2009 astralarin serisibozuk kimse almasin

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Uğur kardeş, aracın kaç bin km de ve nasıl kullandığını kısaca anlatırmısın (devirli, sakin vs)

ilk 1000 km sakin kullandım aracı, tabi şu anki kadar atak değildi geç devirlenme oluyordu ama arkadaşların bahsettiği ölçüde hiç olmadı. 1000 km sonunda ara ara redline a kadar zorladım aracı ve gayet iyi gittiğini gördüm. 3000 km den sonra daha da iyi gitmeye başladı o arada bir de yazılım güncelleme yaptırdım. Araç şimdi 9000 km de ve ne rampada stop etme ne kalkışta hantallık ne sollamada sıkıntı hiçbiri yok. Çok keyif alıyorum aracı sürmekten. Kullanım şeklim sabit değil bazen devirli bazen de sakin kullanırım ki bu genelde oğlum arabadayken olur.
 
ilk 1000 km sakin kullandım aracı, tabi şu anki kadar atak değildi geç devirlenme oluyordu ama arkadaşların bahsettiği ölçüde hiç olmadı. 1000 km sonunda ara ara redline a kadar zorladım aracı ve gayet iyi gittiğini gördüm. 3000 km den sonra daha da iyi gitmeye başladı o arada bir de yazılım güncelleme yaptırdım. Araç şimdi 9000 km de ve ne rampada stop etme ne kalkışta hantallık ne sollamada sıkıntı hiçbiri yok. Çok keyif alıyorum aracı sürmekten. Kullanım şeklim sabit değil bazen devirli bazen de sakin kullanırım ki bu genelde oğlum arabadayken olur.

Uğur kardeşim açıklaman için çok teşekkür ederim...
Anlatıkların genelde benim kullanımım ile paralel diyebilirim ama şu yazılım güncelleme işi, galiba işin püf noktası..
Aracımı 2009 Martta aldım ve henüz servise girmedi, demekki en azından yazılım güncelleme için bile olsa ziyaret edeceğim....

Keyifli ve kazasız sürüşler dilerim...
 
Uğur kardeşim açıklaman için çok teşekkür ederim...
Anlatıkların genelde benim kullanımım ile paralel diyebilirim ama şu yazılım güncelleme işi, galiba işin püf noktası..
Aracımı 2009 Martta aldım ve henüz servise girmedi, demekki en azından yazılım güncelleme için bile olsa ziyaret edeceğim....

Keyifli ve kazasız sürüşler dilerim...

Aslında aracınız 2009 olduğu için güncel yazılımla gelmiş olmalı diye düşünüyorum fakat yine de servise gidip yazılım güncellemede fayda var.
 
alt devirlerdeki performans düşüklüğü 1.6 115 bg lerde mevcut ama servislerde güncel yazılım atınca düzeliyor diye biliyorum ayrıca kullanan arkadaşım var gayet iyi gidiyor arabası içinde 4 kişi varken bile dediğiniz gibi çekiş problemi olmuyor...
 
Yokuşta kalkış problemi benim arabamda da var. Arabayı ilk aldığım dönemde bende kafayı yormuştum serviste arkadaşıma sorduğumda bu 1,6 astralar vectra ların hepsi aynı böyle üretildi sorun değil demişti. Yokuş yukarı ve sıfırdan hazlanmada hantal araba olarak kabul ettim.
 
arkadaslar ben birtek kendi arabamhakkında konusmuyorum kendi arabamla birlikte 7 arac da bu problem var yanlıs anlamyın butun arkadslarla nette tanıstım ortak problem nedeniyle
bugun usta bi komsu vardı gittim anlattım adama adamda aynı seyi soyledi bu arabaların bu serileri bugune kadar cıkmıs en performansız arac dedi atak bi arac degil yalnız asfalt arabası uzun yolda kullandıkca motoru acılan ve hızlanan bi arac olarak tanımladı motoru 500.000 e kadar kullanabilirsin avrupada dokum motor ureten tek opeldir dedi.tabi ben yokuslarla ilgili problemi soyledim sen 5.000 e kadar kullan eger 5.000 de hala yokus problemi oluyosa bi ayrıntılı bakıma soktur ayrıca debriyaj gaz la ilgili teknik bi kac sey anlattı motor por por lamaya basladıgında yaparsın dedi bugun yaptım işe yaradı gerci ilk defa arbaam pati cekti bende inanamadım :)benim biraz kullanmamı istedi yine gm motorları ile ilgili kullanma şekli anlattı çiğ benzin attıryomus cok bogma arabayı dedi bir kere bogdun değişken subablı oldugundan arabanın performansı bozulur dedi anasını satim dedim bune yaaa
ayrıca diğer topik i okudum cok mutlu oldum inşallah duzelir keyfim biraz yerine geldi hadi hayırlısı
 
