2.elde garanti saçmalığı yorumlarınız

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Aslında söylenen şeyler üç aşağı beş yukarı aynı
Benim fikrim bu orta segmentte tespit ediliyorsa boya değişim konusunda ödediğim 150 lira da olsa hukuki bağlayıcılığı olmalıdır bu 1 gün olur 2 gün olur farketmez ama kesinlikle olmalı motor konusunda da hata payı neyse bu belirtilmelidir hata payı yüksekse o zaman o testi yapmanında bir mantığı yok zaten lüks araçlarda boya tespit edilemiyorsa da o zaman lüks araçlar ekspertiz yapılmasın doğruluğundan şüphe duyulan bir şeye neden para vereyim
Garanti olayına gelince ben aracıma garanti versin bozulursa ekspertiz yapan firma ödesin demiyorum zaten ama boyasız dediği araba yarın 4-5 parça boyalı yada komple boyalı çıkarsa ben bir daha ekspertiz yaptırıp para ödemem şahsen ben Savaş abiye katılıyorum bu konuda

Şimdi Özgür bey burada tartışılan konu ekspertiz yapan firmanın garanti vermesi idi bende bunu dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım ki bu mümkün değil ve adil değil bence, Allah aşkına ben misalen testini yaptığım 150 bin km binilmiş araca neden garanti vereyim nasıl garanti vereyim ! O satıcının yükümlülüğü değil mi ?

Gelelim boya işine , boya testi yapılır ve boyanmış, değmiş parçalar analiz edilir raporlanır. 3 parça boya var dersin 4 parça çıkar . Adama boyanmış dersin değişmiş çıkar bunlar olabilecek şeyler. Şuana kadar kaç araç yakaladım km düşürülmüş sayısını anımsamıyorum bile sahipleri dahi bilmiyorken ekspertiz yapan kişi 3 yerine 2 parça boyalı demiş , değişmiş yerine boyalı demiş ne hukuki hakkı Allah aşkına . Hiç bir bağlayıcılığı yok ekspertiz firmalarının verdiği raporların hukuki olarak. Yani ben aracı alırım, şurası şöyle çıkarsa böyle çıkarsa birine yüklerim bunları diye ekspertiz yaptıran mantalite maalesef hiçbir şey elde edemiyor .

Biz şuan en büyük sorunu yaşayan tarafız. Araca boyalı diyorsun satıcı dava edecem diyor, boyasız diyorsun boyalı çıkıyor alıcı dava edecem diyor :D ha ben ne çıkıyorsa onu raporluyorum gelene; beğenmeyen davasını açar onuda boşuna açar mahkeme harcı masrafı saplanır. Nasıl okudunuz bilmiyorum ama lüks araçlarda boya tesbit edilemiyor demedim , km düşürme de ilk başladığında ağır vasıta ve lüks araçlarda başlamıştı şimdide lüks araçlarda mikron boya moda oldu, boyasız dersin ama adam mikron boya atmıştır ne sen anlarsın ne başkası ;)

Motor konusunda da aynı şekilde garanti olması imkansız o satıcının sorumluluğu . Tavsiye ediyoruz bakımları yapın , kaçaklar var durumu bu , oranı %xx diye sonrasını satıcı alıcı bilir . Burası otomobil forumu az çok otomobilden anlıyorsunuz , mesela alternatörün arızasının yakın olduğunu ömrünün bitmek üzere olduğunu nasıl anlarsınız ? Bunun bir yolu varmı ? Test ettik aracı dedik ki motor %85 aldınız aracı 2 gün sonra araç şarj kesti yolda kaldınız ! Alternatör arızası çıktı , şimdi hemen geri geldiniz ekspertiz firmasına işte sağlam dediniz araç arıza yaptı 500 tl masraf çıktı dava ediyorum sizi ! Edebilirsin ama mantıklı mı?

