1994 vectra a

pesimist98

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Selamın aleyküm 5 aylık 1994 vectra 2.0 GLS kullanıcısıyım geçen gün şehir içinde araç kullanırken hararet 100'ü geçtikten sonra üç kez fan açtı sonra motoru durdurdum o günden beri motorun çekişi falan sanki bir zayıfladı.

Bu durum normal mi? Yani hararetin 100 ü geçtikten sonra fan açması.

Araştırdığım kadarıyla herkes normal diyor ama normal ise neden araç çekişten düştü ve 2.0 motor var arabada garip değil mi bu durum?

İlgi ve alakanıza teşekkür ederim
 
Valla kardeşim aynı sorun geçen bizim komşununda başına geldi malesef conta yakmış onun araba. Ankaradaysan bizim enişteye baktır derim ivedikte
 
Valla kardeşim aynı sorun geçen bizim komşununda başına geldi malesef conta yakmış onun araba. Ankaradaysan bizim enişteye baktır derim ivedikte

Eskişehirdeyim malesef iyi de motor conta yaksa bu çalışmasında ne gibi bir farklılık olur ki?
Sağlıksız çalışmaz değil mi? Bende öyle bir sorun yok sadece motorun çekişi biraz zayıfladı gibime geldi :(
 
Bir de motordan garip sesler gelmeye başladı motor yağı çok azaldığı içindir dedim. Ama bu hararet işine çare olarak tipo müşürü takacağım 95 derecede açan italyan modeller varmış eğer uyarsa onlardan taktırıp deneyeceğim. Tahminimce trafikte dururken sürekli fan açık kalacak. Ama bu durum motorun conta yakmasından yada diğer sorunlardan daha iyidir bence :)
Konuyla ilgili yorum getirebilecek arkadaşlar aranıyor :)
 
evet forumda birçok konu açıldı 100 derece hararet normal mi? opel hararet sever mi? ustalara gidersin 100 opel için normal vs. Bu tür yazıları konuşulanları duyunca gerçektn üzülüyorum,sonra sürüsünebereket conta yakan arkadaşlar var,yazık günah o kadar paraya.
O yüzden her yeri geldiğinde anlatmaya çalışıyorum.
Daha önce vectra v6 aracımızı aldığımızda aracın hararet yaz aylarında 100e 105 lere cıkıp geri iniodu,iniyo dediğim 100 :D korkudan klima açamıyduk ;) ustalar normal dedi,öyle kullandık.3 sene sonra yağ yakmaya başladı.2 seneden fazlada yağ yakarak bindik.Daha sonra aynı aracın manualini arkadasım aldı.kavurucu sıcakta hararet 90 da ne güzel :D dedim klima acınca yükselir.açtık tam tersi 85 lere iniyodu hararet.Baktım benm aracımda normal olan birşey yok.Devirdaim termostat müşür vs yinede yüksek hararet.

çözüm : radyatör değişimi
genelde önden kazalarda,yada zamanla tıkanan çatlayan radyötörlerin yerine orinali pahalı olduğu için yan sanayi soğutma kapasitesi nerdeyse olmayan radyatörler tercih ediliyo.Su kapasiteleri bile daha düşük.Radyatörün deseni bile önemli ;) baktığınızda düz çizgiler olmamalı.S şeklinde sarmal kanallar olmalı.Soğutma kapasitesi için önemli ;)
V6 yı sattıktan sonra takas ile 2.0cd aracımı aldım.Gecen sene mayısta,baktım hararet 100 lerde,gittim 160 TL ye türk malı kaliteli bi radyatör aldım o kadar ankara-antalya yaptım daha 100 derece hararet görmedim :) 90 da düşük fan açılıyor,91-92 olup geri iniyo.Klima açtığımda klima fanı ve normal fan birlikte çalışıyor 35 derece sıcakta antalyadan bucağa burdura kadar 1,5 saat rampa cıkıyorum hararet yok ;)

Yani diceğim şuki biraz vakit ayırıp radyatörünüzü değişin,tampon felan cıkcak biraz zaman alcak ama conta yemekten iyidir.Öyle tipo müşürüyle onla bunla malesef olmuyo.
iyi günler dilerim ....
 
Teşekkür ederim Selçuk bey yaşadığınız deneyimleri bizimle paylaştığınız için şu anda radyatörü değiştirmek gibi bir imkanım yok malesef.

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=57885&highlight=opel+harareti+sever+mi+acaba

Bu konunun içinde arkadaşlarım yazmışlar hangi sayfada olduğunu pek anımsamıyorum ama arkadaşlar radyatörü komple değiştirdikten sonra hararet sorununun ortadan kalktığını söylemiş aslında bunun sebebi radyatörle birlikte değişen fan müşürü olarak yanıtmamış icemaker arkadaşımız banda da mantıklı geldi. Bende uygun bir müşür bulabilirsem değiştirmeyi düşünüyorum yok bulamazsam pahalı olana kaçıp mecbur olarak radyatörü değiştiricem.

