- Katılım
- 4 Mar 2008
- Mesajlar
- 2,516
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
bugra silindir sayısının zamanla alakası nedir???
krang milinin tam tur tamamlaması süresine "t" dersek 4 zamanlı bir motor 2t süresinde bütün işlemleri tamamlar. 2 zamanlı 1t süresinde tamamlar. yani 4 zamanlı bir motorun krangı 2 tur tamamlayınca; emme-sıkıştırma-ateşleme-egzoz işlemleri tamamlanıyor.
dakikada 6000 rpm dönen bir krank. 3000 emme-sıkıştırma, 3000 ateşleme-egzost yapar. saniyede 50 emme-sıkıştırma, 50 ateşleme-egzost yapar. rölantide 900t rpm=450 e-s, 450 a-e. rölantide saniyede 7 e-s, 7 a-e yapar. ortalama
4 zamanlı motorlar 2 zamanlıdan tork bakımından 2kat daha verimli beygir bakımından 2 kat daha zayıftır. yakıt tüketimi 4 zamanlıda daha iyidir. 4 zamanlının 2 zamanlıda olmayan bekleme süreleri sayesinde daha temiz ve verimli yanma odası oluşmuştur. tabi bu temizlik 2 katı iş süresine mal olur.
wikipedia http://tr.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6...nl%C4%B1_motor
alakası şu, iki zamanlı motorda piston her yukarı gidişinde patlama olduğu için krank mili onu tekrar yukarı taşıyacak enerjiye sahip olur ve piston tam aşağı noktadayken tekrar yukarı gidip sıkıştırma yapacak gücü verir.
4 zamanlıda ise ateşlemeden sonra piston ateşlendikten sonra aşağı iner, yukarı çıkar, sonra tekrar aşağı iner, sonra tekrar yukarı çıkar ve sonra yeniden ateşleme yapar.
1 silindirli bir motor pistonu 2 kez yukarı itecek gücü tek ateşlemede nasıl sağlar onu merak ediyorum.
bizim arabalarımızda (örn: 4 silindirli) her zamanda 1 silindirde ateşleme olduğu için birbirini tolere etme durumu var ve bu 1 silindirde yok???