2.elde garanti saçmalığı yorumlarınız

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
uygulamaya kötü demedik ki. Galerici değil de şahıs satışlarında arabaya expertiz yapan firma motor ve şanzıman garantisi vermelidir. Sokaktaki adam nasıl garanti versin.
Arabalara ekspertiz yapan firmaların verdikleri belgeler adi birer kağıt parçası olmayıp herhangi bir mahkeme anında bağlayıcı olmalıdır. Piyasada bu işi yapan bir sürü firma oldu, madem bir ücret karşılığında bu hizmeti veriyorlar mutlaka bir sorumlulukları da olmalıdır.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
uygulamaya kötü demedik ki. Galerici değil de şahıs satışlarında arabaya expertiz yapan firma motor ve şanzıman garantisi vermelidir. Sokaktaki adam nasıl garanti versin.

Şuan benim kendime ait ekspertiz yerim var, kusura bakmayın hiç bir ekspertiz firması aldığı 150 tl ile sizin bırakın 15 bin tl lik 20 yaşında aracınıza garanti vermeyi 0 km bayiden çıkalı 10 gün olmuş aracınıza bile garanti veremez ; vermez.

Yaptığımız testlerin ve verdiğimiz belgelerin motor aksamı olarak iş yerinden ayrılana kadar, boya testi içinse sadece 1 günlük garantisi vardır . Onun haricinde verdiği 150 bilemedin 200 tl lik ekspertiz faturası ile; aldığı 100 bin tl lik araca benden garanti isteyen gelir 20 bin tl öder 3 yıl garanti veririm ;)

O dediğiniz mümkün değili geçtim imkansızın bile ötesinde ... hukuki olarak dahi şuan bir sorumluluk olması imkansız ...
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arabalara ekspertiz yapan firmaların verdikleri belgeler adi birer kağıt parçası olmayıp herhangi bir mahkeme anında bağlayıcı olmalıdır. Piyasada bu işi yapan bir sürü firma oldu, madem bir ücret karşılığında bu hizmeti veriyorlar mutlaka bir sorumlulukları da olmalıdır.

Savaş abi ekspertiz firmalarının amacını iyi analiz etmek laızm , bizim yaptığımız iş; araçtan anlamayan kişileri aldıkları aracın görünür yada belirli aletler aracılığı tesbiti mümkün olan durumları hakkında bilgilendirmek . Mesela motor kapalı kutudur kondisyonu soğukken ve sıcakken bile değişir . Araç bize geldiğinde motoru sıcaktır test ederiz gücünü ölçeriz , altına bakarız keçeleri kontrol ederiz, aktarma organlarına bakarız ama soğuk test edemeyiz . Biz bakarız araç %90 çıkar ama müşteri araca sabah marş basar araç çalışmaz buna ekspertiz yapan firma garanti veremez , araç ekspertizten çıkar %95 motor çıkar ama 50km sonra yağ pompası arıza yapar araç yatak sarar buna yine ekspertiz firması garanti veremez .

Piyasa km'si düşürülmüş araçlar ile dolu , ekspertiz de km kontrolü yok, aletler ile tesbiti her marka da mümkün olmuyor . 400 binden 250 bine düşmüş araç , ekspertizden 3 ay sonra kol çıkartsa bunda ekspertiz yapan firmanın ne sorumluluğu olacak .

Bu çerçevede biz sadece müşteriye aracı hakkında durum bilgisi veririz , bir tek vida ne sıkarız , ne gevşetiriz . Kamera , test cihazları ve aletler ile tesbitler yapılır bunda da %90 doğruluk vardır hatalar o evrakta yazılanlar ile sınırlı değildir . Aracı alırsın bagaj kapağında kontrol edilen yerlerde boya yoktur ama karış kadar boya vardır biz görmemişizdir düşünün ama dediğim gibi %90 seviyesinde bilgiler doğrudur .

Garanti konusunda maalesef 150-200 tl ile kimse minimum 15 bin riske garanti veremez ;)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ekspertiz firmalarının verdiği raporların fazla bir değeri yoksa o zaman neden hizmet veriyorlar? Verdikleri belgenin altına "bizim verilerimizin bir değeri yoktur, sadece fikir vermek içindir, yanılmalar olabilir" diye bir not düşülüyor mu? Düşülmüyor. Aksine motor için % 90-85 ... gibi net değerler veriyorlar. Bilindiği üzere her türlü makine kul yapısıdır, kullanım hatası bir kenara makinelerin ne zaman, nerede su koyacağı belli olmaz. Kaporta aksamı için, bir aracın boyasına, değişenine, darbesine ait tutulan raporlar bağlayıcı olmalıdır, hatta gerekirse bu belgeler noter satış evraklarına iliştirilmelidir. Kaporta ve boya konusundaki bu bilgilerin geçerliliği de birkaç gün ile sınırlandırılabilir, o konuda hem fikirim.

