2005 Opel Corsa 1.2'de motor problemi

sancopanco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2 yıldan biraz daha uzun zamandır 2005 model 1.2 Easytronic bir Opel Corsa kullanıyorum. Aldığımızda 30 bin kilometredeydi, tamamı şehiriçinde olmak üzere 35 bin kilometre de ben yaptım.

Yaklaşık 20 yıldır araba kullanıyorum. İstanbul trafiğini bu kadar çekilebilir kılan bir başka arabam daha olmamıştı. Bu aracı öve öve bitiremem.

Öncelikli olarak az yakar, yoğun trafikte bir depo benzin ile (40lt harcayarak) 600km. gitmek mümkün. Ortalaması şehiriçinde genelde 7,5 litre/100km civarındadır.

Bakımları ucuzdur, Easytronic ve küçük hacimli olduğu için her yıl bir takım ön fren balatası bitirmese 200-300 TL'lik yıllık bakım masrafı vardır.

Hasılı 2 hafta öncesine kadar hiç bir problemim yoktu. 2 hafta evvel aracı parkettiğimde rölanti devrinde oynamalar olduğunu gördüm. Adeta stop etmeye çalışıyor, ama bir şekilde toparlıyordu. Önemsemedim, kapatıp eve çıktım. Ertesi gün çalıştırdığımda aynı problem devam etti, ben de problemi hatırladım, evime yakın olan servise gitmek üzere yola çıktım.

Yıllı bakım zamanı yaklaşmış, 60 bin küsur kilometreye gelmişti. Böyle zamanlarda hafif tekleyerek çalışması normaldir diye devam ettim ancak araçtaki sarsılmalar arttı, daha sokağın köşesini dönmüştüm ki, önce kısa kısa kesiklikler yaptı sonra da stop etti. Bir daha da çalışmadı. Bu esnada motor arıza lambası yandı ve söndü.

Çekici çağırdım, aracı en yakın servis olan Gedizler'in Çekmeköy Şubesi'ne çektirdim.

Arıza tespiti olarak aracın egzantriğinin kırılmış olabileceği söylendi. Motoru açtırdım, evet, egzantrik millerinden önde olanı ortadan iki parçaya ayrılmış, dolayısıyla sübaplar da eğilmişti.

Hani "Opel motorları triger kayışlı değil zincirli" diye övünülüyor ya, zincir kopmayabiliyor ama bu sefer de bağlı olduğu parçalar çatır çutur kırılabiliyor.

Motordaki arızaya neyin sebep olduğu pek belli değil. Servis olarak Gedizler'den memnundum, arızayı da çok hızlı tespit ettiler. Aracın garantisi bittiği için GM-Opel arızayı karşılamak istemiyor. Ben de bu kilometredeki ve bu yaştaki aracın "egzantrik mili kırması" gibi bir problemi yapmaması gerektiğini savunuyorum.

Orjinal parçaların fiyatları belli, 16 sübap, çift egzantrik, yağ pompasının değişmesi gerektiği belirlendi. Silindir kapağı da taşlanacak sanırım. Pistonlar ve geri kalan aksam sağlam. Maliyet olarak 5.500 TL çıkartılmış, Gedizler kendi insiyatifini kullanarak %30 indirim öneriyor.

Şikayetvar.com'u taradığımda 2005 model bir başka 1.2 Corsa'nın da egzantrik mili kırdığını gördüm. Tahminen 2005'te gelen belli bir partide mekanik bir kusur olabilir.

Gedizler'deki teknik ekip aracı motorunu yeniledikten sonra 2 yıl resmi garanti veriyor. Ancak araca "hararet yaptırmamamı" tembihliyorlar. Aracın yakışından, konforundan ve de boyutlarından dolayı "yeni Corsa ile değiştirsem mi?" diye düşünmekle birlikte, olayın beni sersemletmesi sebebiyle henüz bir karar verebilmiş değilim.

Buraya yazmamın sebebi başıma gelen sorunu paylaşmak. Benzer bir konuyu duyan veya bilenlerin bilgilerini, problemin çözümüne dair fikirleri olanların düşüncelerini okumak isterim.

Sanço
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sinan bey sahsi fikrim bu olayi eger %30 indirim ile yapiyorlarsa yaptirmaniz, cunku bu tip arizalar genelde servislerde kullanim hatasina sokulur. Bence iyi bir teklif ama suda varki zaten araciniz opelin kampanyasi ile yas indiriminden %25 indirim aliyor. Bu da demek oluyorki Gedizler size %5 indirim onermis biraz daha arttirirlarsa indiriminizi yaptirin gisin. Sonucta 2 yil garanti veriyorlar.