Son düzenleme:
arkadaslar ben birtek kendi arabamhakkında konusmuyorum kendi arabamla birlikte 7 arac da bu problem var yanlıs anlamyın butun arkadslarla nette tanıstım ortak problem nedeniyle
bugun usta bi komsu vardı gittim anlattım adama adamda aynı seyi soyledi bu arabaların bu serileri bugune kadar cıkmıs en performansız arac dedi atak bi arac degil yalnız asfalt arabası uzun yolda kullandıkca motoru acılan ve hızlanan bi arac olarak tanımladı motoru 500.000 e kadar kullanabilirsin avrupada dokum motor ureten tek opeldir dedi.tabi ben yokuslarla ilgili problemi soyledim sen 5.000 e kadar kullan eger 5.000 de hala yokus problemi oluyosa bi ayrıntılı bakıma soktur ayrıca debriyaj gaz la ilgili teknik bi kac sey anlattı motor por por lamaya basladıgında yaparsın dedi bugun yaptım işe yaradı gerci ilk defa arbaam pati cekti bende inanamadım :)benim biraz kullanmamı istedi yine gm motorları ile ilgili kullanma şekli anlattı çiğ benzin attıryomus cok bogma arabayı dedi bir kere bogdun değişken subablı oldugundan arabanın performansı bozulur dedi anasını satim dedim bune yaaa
ayrıca diğer topik i okudum cok mutlu oldum inşallah duzelir keyfim biraz yerine geldi hadi hayırlısı


Demek ki sorup soruşturmadan komple bozuk kimse almasın filan dememek gerekiyormuş değil mi? ;)
 
bende almayı düşünüyodum 1.6 115 bg astra sedan ama vazgeçecem gibi..bide ben bu astraların motorları galiba fiatmı üretiyomuş neymiş,varmı böyle bişey?
 
bende almayı düşünüyodum 1.6 115 bg astra sedan ama vazgeçecem gibi..bide ben bu astraların motorları galiba fiatmı üretiyomuş neymiş,varmı böyle bişey?
multijet in teknolojidini GM ve Fiat tasarlamışlar. Fiatta multijet, opel de CDTI oluyor. ama benzinli direk GM....
 
Arkadaslar cok ciddi bi problem var
yeni 2009 astralarin 1.6 115 bg arabalarinin hepsi bozuk motor kullnaiyor araclarin çekiş kuvveti cok dusuk hasta araba gaz yemiyo bence butun yeni nesil zxer16 motor sahipleri birlik olup opeli mahkemeye vermemiz gerekir
arkadaşım bu araçların değişken zamanlı olması, atmosferik basınçlı (turbosuz) olması, gaz pedalının elektronik olması dolayısıyla birden hızlanayım deyipte gaz pedalını deyim yerinde ise köklersen bırak hızlanmayı boğulur kalırsın aşağıda da belirttiğim gibi yavaş hızlanacak ve birden köküne kadar basmayacaksın ancak o zaman anlarsın bu motoru bir denemeni tavsiye ederim. hızlanmayı kalkışı ve 115 hp sen o zaman gör bir de. ayrıca "isteksiz motor" başlığında ki yazmış olduğum yazıda ki tavsiyelerimi de aşağıda tekrar belirtiyorum. GM nin tüm motorları için geçerli tek kanun olan devirli kullanmayı ve arada bir de sıkıştırmayı da unutma. (97 oktan shell de sana tavsiyem olsun bir de öyle dene ve ford a falan bakıyor musun bir daha)

kgb2041´isimli üyeden Alıntı
Arkadaşlar,
İlk defa sıfır olarak bir arabaya biniyorum,sahip olduğum Astra h 1.6 115 hp aracım daha 950 km.de ama motor beni büyük hayal kırıklığına uğrattı,sollamalarda aşırı isteksiz olması,dur kalklarda hacı muratları,şahinlerin dahi bazı durumlarda daha atik davranması beni çok üzüyor :( Bu durum acaba daha motorun yeni yeni açılıyor olmasından mı,benzinden mi,yoksa başka bir arızadan mı bilmiyorum :( Sizce düzelir mi arkadaşlar???


