1nci viteste silkeleme

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
643
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
www.amatorbalikci.net
Yaz aylarında kalkışlarda hiç bir sıkıntı yaşamama ragmen kış geldiğinde özellikle yağmurlu havalarda sabahları ilk kalkışlarda araba sanki hopluyor özellikle gav verince eğer gaz vermeden sadece ayagımı yavaşdan debriyajdan çekersem o kadar sarsıntı olmuyor. Silkeleme gibi değil resmen hopluyor. Sanki buji tam ateşleme yapmıyor

Motor ısınca sanki hiçbirşey yokmuş gibi 1nci viteste gayet normal kalkıyor bazende 3ncü vitese attığımda araba sanki boğuluyor gibi oluyor sonra toparlıyor.

Geçen hafta bakıma soktum aracı 2nci silindirdeki buji biraz kurum yapmış usta devirsiz kullanmışındır dedi.

Ayrıca uzun yola gittiğimde eksoz kararması oluyor. Krom eksoz çıkışı soba bacası gibi kara oluyor

Benim aklıma ateşleme bobini arızası geliyor. Acaba Oksijen sensörlerinden de olabilirmi.

Sizin yorumlarınız nedir ?

Not: Arabada EGR yok

11.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 11.jpg
    11.jpg
    42.6 KB · Görüntüleme: 18
Son düzenleme:

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
zengin karışım var...

benzinlide enjektör kolay problem vermez ama bi kontrol ettirebilirsiniz...kayıtlı arıza varmı arabada ?? yakıt ne durumda ??
 

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
643
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
www.amatorbalikci.net
zengin karışım var...

benzinlide enjektör kolay problem vermez ama bi kontrol ettirebilirsiniz...kayıtlı arıza varmı arabada ?? yakıt ne durumda ??

Arıza yok araçta. Würth'ün enjektör temizleyicisi kullandım 2 kere fakat değişem birşey yok.

Benim tahminin tamamen 2nci silindirde ateşleme problemi var ateşleme bobininden dolayı fakat emin değilim. Bobini ölçtürsem değerleri ne olmalı acaba.

Oksijen sönserlerinden de olabilir mi ki?
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
yüksek ihtimalle...fakat bunu kesinleştirmenin yolu bilgisayara bağlıyken araçla biraz turlayarak anlaşılabilir parametre takibiyle...atmosfer basınç,su sıcaklık,o2,debimetre,giriş sıcaklık...herhangi birinden kaynaklanabilir...
enjektör düşük ihtimal bozulur benzin geçen enjektörde dizeldeki gibi kir tutmaz...
enjektör ü siz 2. silindir dediğiniz için öyle bir yorumum oldu...en mantıklısı parametre okumak...
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
debriyaj seti aşınmış ve volan yüzeyinde sorun var sökülüp set değişecek ve volan yüzeyi torna yapılacak
 

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
643
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
www.amatorbalikci.net
debriyaj seti aşınmış ve volan yüzeyinde sorun var sökülüp set değişecek ve volan yüzeyi torna yapılacak


Bu durumu dikkate alacağım.

Şöyle bir mantık kuruyorum debriyaj seti kaynaklı olsa bu durum yaz kış aynı olması gerekmiyormiyormu. Sorunun sadece kış aylarında oluşması kafamı karıştırıyor.

Birde epey dik bir yokuşda acaba vites kaçırıyormu diye 1nci vitese takıp elfrenini serbest bıraktım bir kaç deneme ile araç yerinden oynamadı. Baskı balata bitik olsa araba yokuş aşağı ufak ufak kaçırması gerekmiyormu.

Bu söylediklerim sadece tahmin sonuçta sizin tecrübeniz ve bilginiz doğrultusunda bu konuda çok örneklerini görmüşsünüzdür

yüksek ihtimalle...fakat bunu kesinleştirmenin yolu bilgisayara bağlıyken araçla biraz turlayarak anlaşılabilir parametre takibiyle...atmosfer basınç,su sıcaklık,o2,debimetre,giriş sıcaklık...herhangi birinden kaynaklanabilir...
enjektör düşük ihtimal bozulur benzin geçen enjektörde dizeldeki gibi kir tutmaz...
enjektör ü siz 2. silindir dediğiniz için öyle bir yorumum oldu...en mantıklısı parametre okumak...

Ustayla beraber Tech2'yi takıp turlamadan anlaşılmayacak sanırım.
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
Bu durumu dikkate alacağım.

