- Katılım
- 31 Ara 2010
- Mesajlar
- 175
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Tekrar merhabalar,
Aracım 15.000 km.yi geçtiği için bugün (daha doğrusu 03 Ocak) hem 15.000 km. bakımını yaptırmak hem de ekstra bazı sorunların giderilmesini sağlamak amacıyla aracımı -bir kez daha- servise bıraktım. Aşağıya, bakımın yanı sıra aracımda ortaya çıkan (tarif edebildiğim kadarıyla) sorunları, aynen servise yazdığım şekliyle kopyalıyorum. Bakalım bunlardan kaç tanesi çözülebilecek ya da çözülebilecek mi
Yazı biraz uzun ama servise yazdığım yazıyla aynı olsun diye olduğu gibi buraya aktarıyorum. Ayrıca, becerebilirsem 15.000 km. bakımına ilişkin ücret tarifesinin resmini de koyacağım. Dediklerine göre Astra J'lerin bakım fiyatlarında bir değişiklik yok, diğer bazı modellerde varmış.
"YENİ ASTRA COSMO 1,6, 115 HP, AFL+CD500 YAPILACAKLAR
1) SORUN: Sol ön camdan(ya da kapıdan) 110-120 km. hızı geçtikten sonra rüzgar sesi geliyor. Aynı dertten muzdarip olanlar bu sesin, çamurluğun üst kısmındaki iki plastik aksamın birleştiği noktanın açık olması nedeniyle rüzgÖ¢r girmesinden kaynaklandığını, ön lastik davlumbazına yalıtım yapılarak sesin azaltıldığını söylüyorlar.
Ekim 2010âda kapılar ayarlanarak sorunun çözüldüğü ifade edilmiş ise de, aynı sesin hala mevcut olduğu anlaşılmıştır.
ÖÖZÖM: Sol ön lastik davlumbazının üst kısmında bulunan ayrık 2 parça arasındaki boşluğun izolasyonu yapıldıktan sonra sorun ortadan kalkıyor(Bu sefer de sağ ön taraftan ses geldiği belirtilmektedir. Belki de başından beri sağ taraftan da ses geliyor olabilir, ancak biz sola yakın oturduğumuzdan duyamıyorduk. Aynı çözüm oraya da uygulanabilir).
2) Özellikle bozuk yollarda(bozuk olmasa bile pütürlü bir asfaltta, örneğin Foça yolu), iç sol önden tıkırtı (zırıltı demek daha doğru) geliyor. Tam yerini maalesef henüz çözemedim ama pütürlü asfaltta ses rahatsız edici düzeye ulaşıyor. Ekim ayındaki kontrolde öyle bir sese rastlanılmadığı ifade edilmişti, pütürlü bir yolda tekrar test edilmesini rica ediyorum.
ÖÖZÖM: Ön konsoldaki tıkırtıdan muzdarip olanlar, iç aydınlatma ışıklarının değiştirilmesi, ya da bu panelin silikonlanması veya sıkıştırılması suretiyle bu sesten kurtulduklarını söylüyorlar.
3) Ayrıca, arıza değil belki ama uzun farlar çok parlak sanırım. Karşıdan gelenlerin ve önde seyreden araç şoförlerinin gözünü alıyor. Bu konuda ne yapılabilir bilemiyorum ama gözü rahatsız etmeyecek bir ampul çeşidi var mıdır acaba? (Bu konuda yapılacak birşey olmadığından vazgeçildi)
4) Geri vites geçişleri bazen zor oluyor. Özellikle de ani vites değiştirme sırasında âgarçlatmadanâ geri vitese takmak neredeyse imkÖ¢nsız hale geldi. Evet, birkaç saniye bekleyerek vitese taktığınız zaman sorun olmuyor ama her zaman da 2-3 saniye bekleyecek fırsatı olmuyor insanın.
5) Direksiyon hareketine âyüksek hızlarda- tekerleklerin geç tepki vermesi gibi bir durum söz konusu. Örneğin, 120 km. hızla giderken direksiyonu hafif sağa (veya sola, fark etmiyor) çevirdiğiniz zaman, direksiyon dönüyor fakat tekerlekler bu dönüşe rağmen dönmüyor, ta ki, sanki tekerlekler bir yere takılmış ta (yapışmış demek daha doğru) oradan kurtuluyormuş gibi bir hareketle dönüşe tepki verene kadar. Kısacası, direksiyon dönüyor ama tekerlekler aynı yöne geç dönüyor. Östelik tekerleklerin tepkisi sanki bir yere yapışmış ta oradan kurtuluyormuş gibi oluyor.
6) Ekim ayında yapılan tadilattan sonra âsoğutucu seviyesi normal olmasına rağmen- âSoğutucu az, soğutucu koyâ uyarısı çıkmaya başladı. Sanırım müşirin değişmesi gerekiyormuş.
7) Arka tekerlerden, özellikle kasisli yollarda tok sesler gelmeye başladı. Sanki amortisör (adı her ne ise) sisteminden kaynaklanan bir şeymiş gibi geliyor bana.
8) Ayrıca, 15.000 km.de yapılması gereken genel bakım yapılacak.
9) Son olarak, bir defasında seyir halindeyken CD500 sistemi komple kendi kendine kapandı. Ekranda sadece Opel simgesi kaldı. Tekrar açınca çalışmaya devam etti, hem radyo, hem navigasyon sistemi normal çalışıyor şu anda ama ne oldu da kapattı kendi kendini bilemiyorum.