Bir de kulağımıza geldiğine göre bazı art niyetli ekspertiz firmaları anlaşmalı raporlar düzenliyormuş. Bu işler disiplin altına alınırsa, verdikleri belgeler delil olarak kabul edilirse namusu ile bu hizmeti veren firmalarda korunmuş olur.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ekspertiz firmalarının verdiği raporların fazla bir değeri yoksa o zaman neden hizmet veriyorlar? Verdikleri belgenin altına "bizim verilerimizin bir değeri yoktur, sadece fikir vermek içindir, yanılmalar olabilir" diye bir not düşülüyor mu? Düşülmüyor. Aksine motor için % 90-85 ... gibi net değerler veriyorlar. Bilindiği üzere her türlü makine kul yapısıdır, kullanım hatası bir kenara makinelerin ne zaman, nerede su koyacağı belli olmaz. Kaporta aksamı için, bir aracın boyasına, değişenine, darbesine ait tutulan raporlar bağlayıcı olmalıdır, hatta gerekirse bu belgeler noter satış evraklarına iliştirilmelidir. Kaporta ve boya konusundaki bu bilgilerin geçerliliği de birkaç gün ile sınırlandırılabilir, o konuda hem fikirim.

Bir de kulağımıza geldiğine göre bazı art niyetli ekspertiz firmaları anlaşmalı raporlar düzenliyormuş. Bu işler disiplin altına alınırsa, verdikleri belgeler delil olarak kabul edilirse namusu ile bu hizmeti veren firmalarda korunmuş olur.

Olayı yanlış değerlendiriyorsun abi , ben bu işi profesyonel olarak yapıyorum ve diyorum ki kusura bakma 150 tl ile senin 100 bin tl lik aracına garanti veremem . Ayrıca hiç aracını ekspertiz yaptırmadığın için evraklarda yazanları bilmiyorsun galiba .

Çoğu firmanın raporunda raporun geçerli olduğu süre kapsadıkları yazılıdır , boya konusunda ise genelde firmalar 24 saat için garanti verebilmekte ki bence aldığı ücret ile orantılı olarak makul bir süre , motor konusunda ise dyno da çıkan %80-85 gibi rakamlar motorun kondisyonunu raporlamada tek başına bir değerlendirme kriteri değildir , bununla beraber motorun diğer durumlarında analiz edilir ve müşteriye HP/Tork değerlerinden ayrı olarak bilgi verilir. Ancak piyasada hem alıcılar hemde satıcılar bu Hp değeri üzerinden verilen % oranını (sizde mesela) aracın motor kondisyonu olarak yorumlamakta ancak bu doğru değildir . Dediğim gibi motor kapalı kutudur verilen değer sadece referans olarak size yol göstericidir .

Son olarak eğer 100 bin tl lik bir aracı sadece 150 tl ekspertiz ücreti ile x km / y süre garantiye almayı birileri düşünüyorsa ben aracın %25 i kadar ekspertiz ücreti alırım biter gider ama sizin mantığınız ile ekspertiz firmaları binlerce km yol yapmış araçları garanti altına alamaz akıl ve mantık dışıdır bu , verdikleri rapor ise sadece tavsiye niteliğindedir en azından benim bildiğim ve uyguladığım bu yönde ;)

Evet bazı firmalar için bu geçerli anlaşmalılar ama bazı firmalar ile onurdan ve dürüstlükten ödün vermeyerek işlerini yapıyor hatta galericiler tarafından tartaklanan, kurşunlanan insanlar var tek yönden bakmamak lazım :D
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bu arada bir örnek rapor ...


b8f58afffb3a1866fed0bd3b2bc2b57b.jpg


En altta yazan not herşeyi açıklıyor , aynı zamanda ekspertize başlamadan da bunu ekspertiz yaptıracak olan müşteriye sözlü beyan etmek zorundalar .

Bu evrak üzerinde yazılanlar dediğim gibi anlık durumu göstermekte olup garanti için bir şey ifade etmez .