Bu arada ben her gelen müşterime verdiğim rapor ile elde edeceğini gayet net anlatıyorum, ister yaptırır ister yaptırmaz. Doğruluğu şüpheli bir test yapmıyoruz , yazdıklarımız çok yüksek oranda doğru ! Sizin yanlışınız ekpertizde herşey tesbit edilemeyebiliyor yani test sonrası araçta ki sorunlar yazılanlar ile sınırlı olmayabilir . Burada ince bir nüans var . Mesela farlar çalışıyor mu diye bakarız ama xenon ampülün ömrü bitmişmi en son ne zaman değişmiş bilemeyiz. Aracı alırsın 3 gün sonra ampüller mor yanmaya başlar 400-450 tl masraf açar burada ekspertiz yapan firma bir şey yapamaz . Bunun gibi bir çok örnek yazılabilir :cool:
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Şükrü yanlış anladığın bir şey var, burada seni veya yaptığın işi sorgulamıyoruz. Bir müşteri olarak bütünün tamamına bakıyoruz. Benim para vererek aldığım bir hizmetin hiçbir geçerliliği, inandırıcılığı, bağlayıcılığı yoksa o zaman ben o hizmeti neden alayım, sen olsan alır mısın? Seninle aynı fikirde olduğumuz yönler de var ayrı olduğumuz yönler de var. Ortak fikrimiz hareketli mekanik parçalara garanti verilemez yönünde değil mi? (Üretici firmalar bile debriyaj balatasına garanti vermiyor) Burada aklımıza takılan husus motor için verilen % xx değerinin ne kadar bağlayıcı olduğunun müşteriye açık açık izah edilmesi durumu. Ama kaportada yapılan herhangi bir değişim, tamir, boya işlemi sabittir, bu konuda tespit edilen bulguların da ömrü dediğimiz gibi çok kısa süreyi kapsamalıdır.

Belgeleme için şöyle bir örnek vermek gerekirse; TÜV kendisine verilen yetkiler doğrultusunda buldukları/gördükleri olumsuzlukları belgeliyor, gerekirse kusur durumuna göre aracın trafiğe çıkmasını engelliyor. Dikkat edilirse bulguların içinde araç motor ister denmiyor ama yağ yakıyor, yağ sızıntıları var diyebiliyor, şanzuman bitik denmiyor ama kavrama durumu belirtilebiliyor, ayn şekilde ön takımda şu şu parçalar arızalı diyebiliyor.

Yani firmalar "biz altına kaşe basıp imzaladığımız belgeler nedeniyle hiçbir sorumluluk almayız" derlerse müşterilerin onlara olan güveni azalmaz mı? Kimse de güvenmediği hizmeti almayacağı için bu firmalar birer birer kapanmaz mı? :(
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Şükrü yanlış anladığın bir şey var, burada seni veya yaptığın işi sorgulamıyoruz. Bir müşteri olarak bütünün tamamına bakıyoruz. Benim para vererek aldığım bir hizmetin hiçbir geçerliliği, inandırıcılığı, bağlayıcılığı yoksa o zaman ben o hizmeti neden alayım, sen olsan alır mısın? Seninle aynı fikirde olduğumuz yönler de var ayrı olduğumuz yönler de var. Ortak fikrimiz hareketli mekanik parçalara garanti verilemez yönünde değil mi? (Üretici firmalar bile debriyaj balatasına garanti vermiyor) Burada aklımıza takılan husus motor için verilen % xx değerinin ne kadar bağlayıcı olduğunun müşteriye açık açık izah edilmesi durumu. Ama kaportada yapılan herhangi bir değişim, tamir, boya işlemi sabittir, bu konuda tespit edilen bulguların da ömrü dediğimiz gibi çok kısa süreyi kapsamalıdır.

Belgeleme için şöyle bir örnek vermek gerekirse; TÜV kendisine verilen yetkiler doğrultusunda buldukları/gördükleri olumsuzlukları belgeliyor, gerekirse kusur durumuna göre aracın trafiğe çıkmasını engelliyor. Dikkat edilirse bulguların içinde araç motor ister denmiyor ama yağ yakıyor, yağ sızıntıları var diyebiliyor, şanzuman bitik denmiyor ama kavrama durumu belirtilebiliyor, ayn şekilde ön takımda şu şu parçalar arızalı diyebiliyor.

