Aslında söylenen şeyler üç aşağı beş yukarı aynı
Benim fikrim bu orta segmentte tespit ediliyorsa boya değişim konusunda ödediğim 150 lira da olsa hukuki bağlayıcılığı olmalıdır bu 1 gün olur 2 gün olur farketmez ama kesinlikle olmalı motor konusunda da hata payı neyse bu belirtilmelidir hata payı yüksekse o zaman o testi yapmanında bir mantığı yok zaten lüks araçlarda boya tespit edilemiyorsa da o zaman lüks araçlar ekspertiz yapılmasın doğruluğundan şüphe duyulan bir şeye neden para vereyim
Garanti olayına gelince ben aracıma garanti versin bozulursa ekspertiz yapan firma ödesin demiyorum zaten ama boyasız dediği araba yarın 4-5 parça boyalı yada komple boyalı çıkarsa ben bir daha ekspertiz yaptırıp para ödemem şahsen ben Savaş abiye katılıyorum bu konuda
Şimdi Özgür bey burada tartışılan konu ekspertiz yapan firmanın garanti vermesi idi bende bunu dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım ki bu mümkün değil ve adil değil bence, Allah aşkına ben misalen testini yaptığım 150 bin km binilmiş araca neden garanti vereyim nasıl garanti vereyim ! O satıcının yükümlülüğü değil mi ?
Gelelim boya işine , boya testi yapılır ve boyanmış, değmiş parçalar analiz edilir raporlanır. 3 parça boya var dersin 4 parça çıkar . Adama boyanmış dersin değişmiş çıkar bunlar olabilecek şeyler. Şuana kadar kaç araç yakaladım km düşürülmüş sayısını anımsamıyorum bile sahipleri dahi bilmiyorken ekspertiz yapan kişi 3 yerine 2 parça boyalı demiş , değişmiş yerine boyalı demiş ne hukuki hakkı Allah aşkına . Hiç bir bağlayıcılığı yok ekspertiz firmalarının verdiği raporların hukuki olarak. Yani ben aracı alırım, şurası şöyle çıkarsa böyle çıkarsa birine yüklerim bunları diye ekspertiz yaptıran mantalite maalesef hiçbir şey elde edemiyor .
Biz şuan en büyük sorunu yaşayan tarafız. Araca boyalı diyorsun satıcı dava edecem diyor, boyasız diyorsun boyalı çıkıyor alıcı dava edecem diyor ha ben ne çıkıyorsa onu raporluyorum gelene; beğenmeyen davasını açar onuda boşuna açar mahkeme harcı masrafı saplanır. Nasıl okudunuz bilmiyorum ama lüks araçlarda boya tesbit edilemiyor demedim , km düşürme de ilk başladığında ağır vasıta ve lüks araçlarda başlamıştı şimdide lüks araçlarda mikron boya moda oldu, boyasız dersin ama adam mikron boya atmıştır ne sen anlarsın ne başkası
Motor konusunda da aynı şekilde garanti olması imkansız o satıcının sorumluluğu . Tavsiye ediyoruz bakımları yapın , kaçaklar var durumu bu , oranı %xx diye sonrasını satıcı alıcı bilir . Burası otomobil forumu az çok otomobilden anlıyorsunuz , mesela alternatörün arızasının yakın olduğunu ömrünün bitmek üzere olduğunu nasıl anlarsınız ? Bunun bir yolu varmı ? Test ettik aracı dedik ki motor %85 aldınız aracı 2 gün sonra araç şarj kesti yolda kaldınız ! Alternatör arızası çıktı , şimdi hemen geri geldiniz ekspertiz firmasına işte sağlam dediniz araç arıza yaptı 500 tl masraf çıktı dava ediyorum sizi ! Edebilirsin ama mantıklı mı?
Bu arada ben her gelen müşterime verdiğim rapor ile elde edeceğini gayet net anlatıyorum, ister yaptırır ister yaptırmaz. Doğruluğu şüpheli bir test yapmıyoruz , yazdıklarımız çok yüksek oranda doğru ! Sizin yanlışınız ekpertizde herşey tesbit edilemeyebiliyor yani test sonrası araçta ki sorunlar yazılanlar ile sınırlı olmayabilir . Burada ince bir nüans var . Mesela farlar çalışıyor mu diye bakarız ama xenon ampülün ömrü bitmişmi en son ne zaman değişmiş bilemeyiz. Aracı alırsın 3 gün sonra ampüller mor yanmaya başlar 400-450 tl masraf açar burada ekspertiz yapan firma bir şey yapamaz . Bunun gibi bir çok örnek yazılabilir