2.elde garanti saçmalığı yorumlarınız

Hani meşhur bir söz vardır, merak edenler için hatırlatayım. "Söz uçar, yazı baki kalır" derler.
Bu aşamada benim ekspertiz firmalarına olan güvenim sarsıldı, demek ki bu işleri gene sanayideki ustalarımıza yaptıracağız, sonuçta onlarda garanti vermiyorlar :)

Abi hala garanti diyorsun garip geliyor, sen aracına 150 tl alarak garanti veren birini bulursan ona götür o halde ;) O kadar saçma bir şey ki maliyeti 6-7 bin euro yu geçmeyen aracı üretici neden 20 bin euro ya satar ? Hiç kendine bunu sordun mu ? Tekel olduğu için mi ? Yoksa ürüne satış sonrası verdiği hizmetler için peşin aldığı bedel mi ? Bugün seri üretimde orta sınıf Astra kalitesinde bir aracın maliyeti en fazla 6-7 bin Euro. Almanya satışı ise 20 bin euro vergiler dahil. Almanya öyle Türkiye gibide değil vergi cenneti olsun :D Neyse hikayenin özü 150 tl bedel ile değil aracın tümünü lastiğinin üzerindeki bijonu bile garanti altına almam. Ana fikirde sizi kesinlikle yanlış anlamadığımda kanıtlandı :cool:

Bu arada hiç ekspertize gitmediğin de belli :D Tam 17 sayfa yazılı rapor veriyoruz biz müşteriye yok öyle söz uçar yazı kalır gibi bir durum.. Sanayide ki ustan asıl söz ile bakıyor araca . Ancak en başta söylediğimi tekrar anlatayım belki bu sefer anlaşırız. Bizim size teslim ettiğimiz raporlar o anda araç için bizde oluşan kanaatlerdir. Bunun %100 doğru yada %100 yanlış olduğu savunulamaz. Raporların başka bir kurum tarafından yapılan ile karşılaştırılmasında bizim verdiğimiz raporun geçerliliği olacaktır. Bu zaten bizde oluşan bir kanaat olduğu için olayda budur.

Benim için bir önceki sayfada dediğim söz hala geçerli; sizin profilinizde ki sürücülere yardımcı olmak değil bizim amacımız bizim yardımcı olacağımız müşteri aracı sadece direksiyon tutmaktan ibaret sanan sürücüler. Yoksa eminim sen araca bakarak boyalı mı değil mi zaten anlıyorsundur.

Benden bu kadar ana fikir aracına güvenmeyen bundan sonra satarken akıllı olsun, artık alıcılar satıcıların canını okuyacak :D
 
Nerede garanti diyorum? (sanırım madde madde konuyu ele alırsak daha iyi anlaşacağız :) )

"Bizim size teslim ettiğimiz raporlar o anda araç için bizde oluşan kanaatlerdir." Yukarıda bir yerde demişsin ki araçta yağ kaçağı tespit ettik. Bir şeyi tespit etmek kanaat mıdır yoksa görsel olarak ispat edilmiş birşey midir? (bu kaçağın nasıl oluştuğu, geçmiş durumu müşteriyi ilgilendirmez) ;)
 
Konu güncelmiş bir kac cümlede ben ekleyim nacizane.
Öncelikle bu kanun yada tasarı ile yapılmak istenen nedir bunu zaman gösterecek tabiki insallah daha cok magduriyet dogurmaz ,magduriyeti korur diye temenni ediyorum.,
Cünki şu an ikinci el aracta ayıplı mal kanunundan dava acabiliyorsun iddia ettiğin her seyi bilir kişi yada resmi evrakla ile ısbatlayabilirsen kazanırsın hatta davayı ceza davasına cevirirsin , aksi halde yaptıgın masraflarda sana saplanır , ki zaten tüzel kişilerde tüketici hakem heyeti işe hic bulamıo bile..Yani resmi ısbat yoksa imkansızla ugrasırsın..
Şavas abiye su felsefede cokk katılıyorum sanayide bir sey için nakit bedel ödüyorsan , ödediğin bedelin bedelini isteyeceksin , bu hizmet olabilir ,garanti olabilir kişi ne üzerine iş yapıyorsa..vb vb...
Burda hiç bir expertiz garanti işi yapmaz, hizmeti bilgilendirmedir..Aractan anlamayanlar için oldukca faydalıdır.
Sadece yürüyene degil ne kaportaya nede boyaya garanti verebilir, anlık bilgi verir tabiki kendi bilgi beceri tecrubeleri nisbetince ..Garanti veririm diyen expertizle de noterde tahahütname imzalamassanız , sorun cıkarsa hukuken eli boş kalırsınız.
Kaldıki benim akrabam burda (pertci) oto boya kaportacı gecen yaz 2015 GolfR 2,0tTSI birlestirdiler deneme amaclı o garanti veren 500/600 tl alan expertiz boya yok hata yok raporu verdi..
Bir abim nissan infinty aldı otomatik ,, şanzıman arızadan dolayı indi blok dikişli (kaynaklı) cıktı ama motoru süper.
Uzun lafın kısası verdiğin bedelin bedelini istemek (karşı taraf bedeli neyle ödediğine baglı olarak) en dogal hak.
Aractan anlamayan için expertiz sanayide tanıdıgı ,boyacı ,kaportacı,ön düzenci,servis olmayan için pratik bir cözüm..Benim gibi her birini teker teker dolasmak zorunda kalmaz.
 