Yani firmalar "biz altına kaşe basıp imzaladığımız belgeler nedeniyle hiçbir sorumluluk almayız" derlerse müşterilerin onlara olan güveni azalmaz mı? Kimse de güvenmediği hizmeti almayacağı için bu firmalar birer birer kapanmaz mı? :(

Anlaşamıyoruz bu konuda ben düzenlediğim evrakın neye hizmet ettiğini biliyorum abi , eğer ekspertiz sistemi sizin taleplerinizi karşılamıyorsa gitmemenizi tavsiye ederim ;)

Bende aynı şeyi söylüyorum , şanzımanda keçe sorunu var yazarız ama bu bizi aracın aksı 30 km sonra keserse sorumlu yapar mı ? Buna sen nasıl garanti istersin ? Ayrıca dediğim gibi aracın dyno üzerinde %xx çıkması sadece motorun bir kısmı ile ilgili bilgi verir tek başına bir anlam ifade etmez, her ekspertiz yapan firma o rakamın ne anlama geldiğini müşterisine anlatmak zorunda zaten ;) yanal kayma ne ifade eder , fren testi sonucu nedir , süspansiyon testi nedir ne ifade eder hepsi tek tek müşteriye anlatılıyor zaten ;)

Benden bu kadar ;)
 

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Savaş abi tam ben Şükrü beye cevap yazacaktım vaktim yoktu akşam yazarım dedim şimdi okudum benim yazmama gerek kalmamış aynı şeyleri düşünüyoruz
Güvenirliği olmayan bir teste ben açıkçası para vermem
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Savaş abi tam ben Şükrü beye cevap yazacaktım vaktim yoktu akşam yazarım dedim şimdi okudum benim yazmama gerek kalmamış aynı şeyleri düşünüyoruz
Güvenirliği olmayan bir teste ben açıkçası para vermem

Bir kere okuduğunuzu anlamıyorsunuz diye düşünüyorum ! Anlatmak istediğim şey sistemleri kandırmak istediğinizde herşey mümkün, güvenilirlik anlamında sorun yok Hamd olsun , her aracı sistemin ön gördüğü noktalarda test ediyoruz ve evrakı eksiksiz veriyoruz . Anlatılmak istenen hiç bir test sizin istediğiniz şekilde bir garantiyi vermeyi sağlayamaz. Bir ekspertiz firması aldığı 150 tl ile sizin binlerce liralık aracınız x süre y km garanti altına almaz alamaz. Yoksa ben yaptığım test ve analizlerin arkasındayım...

Sizin bahsettiğiniz mikron boya ise kusura bakmayın ironiyi anlamamışsınız... eğer sistemler kandırılıcaksa düzenbazlık yapılacaksa bunun önüne geçemezsiniz . Önceden bir çok marka aracın km sini motor beyninden kontrol ederek yakalıyordum şuan artık galeriler 100 tl ile tachoyu , 200 tl ye de beyni açıp km yi düşürüyor bunun önüne geçemez ekspertiz firması burada tek yapabildiğimiz araçtan şüphelendiğimizde müşteri alıcı ise ilgili yerlere SMS atarak km kontrolü yapmasını sağlamak ; size garip gelecek ama o numarayı hayatında ilk kez duyan kaç müşteri olduğuna inanamazsınız, bu bile yeterlidir.

Sizin bakış açınızda ben 150 tl ücret verdim arkadaş araba da ne çıksa bu adamlara bunu yaslarım mantığı var kusura bakmayın o işler öyle yürümüyor. Boya konusunda teşhisler yaklaşık %95 oranında doğru . Motor konusunda ise %xx rakamını direk motor kondisyonu olmadığını her müşterimiz öğreniyor , bunun motorun gözlemlenebilir diğer durumları ile birlikte analiz edilerek bir anlam kazandığı izah ediliyor. Anlıyorum ki hem özgür bey hemde savaş abi ben aracı teste sokayım elimde bir evrak olsun buda aracın herşeyini göstersin istiyor bu şekilde bir test maalesef fiyat / performans olarak maalesef şuan mümkün değil. Aracın bu şekilde testi için en az 3 gün gerekli oda zaman üzerinden düşünüldüğünde en az 15 kat maliyet getirir. Ekspertiz firmaları aracın test için geldiği andaki durumunu analiz eder ve bunu %95 doğruluk ile yapar. Güvenilirlik konusunda nasıl bir şey istediğinizi bilmiyorum ama o evrak noter satışında esas alınamaz maalesef şuan mümkün değil. Hep aynı şeyi söylüyorum 150 tl ile icabından 350-400 bin tl lik bir satışa taraf olunmaz mantıklı mı bu ? Cevap verirmisiniz ? Bırakın o rakamı 150 tl ile 20 yaşına gelmiş 15 bin tl lik aracın satışına taraf olurmuşsunuz ? %95 herşeyin doğru olması durumunda bile mantıklımıdır sizce ?