Ha mesela daha saçma olaylar var 2. el araç almış eleman almadan ekspertiz yaptırmış araca araç sözde orijinal çıkmış 2 yıl kullanmış sonra satılığa çıkartmış yeni alıcı bir kez daha ekspertiz yaptırmış bu seferde sözde tavan boyalı çıkmış şuan ekspertiz firması ile davalıklarmış , böyle saçma birşey olur mu sence ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
İnsanlar aldıkları hizmetlere karşı bir bedel öderler. Hiçbir getirisi olmayan bir hizmete hiç kimse boş yere bedel ödemez. en de kul yapısı makinelerin hareketli parçalarına garanti verilemez diyorum ama sabit olan şeylere (boya, değişme, kaporta onarımı gibi) garanti isteme hakkım olmalı, eğer garanti verilemiyorsa o zaman o firma bu işin erbabı değildir. Sanayideki bir kaportacı bile şu parça değişmiş, bu parça onarılmış, bu parça boyanmış demiyor mu?
En yenisi 10 senelik olmak üzere iki kere ekspertiz yaptırdım, ikisinde de nokta atışı yapıldı.

Son zamanlarda moda haline gelen, satılık araba ilanlarının ekine konan ekspertiz raporları ortada. Adamlar aslanlar gibi değişen, düzeltilen, boyanan kaporta aksamlarını ve motor verimlilik durumlarını yazmışlar. Bu raporlardan etkilenmeyen tüketici var mıdır?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bu arada bir örnek rapor ...


b8f58afffb3a1866fed0bd3b2bc2b57b.jpg


En altta yazan not herşeyi açıklıyor , aynı zamanda ekspertize başlamadan da bunu ekspertiz yaptıracak olan müşteriye sözlü beyan etmek zorundalar .

Bu evrak üzerinde yazılanlar dediğim gibi anlık durumu göstermekte olup garanti için bir şey ifade etmez .

Ha mesela daha saçma olaylar var 2. el araç almış eleman almadan ekspertiz yaptırmış araca araç sözde orijinal çıkmış 2 yıl kullanmış sonra satılığa çıkartmış yeni alıcı bir kez daha ekspertiz yaptırmış bu seferde sözde tavan boyalı çıkmış şuan ekspertiz firması ile davalıklarmış , böyle saçma birşey olur mu sence ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Benim masa üstü bilgisayar eski nesil, tapatalk kullanarak eklenen resimleri göstermiyor :(

Kaporta aksamı için bir sınırlama olması konusunda zaten hem fikiriz. Bu süre noter satışından sonra sona ermelidir.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Boya tesbiti artık çok basit orta segment araçlarda bu konuda yanılma payı çok düşük .

Lüks araçlarda boya sonrası değer kaybı fazla olduğu için Ankara ve İstanbul da mikron boya olayı son zamanlarda bu segmentlerde çok arttı. Biliyorsundur abi mikron boyada astarı, boya kalınlığı tesbit makinesini kandırmak adına metalli atıyorlar üstüne de sağlam bir işçilik ile mikron boya atıp olayı bitiriyorlar şuan bu tip işlem parça başına 1000-1200 tl ye yapılıyor özellikle lüks segmentte . En kaliteli bir boya aleti bile çok kolay kandırılıyor ...

Her türlü hile ve hurdanın olduğu bu ülkede bazı şeyler çok zor, ancak devletimiz buna bir düzenleme getirirde ekspertiz noterde zorunlu olursa fiyat politikası buna göre ayarlanır ve garanti kısmıda buna pararel oluşur zaten .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aslında söylenen şeyler üç aşağı beş yukarı aynı
Benim fikrim bu orta segmentte tespit ediliyorsa boya değişim konusunda ödediğim 150 lira da olsa hukuki bağlayıcılığı olmalıdır bu 1 gün olur 2 gün olur farketmez ama kesinlikle olmalı motor konusunda da hata payı neyse bu belirtilmelidir hata payı yüksekse o zaman o testi yapmanında bir mantığı yok zaten lüks araçlarda boya tespit edilemiyorsa da o zaman lüks araçlar ekspertiz yapılmasın doğruluğundan şüphe duyulan bir şeye neden para vereyim
Garanti olayına gelince ben aracıma garanti versin bozulursa ekspertiz yapan firma ödesin demiyorum zaten ama boyasız dediği araba yarın 4-5 parça boyalı yada komple boyalı çıkarsa ben bir daha ekspertiz yaptırıp para ödemem şahsen ben Savaş abiye katılıyorum bu konuda
 
Üst