2008 Astra H cdti 3000 devire zor çıkıyor lütfen yardım

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar merhaba. 2008 model Astra 1.3 cdti enjoy 165.000 de araca sahibim. 2 gün önce özel bir serviste bakım yaptırdım, bakım sırasında yapılan işlemler şu şekilde ;

- 4 balata değişti,
- V kayışı değişti
- Yağ,hava,polen ve yakıt filtreleri değişti
- EGR valfi temizlendi
-Yağ değişimi yapıldı
- 2 buji değişti

Aracımda bakım öncesinde çekiş ile ilgili bir problem yaşamıyordum. Bakımdan sonra sanki 3000 devire kadar boşa gaza basıyorum gibi geliyor. Çok zor çıkıyor 3000 devire. 3000 den sonra turbo devreye girdiğinde çok problem olmuyor ve gidiyor araç. Özellikle sabahları ilk çalıştırdığımda aracı kaldırmakta büyük zorluk yaşıyorum, gaza bastığımda almıyor, kaldırmak için gaza 2 kat daha fazla basıp ,ardından debriyajın kavramasını sağlıyorum, biraz gittikçe sorun azalıyor gibi hissediyorum. Gittiğim servise tekrar gösterdim kontrol etti ve çekiş zayıflığını o da kabul etti ancak bir kaç gün denememi söyledi.. bir problem bulamadı. Bilgisi yada tecrübesi olan varsa paylaşabilirse ben ve benzer sorunu olan arkadaslar faydalanır. Şimdiden teşekkür ederim.
 

CeSaR_85

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle geçmiş olsun.dizel araçlarda çekişi düşüren en önemli unsurlardan birisi hava debimetresidir. bu debimetrenin arızalanması sonucunda araç da özellikle alt devirde performans düşüklüğü, siyah duman fazlalaşması ve yakıtın artışı belli eder.arabanızda bu alt devirlerde fazla siyah duman atması var mı?? yakıt da farkedilir şekilde artma var mı??

özellikle debimetre diyorum sizinle aynı km civarında corsa 1.7 dtı aracımda başıma gelmişti aniden 1.7 motor alt devirde çok cansızlaşmıştı baktım duman siyaha fazlaca dönmüş yol ortalamam düşmüş orjinal debimetre değişimini yaptırdım araç kendini toplamıştı..
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
bir de turbonun devreye girmesi için 3000 devir çok yüksek bir rakam.
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Buji demişsiniz ama dizel araçta buji olmaz ki :)
Bu arada o araç için 3000 devir fazla.. Turbonun 1750-2250 devir arasında devreye girmesi lazım kendi 1.3 cdti aracımda... Dizel araçta devir arttıkça benzinli araç gibi canlanmaz aksine azalır..




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Buji demişsiniz ama dizel araçta buji olmaz ki :)
Bu arada o araç için 3000 devir fazla.. Turbonun 1750-2250 devir arasında devreye girmesi lazım kendi 1.3 cdti aracımda... Dizel araçta devir arttıkça benzinli araç gibi canlanmaz aksine azalır..




Sent from my iPhone using Tapatalk

araçta değişen bujiler kızdırma bujisi :)
 

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle geçmiş olsun.dizel araçlarda çekişi düşüren en önemli unsurlardan birisi hava debimetresidir. bu debimetrenin arızalanması sonucunda araç da özellikle alt devirde performans düşüklüğü, siyah duman fazlalaşması ve yakıtın artışı belli eder.arabanızda bu alt devirlerde fazla siyah duman atması var mı?? yakıt da farkedilir şekilde artma var mı??

özellikle debimetre diyorum sizinle aynı km civarında corsa 1.7 dtı aracımda başıma gelmişti aniden 1.7 motor alt devirde çok cansızlaşmıştı baktım duman siyaha fazlaca dönmüş yol ortalamam düşmüş orjinal debimetre değişimini yaptırdım araç kendini toplamıştı..

verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim . Serviste usta aracımı test ederken ilk kalkışta bir siyah duman dikkatimi çekmişti. Ancak kendim kullanırken dumanı hiç kontrol etmedim açıkçası. Yakıtı da kontrol edeceğim.Dediğiniz gibi hava debimetresini kontrol etmekte fayda var o halde.
 

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle geçmiş olsun.dizel araçlarda çekişi düşüren en önemli unsurlardan birisi hava debimetresidir. bu debimetrenin arızalanması sonucunda araç da özellikle alt devirde performans düşüklüğü, siyah duman fazlalaşması ve yakıtın artışı belli eder.arabanızda bu alt devirlerde fazla siyah duman atması var mı?? yakıt da farkedilir şekilde artma var mı??