10) Navigasyon programının güncellemesi var ise güncellenmesini talep ediyorum. Koskoca Burdur haritada yok şu anda maalesef."
[eklenti yönetici tarafından silindi]
Aracım 15.000 km.yi geçtiği için bugün (daha doğrusu 03 Ocak) hem 15.000 km. bakımını yaptırmak hem de ekstra bazı sorunların giderilmesini sağlamak amacıyla aracımı -bir kez daha- servise bıraktım. Aşağıya, bakımın yanı sıra aracımda ortaya çıkan (tarif edebildiğim kadarıyla) sorunları, aynen servise yazdığım şekliyle kopyalıyorum. Bakalım bunlardan kaç tanesi çözülebilecek ya da çözülebilecek mi

"YENİ ASTRA COSMO 1,6, 115 HP, AFL+CD500 YAPILACAKLAR
1) SORUN: Sol ön camdan(ya da kapıdan) 110-120 km. hızı geçtikten sonra rüzgar sesi geliyor. Aynı dertten muzdarip olanlar bu sesin, çamurluğun üst kısmındaki iki plastik aksamın birleştiği noktanın açık olması nedeniyle rüzgÖ¢r girmesinden kaynaklandığını, ön lastik davlumbazına yalıtım yapılarak sesin azaltıldığını söylüyorlar.
Ekim 2010âda kapılar ayarlanarak sorunun çözüldüğü ifade edilmiş ise de, aynı sesin hala mevcut olduğu anlaşılmıştır.
ÖÖZÖM: Sol ön lastik davlumbazının üst kısmında bulunan ayrık 2 parça arasındaki boşluğun izolasyonu yapıldıktan sonra sorun ortadan kalkıyor(Bu sefer de sağ ön taraftan ses geldiği belirtilmektedir. Belki de başından beri sağ taraftan da ses geliyor olabilir, ancak biz sola yakın oturduğumuzdan duyamıyorduk. Aynı çözüm oraya da uygulanabilir).
2) Özellikle bozuk yollarda(bozuk olmasa bile pütürlü bir asfaltta, örneğin Foça yolu), iç sol önden tıkırtı (zırıltı demek daha doğru) geliyor. Tam yerini maalesef henüz çözemedim ama pütürlü asfaltta ses rahatsız edici düzeye ulaşıyor. Ekim ayındaki kontrolde öyle bir sese rastlanılmadığı ifade edilmişti, pütürlü bir yolda tekrar test edilmesini rica ediyorum.
ÖÖZÖM: Ön konsoldaki tıkırtıdan muzdarip olanlar, iç aydınlatma ışıklarının değiştirilmesi, ya da bu panelin silikonlanması veya sıkıştırılması suretiyle bu sesten kurtulduklarını söylüyorlar.
3) Ayrıca, arıza değil belki ama uzun farlar çok parlak sanırım. Karşıdan gelenlerin ve önde seyreden araç şoförlerinin gözünü alıyor. Bu konuda ne yapılabilir bilemiyorum ama gözü rahatsız etmeyecek bir ampul çeşidi var mıdır acaba? (Bu konuda yapılacak birşey olmadığından vazgeçildi)
4) Geri vites geçişleri bazen zor oluyor. Özellikle de ani vites değiştirme sırasında âgarçlatmadanâ geri vitese takmak neredeyse imkÖ¢nsız hale geldi. Evet, birkaç saniye bekleyerek vitese taktığınız zaman sorun olmuyor ama her zaman da 2-3 saniye bekleyecek fırsatı olmuyor insanın.
5) Direksiyon hareketine âyüksek hızlarda- tekerleklerin geç tepki vermesi gibi bir durum söz konusu. Örneğin, 120 km. hızla giderken direksiyonu hafif sağa (veya sola, fark etmiyor) çevirdiğiniz zaman, direksiyon dönüyor fakat tekerlekler bu dönüşe rağmen dönmüyor, ta ki, sanki tekerlekler bir yere takılmış ta (yapışmış demek daha doğru) oradan kurtuluyormuş gibi bir hareketle dönüşe tepki verene kadar. Kısacası, direksiyon dönüyor ama tekerlekler aynı yöne geç dönüyor. Östelik tekerleklerin tepkisi sanki bir yere yapışmış ta oradan kurtuluyormuş gibi oluyor.
6) Ekim ayında yapılan tadilattan sonra âsoğutucu seviyesi normal olmasına rağmen- âSoğutucu az, soğutucu koyâ uyarısı çıkmaya başladı. Sanırım müşirin değişmesi gerekiyormuş.
7) Arka tekerlerden, özellikle kasisli yollarda tok sesler gelmeye başladı. Sanki amortisör (adı her ne ise) sisteminden kaynaklanan bir şeymiş gibi geliyor bana.
8) Ayrıca, 15.000 km.de yapılması gereken genel bakım yapılacak.
9) Son olarak, bir defasında seyir halindeyken CD500 sistemi komple kendi kendine kapandı. Ekranda sadece Opel simgesi kaldı. Tekrar açınca çalışmaya devam etti, hem radyo, hem navigasyon sistemi normal çalışıyor şu anda ama ne oldu da kapattı kendi kendini bilemiyorum.
10) Navigasyon programının güncellemesi var ise güncellenmesini talep ediyorum. Koskoca Burdur haritada yok şu anda maalesef."

[eklenti yönetici tarafından silindi]