Benim bildigim bir konuda garantisi bitmis olsa bile fabrika hatasi olan arizalar garanti kapsaminda yapiliyor. Bizim arkadasta olan CIM arizasi bu kapsamda yapilmisti. Urunun kusurlu oldugu ile bir bilgiye ulasabilirseniz, bu koldan bastirin bence. AMa zor,
 

sancopanco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Problem çözüldü

Yukarıda bahsi geçen problemi kendim çözdüm.

Gedizler'deki Müşteri Hizmetleri vasıtasıyla Opel-GM'le irtibata geçtim, bu kilometredeki bir aracın bu problemi çıkartmasının sadece benim suçum olmadığı fikrimi tekrarladım.

Aracımın bakımları araştırıldı. Benden önceki bakımları olan 15, 30 bin bakımları vardı, ancak bunlar biner kilometre gecikmeyle yapılmıştı. 45 bini ben yaptırmıştım, 60 bin için de biraz gecikmekle birlikte yaptırmıştım.

Bu gecikmelere istinaden garanti isteğim yine kabul edilmedi. Araya bir takım bayramlar girdiği için işler uzadı. 20 güne yakın araçsız kaldım.

Tamirata onay verdim, 20 günden sonra ağır aksak tamirata başlandı. Parçalar Gedizler'de yoktu, "önce çevre bayilerden, sonra Opel-İzmir'den, orada da yoksa Almanya'dan istenecek" dendi. Ona da "peki" dedik.

Bu esnada halime acıyan yetkili servis ustaları, "arabayı biz satın alalım" dediler.

Arabaya takas için Gedizler 15 bin TL önermişti. 4.500 TL düştüm, 10.500'e ustalara sattım. Aynı gün parayı ödeyip üzerlerine aldılar, muayenesi eksikti, onu kendileri hallettiler, 4 günde arabayı yapıp, 1 haftada da 15.500'e sattılar. Alan güle güle kullansın.

Aracı oradan alıp özel servise götürsem, orada yapılsa, çekme parası, yapma parası yine en az 2-3 bin TL harcayacaktım. Birikmiş muayene cezası için uğraşacak, muameleciye de en az 200 TL ruhsat işi için para ödeyecektim. Belki zarar ettim ama hiç uğraşmadım, sinirlerimi de bozmadım.

Arabayı sattığım gün, en üst donanımda sıfır bir Clio 1.5dci aldım. Opel'in küçük motorlarından da bu şekilde kurtulmuş oldum.

Sorunum bu şekilde çözüldü.

Sanço Panço
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Radikal bir çözüm getirmişsiniz, hayırlısı olsun diyelim.Yalnız bende 2010 ve 2008 olmak üzere clio 1.5 dci kullanıyorum(şirket aracı olarak), ne yalan söyleyeyim sert direksiyon, sert debriyaj ve yol tutuşunu gördükten sonra, arabamı çok daha fazla sevmeye başladım.
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
60 binde eksantrik milinin ortadan ikiye ayrılması inanılmaz bir olay,gerçekten çok şaşırdım,bırak GM motorunu Lada motorunda bile böylesi bir arıza bu km de görülmemiştir..

büyük geçmiş olsun,allah büyük kazalardan korusun diyelim..

aslında bu arızaya şaşırmadım bi yandan da..
çünkü bir ay önce arkadaşımın 2005 model toyota corollası 80bin de krank yatağı sardı
ve 8 bin tl masraf,inanılmaz gibi..toyota kalitesi ve 80binde yatak sorunu..

aslında sorun ne yatakta nede milde..sorun arabasını çok seven vede çok koruyan ve bu nedenle 4-5 defa motor yağına piyasada satılan çeşitli katkılardan ekleyen arkadaşımda????

yeni motorlara yada en az 150 bin km yi geçmemiş motorlara hiçbir katkı konulmamalı..

ben gözümle gördüm krank ana ve kol yataklarının üzeri kalınca vernik gibi bir tabaka ile örtülmüş ve ustalarında onayı ile akışkan yağ filmi oluşmasına izin vermemiş bu tabaka ve malum sonuç :(

sizin yazdıklarınızı okuyunca aklıma bizim tecrübemiz geldi,katkı maddeleri kullanırmıydınız acaba,merak ettim...