Aslında konuyu ilk okumaya başladığımda icemaker arkadaşın yazdıkları saçma gelmeye başlamıştı. "O kadar mühendis bilmeyecek mi?" dedim kendi kendime ama icemaker arkadaşımız haklı o mühendisler sanırım Türkiye'yi soğuk iklim olarak gördükleri için yüksek derecede açan müşür takıyorlar.
 
birşey değil,Fakat orjinal müşürünüz 100 derecede açmaz,fan iki kademedir,düşük kademe 90 da açar,sabit tutmaya çalışır dahada ısınır 100 dereceye gelirse yüksek fanı açar.Bir otomobilr 1 iklime göre yapılmaz her iklim düşünülür ;)
 
birşey değil,Fakat orjinal müşürünüz 100 derecede açmaz,fan iki kademedir,düşük kademe 90 da açar,sabit tutmaya çalışır dahada ısınır 100 dereceye gelirse yüksek fanı açar.Bir otomobilr 1 iklime göre yapılmaz her iklim düşünülür ;)

Benim bahsettiğim 1994 model araç için geçerli.
Hiç fark etmedim 2 kademeli fan olduğunu zannetmiyorum da pazar günü deneyeceğim eğer gerçekten öyle bir şey varsa yazarım ayrıntılı olarak.

Peki bu rolantideyken titremesi çok yapıyor ve motor da 92 derecede falan ilk durduğumda eskiden yoktu bu titreme neden yapıyor olabilir ki?
 
1) Motor Yağını Derhal tamamlayın.
2) Termostat tam açıyor mu? Yada Kapatıyor mu? Soru işareti kalmasın termostatı değişin.
3) Ardından yeni termostatı taktıktan sonra, radyatör peteğin dönüşüne dokunun. Tıkalı mı değil mi?

Yağseviyesi az vs. iken, tabii ki hararet yükselir. Yağsız iken Performans kaybı tabii olur. Ardından termostat açık kalmış ise soğuk motor da gene performans kaybı olur. Kapalı kalıyorsa hararet olur. Petek Tıkalı, fan seviyeleri tam çalışmıyorsa gene hararet yükselir. Su kaynatmadığınız sürece, conta yanar vs. diye panik olmayın, o kadar hassas değildir. Arkadaş ve eniştesini kafanıza takmayın. Vectra A fan kademesini Savaş Abi gelince yanıtlayacaktır.

Yukarıda saydıklarımı yapın, aracınızı takip edip son durumu bildirirsiniz.


Ek: Özel mesajınızda gaza basınca geçen titremeden bahsediyorsunuz, Yağı eklediğinizi düşünüyorum. Çok eksik yağ ile marşa dahi basmamanız lazım. Aracı tanımıyorsanız, bakıma sokun. Yağ, Yağ filtresi, Benzin filtresi, hava filtresi ve bujileri değişin. Varsa Polen filtresi. Ardından sağlıklı yorum yapalım.
 
1) Motor Yağını Derhal tamamlayın.
2) Termostat tam açıyor mu? Yada Kapatıyor mu? Soru işareti kalmasın termostatı değişin.
3) Ardından yeni termostatı taktıktan sonra, radyatör peteğin dönüşüne dokunun. Tıkalı mı değil mi?

Yağseviyesi az vs. iken, tabii ki hararet yükselir. Yağsız iken Performans kaybı tabii olur. Ardından termostat açık kalmış ise soğuk motor da gene performans kaybı olur. Kapalı kalıyorsa hararet olur. Petek Tıkalı, fan seviyeleri tam çalışmıyorsa gene hararet yükselir. Su kaynatmadığınız sürece, conta yanar vs. diye panik olmayın, o kadar hassas değildir. Arkadaş ve eniştesini kafanıza takmayın. Vectra A fan kademesini Savaş Abi gelince yanıtlayacaktır.

Yukarıda saydıklarımı yapın, aracınızı takip edip son durumu bildirirsiniz.


Ek: Özel mesajınızda gaza basınca geçen titremeden bahsediyorsunuz, Yağı eklediğinizi düşünüyorum. Çok eksik yağ ile marşa dahi basmamanız lazım. Aracı tanımıyorsanız, bakıma sokun. Yağ, Yağ filtresi, Benzin filtresi, hava filtresi ve bujileri değişin. Varsa Polen filtresi. Ardından sağlıklı yorum yapalım.



1)Yarın yağı komple değiştiriceğim
2)Termostatla ilgili bir sorun olduğunu düşünmüyorum şehirler arası yolda giderken araç sürekli 92 derecede şehir içinde sıcaklığı artıyor
3)Radyatörün girişi çıkışı da tıkalı olduğunu düşünmüyorum çünkü hortumu sıktırdığımda antifiriz koyduğum yerden su kabarcıkları oluyor

Zaten termostat ile fan müşürünü değiştirmeyi düşünüyorum onu yarın pazar olduğu için halledemeyebilirim ama pazartesi yada salı günü halletmeyi düşünüyorum termostat sorunsuz çalışıyor gibi ama yine de değiştiricem daha önce dediğim gibi fan müşürünü eğer uyuyorsa tipo slx fan müşürü takmayı deneyeceğim bakalım uyucak mı.

Klima olmadığı için polen filtresi yok malesef, benzin kullanmadığım için benzin filtresi de kalabilir gibi. Geri kalan yağ filtresi hava filtresi ve yağı yarın halledeceğim bakalım motorda ne çıkıcak. İnşallah yağsızlıkdan oluyordur o titreme.
Teşekkür ederim Emre bey gösterdiğiniz ilgiden dolayı
 
Geri
Üst