2008 sedan enjoy sedan sahibi olarak bu işle bende çok uğraştım ve sonunda şu an aracımı çok keyifle kullanıyorum. size tavsiyelerim ise ;
1. yazılımınızı güncellettirmeniz (aracınız 2009 da olsa kontrol ettirmenizde fayda var)
2. yeni araçlar her ne kadar rodajlı geliyor denilse de ilk 1000 km de ki kullanımınız çok önemli. bu süre içerisinde motoru çok zorlamadan (100 km pek geçmeyip, sıkıştırmadan) ve devirli olarak aracınızı kullanınız. ani kalkış ve duruşlardan kaçınınız ve aracınızı kullanırken gaz pedalının sonuna kadar birden basmayınız ki bu hareketinizden hiçbir sonuç alamayacağınız gibi (atmosfer basınçlı bir araç olması ve yeni teknoloji değişken zamanlı bir motor olduğundan) aracınızı boğarsınız ve performans isterken tam tersine yığılır kalırsınız. bunun yerine gaz pedalının üzerinde ayağınız olduğunu unutarak yavaş bir şekilde hızlanmanızı tavsiye ederim. (hani derler ya yavaş yavaş, eze eze :) )
3. ben tercihen shell 97 oktan kullanıyorum her ne kadar motorlar 95 oktan a göre ayarlı olmuş olsa da daha performanslı (kalkışlarda ve hızlanmada daha istekli) hale geliyor.
4. rodaj süresinden sonra ise aracınızı uzun yolda kullanmanızı tavsiye ederim. bu parçaların birbirine alışması ve ileride silindir kapasitesinin düşmesini de engelleyecetir. (bir kez dahi olsa son sürati görmeye çalışın ama gazı birden sonuna kadar basarak değil de yavaş yavaş hızlanarak)
5. ilerleyen km lerde, araç biraz km yapınca bir açılma da olacaktır.benim aracım şuan 10.900 km civarında ve motorda inanılmaz bir rahatlık hissi var ki bu beni çok mutlu ediyor. daha önceleri kasisten geçerken bile acemi sürücüler nasıl titretirse işte öyle kalkıyordu çok isteksizdi ama bu da ortadan kalktı. deyim yerindeyse yağ gibi gidiyor diyebilirim.
6. ayrıca serviste yapılan bir işlemi daha sizlere açıklamaya çalışayım ki yapılan bu işlemden sonra aracım yazılım güncellemesinden sonra ki pozisyonundan çok daha iyi yönde farklılaştı ve performansı arttı diyebilirim. (ilk anlattıklarında hadi canım olur mu hiç öyle şey demiştim ama anlatınca bayağı bir mantıklı geldi ve değişimi görünce ben de inandım ha bu arada bana söylemeden bir ayara bir şey yaptılarsa da onu bilemem. ankara opiste yapıldı buarada) yapılan işlemi kısaca anlatmak gerekirse;
yazılım güncellemesinden sonra aracım düzelmişti ama klimayı hiç kullanmamıştım. ilk kullanımımda yaşadığım hayal kırıklığından sonra (ki daha önce 2001 1.4 gl vardı bende ki inanın klima da çok daha performanslıydı) hemen opis e gittim ve test sürüşüne çıktık. hafif bir düşüklük var bizde kalması lazım dediler ve ertesi gün arabayı teste bıraktım.( ilk tespitleri benzin oldu imkansız dedim 97 oktan ve hep aynı pompadan alıyorum dedim, abi olur bu araba astra g ye göre daha büyük dediler peki arada ki 25 hp ne olacak dedikten sonra test e bırakın dediler ve klima gazını değiştirebileceklerini söylediler) neyse aracımı teslim aldığımda inanılmazdı o eski araba gitmiş ve yerine yepyeni bir araba gelmişti sanki.hem klima da hem klimasız bir değişmişti arabam. klima gazı yüksek basınçlı olduğundan klima motoru devir daim sırasında çok daha fazla güç sarf etmek zorunda kalıyormuş dediler ve bana da çok mantıklı geldi ama anlyamadığım nokta ise klima devre de değilken bile aracım çok daha istekli hale gelmişti ki geriside aslına bakarsanız hiçte umurumda değildi. :)
7. son olarakda havanın durumuna göre her motorda olabileceği gibi bazen isteksizlik halen yapabiliyor. havada ki nem ve toz miktarı da buna etken oluyor. (hava filitresi bu araçlarda diğer araçlarda olduğundan daha önemli diye düşünerek bakıma gitmeden 2. kez hava filitremi kendim değiştirdim ve sonrasında hemen farkı hissediyorsunuz)
biraz uzun ve karışık anlatmış olabilirim kusuruma bakmayın ama sizin bu durumunuzu gördükten sonra kendi yaşadıklarım aklıma gelince birden bende coşmuşum şöyle bir yazdıklarıma bakınca ama umarım yardımcı olabilmişimdir. canınızı sıkmayın daha motorunuz çok yeni km yapınca da mutlaka iyi yönde gelişme olacaktır ama sakın unutmayın bu motorlar devirli motorlardır. az yakmak adına devirsiz kullanmayın.
saygılar...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst