kardeşim dün bizim şirketin pazarlamacısı da yemiş makbuzu geldi 343 tl hız limitini % 10 aştığı için yazık ya paraya bak. ben bizim buralarda az çok radarın yerini biliyorum onun için elimden geldiğince dikkat etmeye çalışıyorum. geçen hafta pazar çorum-samsun yolunda tatlı bir rampa var orda arabaya bi yükleniyim dedim hızım 210 oldu bi baktımmm ekipler karşımda ALLAAAAHH dedim hapım yuttuk neyseki verilmiş sadakımız varmış benden önce bir arabayı durdurmuşlar onunla ilgileniyolardı bende selam verdim geçtim ucuz yırttık :D bir dahada yapmam dedim.
 
Üst