Tüv konusuna gelelim , Savaş abi ; bizde yaptığımız testlerde kaçakları söylüyoruz . Far örneği verdim . Listemize göre sadece görevlerini yerine getiriyormu diye bakıyoruz ama orijinal bir xenon farın sadece yanıp yanmadığını kontrol ediyoruz . Bunun ampül ömrüne bir şey diyemeyiz ampül yanıyor deriz geçeriz , direksiyon pompasına bakarız kaçak var mı yok mu diye ama analiz edemeyiz tamir görmüş mü görmemiş mi ? Tüv nasıl yazıp veriyorsa bizde aynen yazıp veriyoruz . Yazılanlar aracın o anki durumunu göstermekte . Bilinmesi gereken sorunların sadece orada yazılanlardan ibaret olmayabileceği ;) tüv istasyonlarında her araca aynı teşhisler koyulmuyor bazı araçlar benzer koşullarda farklı sonuçlar alarak geçiyorlar yada kalıyorlar . Bu Tüv istasyonlarını güvensiz mi yapıyor ?

Aynen verilen evrak ile yapılacak olan satıştan/devirden ortaya çıkan hiç bir sorunda ekspertiz firması taraf değildir. Aracın sistemine/sistemlerine bütününe yada parçasına satışı yapan kişi taraftır. Benim bulduğum yada bulamadığım aracın kusurlardan dolayı satışa taraf olmam söz konusu bile değil . Evrak geçerlidir ancak satışa taraf değildir. Burada anlamak istemediğiniz bu tip satışlarda ortaya çıkan kusurlarda alıcılar ekspertiz yapan firmadan önce aracı aldıkları kişileri dava etmelidir .
[MENTION=49955]siezma[/MENTION] hah bu arada 2. El hangi aracın km sini %100 doğru olarak biliyorsun , şuan çoğu dizel araç her muayene öncesi tachocuda km sildiriyor , sanayideyiz neler oluyor yakınen biliyorum ;) piyasada km si oynanmamış araç yok gibi ;) ayrıca km yi doğru teşhis edemiyoruz diye SMS sistemini çöp olarak ön görüp gereksiz mi yapalım ; dolandırıcılar onunda açığını buldu artık her muayene öncesi km siliyorlar aynen mikron boya gibi . Bir çok insanın faydalandığı SMS sistemi sizin mantık ile %yy hata ile çalışıyor diye SMS atmadan mı araç alalım. Arabadan anlamayan insanların ilacıdır ekspertiz sistemi biraz mantıklı düşününce ne demek istiyorum anlarsınız ;)
Neyse daha fazla uzatmayacağım , isteyen istediğini düşünsün. Bizler araç alırken zorlanan, hayatında arabaları direksiyon ve lastikten ibaret sanan insanlara yardım etmeye devam edeceğiz . Ben en azından bunu yapıyorum yapmaya da devam edeceğim . Siz gitmeyi verin bir şey kaybetmezsiniz ;)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Şükrü, ben firma her şeye bire bir garanti verecek demiyorum. Net olarak tespit ettiklerine garanti verecek diyorum. Verdiği belgenin altına şu şu hususlar sadece bilgi verme amaçlıdır, garanti kapsamında değildir, şu şu hususlar ise tarafımızdan tespit edilen hususlardır diye bir ibare düşülür (bu tür bir uygulama var mı bilmiyorum, o nedenle böyle yazdım) bu kısım da müşteriye imzalatılır olur biter. Mesela kapı gibi sabit olan, çamurluk değiştiğini iddia ediyorsa arkasında duracak, illa km değişti diye diretilen hususların arkasında durulmalıdır. Hareketli parçalardan olan, motor, şanzuman, defransiyel, aksler gibi parçalara derinlemesine inceleme yapılamayacağı için garanti verilmez, ama gözle görünen mahsurlar da (sıvı kaçakları, krozyon, kaynak izi, kırık, çatlak, egzostan duman atma gibi görseller) bilgi vermesi için yazılır. Sanırım buraya kadar aynı fikirdeyiz.

