3 Nolu Fan rolesi Arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan opelim71
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

opelim71

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
578
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
43
2004 model astra g z1.4xe aracım var kendi op com cihazıma bağladığımda 3 nolu fan rolesi arıza veriyor nedendir anlayamadım. hararet hep sıfırda duruyor bazen çok sıkıştırırsam yükseliyor sonra tekrar sıfır... ne yapmam konusunda fikri olan varsa sevinirim...
 
hararet sıfırda duruyorsa termostad bozuk
 
arıza tam olarak;
P1483-(4) FAN ROLESİ 3 SİNYAL DÜŞÜK/ AÇIK DEVRE BULUNDU
yazıyor. bunun termostatla bi alakası varmıdır yoksa termostat arızası bundan farklımıdır...
 
termostat arızası bundan farklıdır soğuklar başlamadan değişin hem yakıttta fark eder hemde kaloriferiniz ısınmak bilmez.

arıza için arıza kaydını silin belli bir süre kullandıktan sonra tekrar bakın devam ediyorsa röleyi değişin aracınızda aynı röleden başka sokette varsa değiştirip arıza kaydını silip kullanıp bakın aynı hatayı vermez ise öyle kullanın başka bir arıza kaydı oluşursa gidip sıfır röle alın.
 
Son düzenleme:
arıza role ile motor beyini arası bağlantı sorunu yada role sorunu(soket veya kaplo bağlantısı vs) lakin motor sıcaklığında sorunun var bu eğer motor ısınmıyorsa termostad yoksa müşürde arıza var ,yani bu bağlantı senin arızanla ilgili olsa gerek bunlara bakmanı tavsiye ederim
 
cevaplarınız için çok teşekkürler peki bu role nerdedir? yer değiştireyim birde öyle deneyeyim nasıl olacak...
 
termostat kırılmış yenisi ile değiştirdim hararet sorunu ortadan kalktı. şimdi hararet 90 a geliyor ve fan açıyor. fakat 3 nolu fan rolesi arızası hala ara sıra yanıp sönüyor. op com cihazıma bağlıyorum direk 3 nolu fan rolesini aç diyorum fanı açıyor. arıza lambası neden yanıyor hala anlamadım. bu arada akünün üstünde bulunan rolelerin yerinide değiştirdim. yine aynı.. yardımlarınızı bekliyorum..
 
motor beyninde sorun var açılıp yapılacak
 
bu fan roleleri nerde acaba bilen yok mu? yada motor beyninde ise sorun ne olabilir mesela lehim çatlaması falan mı yoksa direnç gibi malzeme değişimi mi gerekli?
 
Geri
Üst