- Katılım
- 5 Şub 2020
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
Merhaba arkadaşlar.
Aracımda P0108 ve P0243 kodlu arıza kayıtları mevcut. Motor devri yükseldiğinde, özellikle uzun yolda rampa çıkarken aracın turbosu çok kısa aralıklarla anlık kesiliyor gibi oluyor. Hafif tekleme gibi. Bu tekleme sırasında hafif bir "çuf çuf" şeklinde bir ses de geliyor. Arıza kayıtlarına baktığımda, basınç arızası olarak bilgi verilmiş ve sebebinin Turbo Selenoid Valf parçasının arızalanması olduğu söyleniyor. Turbomda hafif bir ıslık sesi de mevcut bu arada.
Ben de öncelikle en ucuz yoldan ve en olası olan ihtimali göz önüne alarak turbo selenoid valfini değiştirme kararı verdim. Ancak internette bu parça ile ilgili birçok farklı kod ve marka var. Orjinal GM veya Pierburg marka almayı düşünüyorum ancak bunlarında kendi içinde oem kodları farklı olan çeşitleri var.
opel.7zap.com
Mesela yukarıdaki siteden parça koduna baktığımda, 7.01420.02.0 kodlu pierburg ürününün sevkiyat kapsamından çıkarıldığı, onun yerine 55579900 kodlu üründen alınması gerektiği yazıyor. Acaba bunların arasında ne fark var? Yeni olanı mı almalıyım ve neden?
Ayrıca bu konuda herhangi bir tecrübesi veya tavsiyesi olan arkadaş var ise ve yardımlarını esirgemezlerse çok sevinirim. Teşekkürler.
Aracımda P0108 ve P0243 kodlu arıza kayıtları mevcut. Motor devri yükseldiğinde, özellikle uzun yolda rampa çıkarken aracın turbosu çok kısa aralıklarla anlık kesiliyor gibi oluyor. Hafif tekleme gibi. Bu tekleme sırasında hafif bir "çuf çuf" şeklinde bir ses de geliyor. Arıza kayıtlarına baktığımda, basınç arızası olarak bilgi verilmiş ve sebebinin Turbo Selenoid Valf parçasının arızalanması olduğu söyleniyor. Turbomda hafif bir ıslık sesi de mevcut bu arada.
Ben de öncelikle en ucuz yoldan ve en olası olan ihtimali göz önüne alarak turbo selenoid valfini değiştirme kararı verdim. Ancak internette bu parça ile ilgili birçok farklı kod ve marka var. Orjinal GM veya Pierburg marka almayı düşünüyorum ancak bunlarında kendi içinde oem kodları farklı olan çeşitleri var.
TURBOSARJOR VAKUM SISTEMI (DEVAM EDIYOR) [Z13DTH[L4I] DIZEL MOTORU] OPEL ASTRA-H
TURBOSARJOR VAKUM SISTEMI (DEVAM EDIYOR) [Z13DTH[L4I] DIZEL MOTORU] OPEL ASTRA-H
Mesela yukarıdaki siteden parça koduna baktığımda, 7.01420.02.0 kodlu pierburg ürününün sevkiyat kapsamından çıkarıldığı, onun yerine 55579900 kodlu üründen alınması gerektiği yazıyor. Acaba bunların arasında ne fark var? Yeni olanı mı almalıyım ve neden?
Ayrıca bu konuda herhangi bir tecrübesi veya tavsiyesi olan arkadaş var ise ve yardımlarını esirgemezlerse çok sevinirim. Teşekkürler.