Son düzenleme:
Nerede garanti diyorum? (sanırım madde madde konuyu ele alırsak daha iyi anlaşacağız :) )



"Bizim size teslim ettiğimiz raporlar o anda araç için bizde oluşan kanaatlerdir." Yukarıda bir yerde demişsin ki araçta yağ kaçağı tespit ettik. Bir şeyi tespit etmek kanaat mıdır yoksa görsel olarak ispat edilmiş birşey midir? (bu kaçağın nasıl oluştuğu, geçmiş durumu müşteriyi ilgilendirmez) ;)



Yağ kaçağı bizde oluşan kanaat tabii ki; ama sebebini yazmam abim bu karter contasımı, karter tapasımı, karterdeki çatlak mı onu bilmem . Yağ kaçağı tesbit edilmiş ve bizde araçta yağ kaçağı olduğuna dair bir kaanat olmuştur . Sanırım net ?



Ben senin yazından şunu anladım savunduğunuz şu; bu araçta oluşan yağ kaçağını tesbit ettin yada edemedin eğer ileride bu yağ kaçağına bağlı araçta oluşan motor hasarından Ekspertiz firması sorumlu olsun buna garanti versin ! Tesbitin arkasında dursun (garanti) eğer bir şey olursa ödesin . Sonuna kadar bunu kastettiğini biliyorum . Kusura bakma 150 tl ile senin 5-10-100 bin tl lik aracının civatasına bile garanti vermem.



150 tl bedelin karşılığı olan sadece bizde oluşan kanaatlerin size sunulmasıdır. Fazlası için daha fazla ödeyeceksiniz maalesef . Ayrıca tam istediğinizi şuan DOD yapıyor ama piyasa da 50 bin eden araca 55 bin alıyor dolayısı ile arabaya da 1 yıl garanti veriyor .



Son sözüm bence hiç ekspertiz yaptırmayanlar bu mantığı anlamıyor ...

80a7c58c93860e85ca3cd27e4bdc1ae6.jpg
 
Bak konuyu tek tek ele alınca daha net bilgi paylaşımı yapıyoruz.

"Ben senin yazından şunu anladım savunduğunuz şu; bu araçta oluşan yağ kaçağını tesbit ettin yada edemedin..."
Müşteriye "bak burada bir yağ kaçağı tespit ettim, bunun nasıl olduğunu ve ileride nelere mal olacağını bilemem, bu durumu sana yazılı olarak da belgeleyeceğim, aracı aldıktan sonra bana gelip bu kaçağı neden bana söylemedin demeye kalkma" diyebilirsin. Bu durumda hem müşteri bilgilendirilmiş olur hem de firma daha sonra suçlanmaz. Bu durum bir tespittir, bu belgelenmelidir, firma da bu tespitinin arkasında durmak zorundadır, bu kaçak ile ilgili bir fikri bir önerisi varsa bunu müşteriye sözlü olarak bildirir, bu durum da tavsiyedir.

"....... bu yağ kaçağına bağlı araçta oluşan motor hasarından Ekspertiz firması sorumlu olsun buna garanti versin ! Tesbitin arkasında dursun (garanti) eğer bir şey olursa ödesin ."

Böyle bir durumdan firma neden sorumlu olsun ki? Firma yağ kaçağını tespit eder, müşteriye bu durumu belgeler, ama bunu yaptır veya yaptırma gibi bir şart koyamaz, dolayısı ile de bu durumdan oluşan hasar firmayı ilgilendirmez. Tespiti belgelemek, arkasında durmak firmanın görevidir ama bu arızanın giderilmesi de müşteriye aittir, müşterinin ihmali, hatası firmayı değil müşteriyi bağlar.
 
Bildiğim kadarıyla sadece motor ve şanzıman garantisi verilecek
 
Motor ve şanzuman gibi hareketli, içinin nasıl onarıldığı bilinmeyen mekanik aksama görsel bakımdan ve duyulan rahatsız edici sesler haricinde garanti vermek bana göre imkansız gibi bir şey. Ben, memlekette getir götür işleri için 20 yaşını aşmış bir araç aldım. Aracın kaportası, şanzumanı oldukça iyiydi, motorunda rahatsız edici bir ses, vuruntu, üfleme, yağ kaçakları yoktu. 2 sene kadar sorunsuzca kullandım, 3-4 ay kadar evvel subap arızası oldu. Motoru 300.000 km ye yaklaştığı için hazır açmışken segman piston işine de girelim dedik, o zaman biyel koluna kaynak yapıldığını fark edebildim, biyel koluna yapılan kaynağı bu işi yapan .... kişiden başka hangi servis, hangi usta görmeden bilebilir ki?
 
Geri
Üst