Şöyle bir mantık kuruyorum debriyaj seti kaynaklı olsa bu durum yaz kış aynı olması gerekmiyormiyormu. Sorunun sadece kış aylarında oluşması kafamı karıştırıyor.

Birde epey dik bir yokuşda acaba vites kaçırıyormu diye 1nci vitese takıp elfrenini serbest bıraktım bir kaç deneme ile araç yerinden oynamadı. Baskı balata bitik olsa araba yokuş aşağı ufak ufak kaçırması gerekmiyormu.

Bu söylediklerim sadece tahmin sonuçta sizin tecrübeniz ve bilginiz doğrultusunda bu konuda çok örneklerini görmüşsünüzdür



Ustayla beraber Tech2'yi takıp turlamadan anlaşılmayacak sanırım.
elektriksel sorun olsa arıza lambası kesinlikle yanar sizin araçta mekanik sorun var arıza sabit olsa sadece sabah yapmaz deb.seti ve volan işlem görecek sonucu bekliyorum .
 

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
643
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
www.amatorbalikci.net
elektriksel sorun olsa arıza lambası kesinlikle yanar sizin araçta mekanik sorun var arıza sabit olsa sadece sabah yapmaz deb.seti ve volan işlem görecek sonucu bekliyorum .

Birkaç kere 2 silindirde ateşleme hatası almıştım fakat uzun zamandır bu hatayı almıyorum.

İlk mesajımda 2nci silindir demiştim tam 2ncimi bilmiyorum kaputu açınca soldan sağa 2nci olan (belki orası 3ncü silindirdir)
P300 Hatası

P303 Silindir-3 Miss Fire (Hatalı Ateşleme) Hatası

P304 Silindir-4 Miss Fire (Hatalı Ateşleme) Hatası

Halen dediğim gibi kafamı karıştıran sadece bu olayın kşın meydana gelmesi. Ben şöyle bir tahminde bulunmak istiyorum. Nemli ve rutubetli ortam olduğunda ateşleme bobinin içinde buhar oluşuyor ve daha önceden oluşan paslanmadan dolayı sağlıklı ateşleme yapamıyor sonra ara ısınınca bu oluşan buharlaşma o paslı alandan gidiyor ve elektrik akımı normale dönüyor.

Arabada tam bir silkeleme diyemiyeceğim resmen hopluyor. Debriyaj yukarıda kavamıyor normal kavrıyor, yokuş aşağı 1nci viteste kaçırmıyor, yokuşları gayet iyi tırmanıyor. Bir önceki arabamda baskı balata bitti için bu söylediklerimin tam tersini yaşamıştım

Birde ilk mesajımdaki resimde eksozun durumu anladığım kadarıyla tam yanmamış benzinden dolayı buda bana aeksik ateşleme hissi veriyor

Sonuçta tavsiyelerinizin hepsini dikkate alıp Usta'yı bu doğrultuda yönlendireceğim
 
Son düzenleme:

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Oktay Bey sizin yukarıdan aşağıya yazınızda arıza kodundan bahsetmez iken birden arıza kodu veriyorsunuz bilgi eksikliği sonucu arkadaşlarda size doğru bilgi aktaramamaktadır.Sonuçta bu yanlış bilgiden dolayı sizde yanlış yönlendirilirsiniz...
Her zaman tam olayı şikayeti arıza kodu varsa veya arıza ışıgı gibi bilgileri tam açıklarsanız emin olun daha sağlıklı bilgi alırsınız...
şimdi yukarıdaki yazınıza bakarak 1 ci fitesde yağmurlu ve soğuk havalarda tekleme deyince arıza ışığı ve arıza kodu sözü edilmeyince aklıma nemden soğuktan debraj geldi açıkcası ...soğuk havada ve nemde yaparmı? yapar...
sonraki yazınızda p0304 hatasi veriyor diyorsunuz...buda 4 silindir ateşleme sorunu. Sizin de yazdığınız gibi nemli soğuk havalarda ilk çalıştırmada ateşleme sorunu olur...bobini söküp bujilere anahtar kısmına bir o ring lastik geçir dene düzeldi ne ala..
 

aligelen1975

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2011
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
60
Siteyi ziyaret et
elektriksel sorun olsa arıza lambası kesinlikle yanar sizin araçta mekanik sorun var arıza sabit olsa sadece sabah yapmaz deb.seti ve volan işlem görecek sonucu bekliyorum .

Aynen katılıyorum.Benzer bir arıza önceki arabamda da olmuştu.Arıza debriyaj kaynaklı çıktı ve düzeltildi...
 
Üst