Genel manada; devlet desteği/denetimi ile firmaların yeterliliği, imkanları, yetkileri, ücretleri iyileştirilebilir. Doğal olarak firmaların kalitesi artarsa müşterilerin de firmalara olan güveni artar, gözü kapalı hizmet alır. Müşterilerin amacı her zaman için üzüm yemektir ;)
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
ekspertizde garanti olayı bence saçma olur.
adam 3 parça boya dedi tutupta 2 gün sonra bi yere sürtüp boyatsa bana 3 parça dediniz 4 çıktı dese bunu bilir kişi bile ispatlayamaz saçma olur.
ben c5 aldım geçen sene nisanda eft ekspertiz firmasından ekspertiz yaptırdım. adamın dediği gibi en ufak sorun çıkmadı araçta baskı balata durumu iyi yazmışlar. gerçektende iyi durumdaydı. ama küt ışıklarda 1 ay sonra araba debriyaj sıyırdı. ne yapalım ekspertiz firmasına davamı açalım ? açsam ne kazanırım koskocaman bir sıfır. adam ne bileyim kardeşim sen arabayı zorlamadın o tarihten sonra dese. koskoca firma bile arabasına 3 yıl garanti verirken ben sana baskı balata bitmeyecek diye nasıl garanti veririm demez mi. garanti olayı bence bir tek km'de tutar geri kalanında o iş yalan olur. arabaya km garantisi verir satan kişi başkada bir garanti veremez
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Aynı şeylerden bahsediyoruz ama nedense ortak bir noktada buluşamıyoruz. Kaporta için verilen süre en fazla 1-2 gün ile kısıtlı olur. Baskı balata, akü gibi şeylere yani üretici firmanın dahi garanti vermediği şeylere garanti verilmeyeceği konusunda hem fikiriz. Benim vurgulamak istediğim husus belli. Firmalar müşterilerilerini yeterince bilgilendirsin, verdikleri belgelerin neleri kapsadığını neleri kapsamadığının arkasında dursunlar.
 

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şükrü bey ben sizin ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum ama galiba ne demek istediğimi size anlatamadım
Sizin söylediklerinize bir itirazım yok anlatmak istediklerimiz genel anlamda aynı ama anlaşamadığımız tek nokta benim alacağım araca boyasız diye rapor verdi ve sonra satarken 2 parça boya çıkarsa hukuki kısmını geçtim sonuçta ben kullandım ve boyatmadıysam demek oluyor ki ekspertiz yanlış karar vermiş ve birdaha ekspertiz yaptırmam ister 150 ister 500 olsun parasının bir önemi yok sonuçta güvenirliliği olmayan bir belge için para ve zaman harcamam bu benim fikrim
ekspertiz olayını siz çok iyi yapayor olabilir siniz size bir lafımız yok
Bir ekspertiz yapan firma arabımıza garanti versin demiyoruz sadece tespit edebildiklerini yazsın hata payınıda belirterek
Araç sorunsuz yazıyor 3 gün sonra akü bitti tabi ki sorumlu ekspertizi veren firma değil mantıklı olmaz zaten
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Şükrü bey ben sizin ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum ama galiba ne demek istediğimi size anlatamadım
Sizin söylediklerinize bir itirazım yok anlatmak istediklerimiz genel anlamda aynı ama anlaşamadığımız tek nokta benim alacağım araca boyasız diye rapor verdi ve sonra satarken 2 parça boya çıkarsa hukuki kısmını geçtim sonuçta ben kullandım ve boyatmadıysam demek oluyor ki ekspertiz yanlış karar vermiş ve birdaha ekspertiz yaptırmam ister 150 ister 500 olsun parasının bir önemi yok sonuçta güvenirliliği olmayan bir belge için para ve zaman harcamam bu benim fikrim
ekspertiz olayını siz çok iyi yapayor olabilir siniz size bir lafımız yok
Bir ekspertiz yapan firma arabımıza garanti versin demiyoruz sadece tespit edebildiklerini yazsın hata payınıda belirterek
Araç sorunsuz yazıyor 3 gün sonra akü bitti tabi ki sorumlu ekspertizi veren firma değil mantıklı olmaz zaten

Aksine çok net anlıyorum ;) yazdıklarınız dan ilk olarak çıkarımım şu , bir mağazadan bozuk bir televizyon alıyorsunuz ve diyorsunuz ki artık televizyon almam çünkü mağazalar bozuk televizyon satıyor. Tek bir firma kötü ekspertiz yapıyor diye artık ekspertiz yaptırmıyorsanız onuda siz bilirsiniz . Opel , Mercedes , Audi bayileri hepsi de sıfır km de boyalı araç sattılar ne yapalım artık araç mı almayalım ?

Her neyse ben net şekilde ekspertiz nedir , kime ve neye hizmet eder dilim döndüğünce açıklamaya çalıştım .

İyi geceler :)
 
Üst