tekrar geçmiş olsun..
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kardesim senin icin almanya da arastirdim corsa 2005 lerde 1.2 xep motorlarda cok kisinin basina gelmis...opel e sikayet dilekcesi ver..cünkü bir sen degilsin gördügüm kadari ile... en azindan kulans a soktur yani parca parasi onlardan..
gecmis olsun
 

sancopanco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Radikal bir çözüm getirmişsiniz, hayırlısı olsun diyelim.Yalnız bende 2010 ve 2008 olmak üzere clio 1.5 dci kullanıyorum(şirket aracı olarak), ne yalan söyleyeyim sert direksiyon, sert debriyaj ve yol tutuşunu gördükten sonra, arabamı çok daha fazla sevmeye başladım.

Teşekkür ederim.

Corsa'yı çok severek kullanıyordum. Her iki aracımda da debriyaj pedalı olmadığı karşılaştırmam doğru olmaz. Ancak showroomlarda gördüğüm kadarı ile Renault debriyaj pedalları Corsa'ya göre yükseklik olarak daha düşük konumda duruyorlar ve daha sertler.

Aldığım araç Clio HB Dynamique, elektrik motoru ile desteklenmiş direksiyon, park manevralarında Corsa direksiyonuna göre daha yumuşak ve rahat. Ancak bu sertlik donanıma göre ve Symbol-HB arasında farklılık gösterebilir, haklısınız.

Clio'nun süspansiyonları Corsa'ya göre daha yumuşak, Corsa'nın sertliğini daha çok beğeniyordum.

Sanço
 

sancopanco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sizin yazdıklarınızı okuyunca aklıma bizim tecrübemiz geldi,katkı maddeleri kullanırmıydınız acaba,merak ettim...

tekrar geçmiş olsun..

Yağ firmalarının çeşitli seminerlerine katılmışlığım vardır. Bunların çoğunda yeni nesil, problemsiz motorlarda "katkı"ların gereksizliğinden bahsedildiği için böyle bir katkı kullanmıyordum. Araç 60 bin km'de idi ve herhangi bir şikayetim de yoktu.

Bakım için 2-3 bin km gecikmiştim. Ancak yağını kontrol ediyordum. Hoş servisle de konuştuk, bakım yapılmış dahi olsa bu arızayı farketmeyebileceklerini söylediler. Kapalı kapağın altında, bakımda bile açılmayan bir noktada burası.

Geçmiş olsun dileğiniz için teşekkürler.

Sanço
 
Son düzenleme:

sancopanco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kardesim senin icin almanya da arastirdim corsa 2005 lerde 1.2 xep motorlarda cok kisinin basina gelmis...opel e sikayet dilekcesi ver..cünkü bir sen degilsin gördügüm kadari ile... en azindan kulans a soktur yani parca parasi onlardan..
gecmis olsun

Semia, ilginiz için teşekkür ederim. Aracı satalı 1 ay oldu.

Buradaki tek yetkili Opel-GM İzmir. Almanya'ya da yazılsa yine buraya dönüyor. Konuyla ilgili 20 gün uğraştım, uzatsam arabasızlığım da 1-2 aya varabilirdi. 20 gün sonunda hiç bir netice elde edemedim.

2005 corsa'larda bu tür bir kronik arıza olduğunu düşünüyorum. Şikayetvar.com'da egzantrik mili kırılan 2 adet daha 2005 Corsa 1.2 olduğunu gördüm araştırırken.

Teşekkürler.

Sanço
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim.

Corsa'yı çok severek kullanıyordum. Her iki aracımda da debriyaj pedalı olmadığı karşılaştırmam doğru olmaz. Ancak showroomlarda gördüğüm kadarı ile Renault debriyaj pedalları Corsa'ya göre yükseklik olarak daha düşük konumda duruyorlar ve daha sertler.

Aldığım araç Clio HB Dynamique, elektrik motoru ile desteklenmiş direksiyon, park manevralarında Corsa direksiyonuna göre daha yumuşak ve rahat. Ancak bu sertlik donanıma göre ve Symbol-HB arasında farklılık gösterebilir, haklısınız.

Clio'nun süspansiyonları Corsa'ya göre daha yumuşak, Corsa'nın sertliğini daha çok beğeniyordum.

Sanço

Haklısınız, ben clio görünce direkt sembol olarak düşündüm, Sembol biraz daha ticari kaygı ile üretildiğinden konfordan bahsetmek çok da mümkün değil,HB ler daha konforlu olabilir.
 
Üst