2007 Model Astra 1.3 CDTI için hangi Selenoid Valf kullanılmalı?

Trigresive

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar.

Aracımda P0108 ve P0243 kodlu arıza kayıtları mevcut. Motor devri yükseldiğinde, özellikle uzun yolda rampa çıkarken aracın turbosu çok kısa aralıklarla anlık kesiliyor gibi oluyor. Hafif tekleme gibi. Bu tekleme sırasında hafif bir "çuf çuf" şeklinde bir ses de geliyor. Arıza kayıtlarına baktığımda, basınç arızası olarak bilgi verilmiş ve sebebinin Turbo Selenoid Valf parçasının arızalanması olduğu söyleniyor. Turbomda hafif bir ıslık sesi de mevcut bu arada.

Ben de öncelikle en ucuz yoldan ve en olası olan ihtimali göz önüne alarak turbo selenoid valfini değiştirme kararı verdim. Ancak internette bu parça ile ilgili birçok farklı kod ve marka var. Orjinal GM veya Pierburg marka almayı düşünüyorum ancak bunlarında kendi içinde oem kodları farklı olan çeşitleri var.


Mesela yukarıdaki siteden parça koduna baktığımda, 7.01420.02.0 kodlu pierburg ürününün sevkiyat kapsamından çıkarıldığı, onun yerine 55579900 kodlu üründen alınması gerektiği yazıyor. Acaba bunların arasında ne fark var? Yeni olanı mı almalıyım ve neden?

Ayrıca bu konuda herhangi bir tecrübesi veya tavsiyesi olan arkadaş var ise ve yardımlarını esirgemezlerse çok sevinirim. Teşekkürler.
 
Turbo valfini sökün ve içerisini temizleyin ve öyle deneyin sonrasın da turbonuz ötüyorsa bakımı gelmiştir üzerine gitmeden yaptırın
2000 devir civarı devre dışı kalır
 
  • Beğen
Tepkiler: Can_211
Turbo valfini sökün ve içerisini temizleyin ve öyle deneyin sonrasın da turbonuz ötüyorsa bakımı gelmiştir üzerine gitmeden yaptırın
2000 devir civarı devre dışı kalır

Öncelikle yanıtınız için teşekkür ediyorum.

Temizliği nasıl ve hangi kimyasal ile yapmam gerektiği hakkında bilgi verebilir misiniz? Açıkçası pek tecrübeli değilim bu konuda. 2000 civarı devre dışı kalmasının sebebi turbo mu sizce? Sorduğum kişiler selenoid valfinin görevini tam yapmadığı durumlarda, turboyu da arızalı gibi gösterdiğini söylediler.
 
Öncelikle yanıtınız için teşekkür ediyorum.

Temizliği nasıl ve hangi kimyasal ile yapmam gerektiği hakkında bilgi verebilir misiniz? Açıkçası pek tecrübeli değilim bu konuda. 2000 civarı devre dışı kalmasının sebebi turbo mu sizce? Sorduğum kişiler selenoid valfinin görevini tam yapmadığı durumlarda, turboyu da arızalı gibi gösterdiğini söylediler.
Evet selenoid valfi arızasında da motoru korumak için turboya devre dışı bırakır o valfi yerinden sökün ve içerisine balata balata spreyi söküp temizleyin aynı işlemi üzerine takılan borulara da yapın deneyin ilk etapta
 
Evet selenoid valfi arızasında da motoru korumak için turboya devre dışı bırakır o valfi yerinden sökün ve içerisine balata balata spreyi söküp temizleyin aynı işlemi üzerine takılan borulara da yapın deneyin ilk etapta

Teşekkür ederim. İlk fırsatta deneyeceğim. Düzelme olmazsa, tekrardan buradan bilgi veririm.
 
Hocam sorunu çözdünüz mü aceba? bilgi verebilirmisiniz?
 
Turbo valfini sökün ve içerisini temizleyin ve öyle deneyin sonrasın da turbonuz ötüyorsa bakımı gelmiştir üzerine gitmeden yaptırın
2000 devir civarı devre dışı kalır
Turbo seloniod valfinin neresini temizliyoruz abi bi resim falan varmı neresini temizleyeceğiz .
 
Turbo seloniod valfinin neresini temizliyoruz abi bi resim falan varmı neresini temizleyeceğiz .
Resim yok üstad siyah valf boruların takıldığı yerleri boruları çıkarıp içlerini spreyle temizle tak
 
Resim yok üstad siyah valf boruların takıldığı yerleri boruları çıkarıp içlerini spreyle temizle tak
Abi demelerine göre içinde sünger varmış onu temizliyorlarmış ama o sünger nereden çıkıyor. Yada sizin dediğiniz gibi o ince küçük boruların içine mi sprey sıkıp temizliyoruz.
 
Onun içinde sünger yok üstad yay içinde conta gibi bişey var çıkmaz presli diri ancak kırıp çıkar o boruları çıkar içlerine sprey sık
 
Geri
Üst