özellikle debimetre diyorum sizinle aynı km civarında corsa 1.7 dtı aracımda başıma gelmişti aniden 1.7 motor alt devirde çok cansızlaşmıştı baktım duman siyaha fazlaca dönmüş yol ortalamam düşmüş orjinal debimetre değişimini yaptırdım araç kendini toplamıştı..

tekrar merhaba, servise tekrar gidip hava debimetresini kontrol ettirdim. Usta parçayı söküp baktı çalıştığını söyledi,yinede içine pas çözücü gibi birşey sıktı yeniden taktı, sanki biraz daha düzeldi gibi çekiş. Ayrıca bilgisayara bağlayarak hava giriş çıkış değerlerini ve başka hata olup olmadığını kontrol etti ve normal değerde olduğunu söyledi. Usta aracı deneyip geldi ve benim denememi istedi ve çekiş daha iyi gibi geldi. Ancak temel sorun araç ısındığında zaten çok sorunum yok. Ama özellikle sabahları çalıştığında gaza basıyorum almıyor zor kaldırıyorum aracı. Motor soğuk falan diyeceksiniz belki ama çok daha soğuk kış günlerinde bile böyle bir sorunum yoktu. Bakım yaptırdıkdan sonra ortaya çıktı sorun. EGR valf temizlendi bununla ilgisi olabilir mi ? Neden olabilir başka problem ?
 

CeSaR_85

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tekrar merhaba, servise tekrar gidip hava debimetresini kontrol ettirdim. Usta parçayı söküp baktı çalıştığını söyledi,yinede içine pas çözücü gibi birşey sıktı yeniden taktı, sanki biraz daha düzeldi gibi çekiş. Ayrıca bilgisayara bağlayarak hava giriş çıkış değerlerini ve başka hata olup olmadığını kontrol etti ve normal değerde olduğunu söyledi. Usta aracı deneyip geldi ve benim denememi istedi ve çekiş daha iyi gibi geldi. Ancak temel sorun araç ısındığında zaten çok sorunum yok. Ama özellikle sabahları çalıştığında gaza basıyorum almıyor zor kaldırıyorum aracı. Motor soğuk falan diyeceksiniz belki ama çok daha soğuk kış günlerinde bile böyle bir sorunum yoktu. Bakım yaptırdıkdan sonra ortaya çıktı sorun. EGR valf temizlendi bununla ilgisi olabilir mi ? Neden olabilir başka problem ?

öncelikle şunu belirtmek istiyorum hava debimetresi temizleme olmaz bende aynı temizliği spreyle yaptırdım farketmedi zaten içinde ince iletken tel gibi bir şey var pas sökücü falan fayda etmedi işlevini kaybetmiş değişmesi gerekiyor yenisini taktım düzeldi..bunun haricinde aklıma gelen en önemli etken enjektörler diyorum enjektörlere hiç baktırdınız mı?würth marka katkı maddesini yarım veya çeyrek depoya koyup aracı yüksek devirde denemenizi öneririm gerçekten etkili olacaktır.
 

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle şunu belirtmek istiyorum hava debimetresi temizleme olmaz bende aynı temizliği spreyle yaptırdım farketmedi zaten içinde ince iletken tel gibi bir şey var pas sökücü falan fayda etmedi işlevini kaybetmiş değişmesi gerekiyor yenisini taktım düzeldi..bunun haricinde aklıma gelen en önemli etken enjektörler diyorum enjektörlere hiç baktırdınız mı?würth marka katkı maddesini yarım veya çeyrek depoya koyup aracı yüksek devirde denemenizi öneririm gerçekten etkili olacaktır.

hava debimetresini söküp içeri götürdü kontrol mü etti ne yaptı bilemiyorum ama işlevini yerine getirdiğini söyledi. Değişmesi gerekse satıcı taraf olarak bizden daha istekli olurdu değiştirmeye diye düşünüyorum. Würth marka katkı maddesini en yakın zamanda deneyeceğim. Özel bir adı yada modeli var mıdır motor tipine göre ? Eurodiesel için olan herhangi birini alıp deneyebilir miyim
 

CeSaR_85

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hava debimetresini söküp içeri götürdü kontrol mü etti ne yaptı bilemiyorum ama işlevini yerine getirdiğini söyledi. Değişmesi gerekse satıcı taraf olarak bizden daha istekli olurdu değiştirmeye diye düşünüyorum. Würth marka katkı maddesini en yakın zamanda deneyeceğim. Özel bir adı yada modeli var mıdır motor tipine göre ? Eurodiesel için olan herhangi birini alıp deneyebilir miyim

Würth Dizel Enjektör Temizleyici Yeni Nesil 300ml diye geçiyor sanırım ismini nette aratın güvenilir bi siteden alıp deneyin derim faydası muhakkak olacaktır.
 
Üst