Herkese merhaba,
2003 model Vectra C aracımdaki sorunlar için yazıyorum.
Kurban bayramı öncesi daha önceki araçlarıma bakan bir arkadaşıma ön takımdan gelen sesler üzerine aracımı götürmüştüm. Yaptığı tesbitlere göre; Motor ön ve arka takozları, ön iki amortisör ve helezonlar ile sol aks değişti, sağ aks onarıldı. Viraj denge çubuğu lastikleri yenilendi. Çelik cantların dışarıda düzeltme işlemi yaptırıldı, cant yapısı gereği kaliperlere sürtme vardı onu engellemek için önlere flanş takılarak 5mm kadar dışa alındı. Aracı teslim aldıktan sonra akşamına sağ ön teker, (bereket düşük hızda iken!) yerinden çıktı ve aradaki flanş alınarak araç zar zor üç bijon ile tamirciye kadar gitti. Orada anlaşıldı ki ilave edilen flanşlar nedeniyle bijon boyları kısa geldiği için herbiri en fazla 3-4 dişle tekeri tutuyormuş. Poryalara dikkatli bakınca daha önceden helicoil işleminin yapıldığını da görünce, ön iki poryanın da yenilenmesini ve flanşlar tekrar kullanılacağından uygun boyda bijonların takılmasını istedim. Tüm işlemler tamamlanınca aracı teslim aldım, hiç denenmemiş olacak ki; düz yolda giderken bir anormallik yoktu ta ki hız kesici kasise gelene kadar. hem kasise girişte hem çıkışta acayip bir yay sesi geliyordu. Onca masraftan sonra aracımı tabii ki tekrar götürdüm. " İki sefer komple ön amortisörleri söküp taktık, her yere baktık bişey bulamadık " cevabını aldım. Anladım ki aracımın sözde onarımı "şunu da değiştirelim, aaaa! olmadı dur bi de şunu değiştirelim, aaa gene olmadı o zaman dur bunu da değiştirelim şeklinde gerçekleşmiş. Yaklaşık 1 haftadır aracımı bu durumda dikkatlice fazla hız yapmadan, çukur ve tümseklerden kaçarak kullanıyorum.
Sözün özü kısaca son durum şudur;
1- Araç küçük çukur ve tümseklerde, özellikle hız kesici kasislerde ön sağ sol her ikisinden de acayip bir yay sesi geliyor.
2- Bu probleme bağlı olduğunu düşündüğüm, araçta fazlaca bir esneme ve yaylanma var. Yani araçtaki eski sertlik -tokluk yok.
3- Virajlara biraz hızlı girsem aracın kontrolünü kaybedecekmişim hissine kapılıp hız kesiyorum. Aynı şekilde kasislere artık 10-15Km. hızla girebiliyorum ki o sesler çıkmasın.
Daha önceden bunun gibi veya benzeri problemle karşılaşan varsa, cevap ve yardımlarınızı beklerim. Saygılarımla
2003 model Vectra C aracımdaki sorunlar için yazıyorum.
Kurban bayramı öncesi daha önceki araçlarıma bakan bir arkadaşıma ön takımdan gelen sesler üzerine aracımı götürmüştüm. Yaptığı tesbitlere göre; Motor ön ve arka takozları, ön iki amortisör ve helezonlar ile sol aks değişti, sağ aks onarıldı. Viraj denge çubuğu lastikleri yenilendi. Çelik cantların dışarıda düzeltme işlemi yaptırıldı, cant yapısı gereği kaliperlere sürtme vardı onu engellemek için önlere flanş takılarak 5mm kadar dışa alındı. Aracı teslim aldıktan sonra akşamına sağ ön teker, (bereket düşük hızda iken!) yerinden çıktı ve aradaki flanş alınarak araç zar zor üç bijon ile tamirciye kadar gitti. Orada anlaşıldı ki ilave edilen flanşlar nedeniyle bijon boyları kısa geldiği için herbiri en fazla 3-4 dişle tekeri tutuyormuş. Poryalara dikkatli bakınca daha önceden helicoil işleminin yapıldığını da görünce, ön iki poryanın da yenilenmesini ve flanşlar tekrar kullanılacağından uygun boyda bijonların takılmasını istedim. Tüm işlemler tamamlanınca aracı teslim aldım, hiç denenmemiş olacak ki; düz yolda giderken bir anormallik yoktu ta ki hız kesici kasise gelene kadar. hem kasise girişte hem çıkışta acayip bir yay sesi geliyordu. Onca masraftan sonra aracımı tabii ki tekrar götürdüm. " İki sefer komple ön amortisörleri söküp taktık, her yere baktık bişey bulamadık " cevabını aldım. Anladım ki aracımın sözde onarımı "şunu da değiştirelim, aaaa! olmadı dur bi de şunu değiştirelim, aaa gene olmadı o zaman dur bunu da değiştirelim şeklinde gerçekleşmiş. Yaklaşık 1 haftadır aracımı bu durumda dikkatlice fazla hız yapmadan, çukur ve tümseklerden kaçarak kullanıyorum.
Sözün özü kısaca son durum şudur;
1- Araç küçük çukur ve tümseklerde, özellikle hız kesici kasislerde ön sağ sol her ikisinden de acayip bir yay sesi geliyor.
2- Bu probleme bağlı olduğunu düşündüğüm, araçta fazlaca bir esneme ve yaylanma var. Yani araçtaki eski sertlik -tokluk yok.
3- Virajlara biraz hızlı girsem aracın kontrolünü kaybedecekmişim hissine kapılıp hız kesiyorum. Aynı şekilde kasislere artık 10-15Km. hızla girebiliyorum ki o sesler çıkmasın.
Daha önceden bunun gibi veya benzeri problemle karşılaşan varsa, cevap ve yardımlarınızı beklerim. Saygılarımla