1.4 T Astra J p0299 hatasi

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Arac modeli dusuk oldugu icin revizyona gitmenizi tavsiye etmem turbonun 10 yillik yorgunlugu vardir. Bunun yerine sifir turbo almaniz daha mantikli olur
3700 tl gibi bi rakam temiz is olur. Manifolt degidimi iscilikle 1500 tl civari tutar gecici bi cozum olur verimli olmayabilir. Daha once ben manifold degisimi yaptirdim oluyo ama gucten dusuyo arac
 

grkt

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
5 Mar 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arac modeli dusuk oldugu icin revizyona gitmenizi tavsiye etmem turbonun 10 yillik yorgunlugu vardir. Bunun yerine sifir turbo almaniz daha mantikli olur
3700 tl gibi bi rakam temiz is olur. Manifolt degidimi iscilikle 1500 tl civari tutar gecici bi cozum olur verimli olmayabilir. Daha once ben manifold degisimi yaptirdim oluyo ama gucten dusuyo arac
Öncelikle yardımlarınız için çok teşekkürler.

Açıkcası ilk etapta geçen hafta aracı bilgisayara bağladığımızda bu hata koduna ulaştık. Daha sonra ustayla beraber deneme sürüşü yaptığımızda gaza yüklendiğimiz anda aracı en yakın zamanda servise götürün uyarısı geliyor. Dün kendim 3-4 saatlik bir deneme sürüşü yaptım. Motor ısınmadan direkt olarak gaza yüklendiğim de hemen ekrana en yakın zamanda servise götürün hatası geliyor. Motor ısındıktan sonra, ne kadar yüklenirsem yükleneyim gaza, ekranda servise götürün hatası çıkmıyor. Dünkü 3 saatlik sürüşümde sadece 1 kere bu hata ekrana düştü. Bugün tekrar test sürüşü yaptığımda yine rampayı çıkarken aynı şekilde, ekrana servise götürün hatası otomatik geldi.

Usta ilk etapta iyi bir turbocuya gösterelim daha sonra duruma göre hareket ederiz dedi. Açıkcası şu anda turboyu söküp manifoldun içerisinde çatlak var mı yok mu henüz bir bilgim yok. Gelecek hafta kısmetse göstermeye çalışacağım. Manifold da çatlak varsa sizce direkt olarak yukarıda önerdiğiniz ürünü satın alarak mı ilerlemeliyim?

Yardımınız için tekrar çok teşekkürler.

Not: Motor modeli A14NET motorudur. Önerdiğiniz parça A14NET motoruyla uyumlu mudur?
 

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
601
Tepki puanı
238
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Arac modeli dusuk oldugu icin revizyona gitmenizi tavsiye etmem turbonun 10 yillik yorgunlugu vardir. Bunun yerine sifir turbo almaniz daha mantikli olur
3700 tl gibi bi rakam temiz is olur. Manifolt degidimi iscilikle 1500 tl civari tutar gecici bi cozum olur verimli olmayabilir. Daha once ben manifold degisimi yaptirdim oluyo ama gucten dusuyo arac
Manifolt değişimi ile birlikte turbo revizyonu yapıldı mı? Bende de küçük bir çatlak var. Şuan bir sıkıntı yok ama ilerleyen zamanda olacak sanırım.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Öncelikle yardımlarınız için çok teşekkürler.

Açıkcası ilk etapta geçen hafta aracı bilgisayara bağladığımızda bu hata koduna ulaştık. Daha sonra ustayla beraber deneme sürüşü yaptığımızda gaza yüklendiğimiz anda aracı en yakın zamanda servise götürün uyarısı geliyor. Dün kendim 3-4 saatlik bir deneme sürüşü yaptım. Motor ısınmadan direkt olarak gaza yüklendiğim de hemen ekrana en yakın zamanda servise götürün hatası geliyor. Motor ısındıktan sonra, ne kadar yüklenirsem yükleneyim gaza, ekranda servise götürün hatası çıkmıyor. Dünkü 3 saatlik sürüşümde sadece 1 kere bu hata ekrana düştü. Bugün tekrar test sürüşü yaptığımda yine rampayı çıkarken aynı şekilde, ekrana servise götürün hatası otomatik geldi.

Usta ilk etapta iyi bir turbocuya gösterelim daha sonra duruma göre hareket ederiz dedi. Açıkcası şu anda turboyu söküp manifoldun içerisinde çatlak var mı yok mu henüz bir bilgim yok. Gelecek hafta kısmetse göstermeye çalışacağım. Manifold da çatlak varsa sizce direkt olarak yukarıda önerdiğiniz ürünü satın alarak mı ilerlemeliyim?

Yardımınız için tekrar çok teşekkürler.

Not: Motor modeli A14NET motorudur. Önerdiğiniz parça A14NET motoruyla uyumlu mudur?
Manifold catlagi bu hata baska bisey olmasi cok zor
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Manifolt değişimi ile birlikte turbo revizyonu yapıldı mı? Bende de küçük bir çatlak var. Şuan bir sıkıntı yok ama ilerleyen zamanda olacak sanırım.
Turbo test edildi herhangi bir olumsuz durum cikmadi. Bu skintiya neden olan seyin termostat oldugunu dusunuyorum. İmkaniniz var huseyin usta nisa otoda orjinal olan 105 lik termostati 95 likle degistittirip bilgisayardan termostat ayarini 95 e dusurttun. Bu Araclar asiri isiniyo. Kadran 90 gostersede digital 105 110 arasi geziyo
 

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
601
Tepki puanı
238
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Turbo test edildi herhangi bir olumsuz durum cikmadi. Bu skintiya neden olan seyin termostat oldugunu dusunuyorum. İmkaniniz var huseyin usta nisa otoda orjinal olan 105 lik termostati 95 likle degistittirip bilgisayardan termostat ayarini 95 e dusurttun. Bu Araclar asiri isiniyo. Kadran 90 gostersede digital 105 110 arasi geziyo
Ben pecochip yaptırdım. 95 lik yan sanayi termostat kullanmama gerek kalmadı. Araç şehiriçi ve şehirlerarası 90 derece seyrediyor artık.
 

grkt

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
5 Mar 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Manifolt değişimi ile birlikte turbo revizyonu yapıldı mı? Bende de küçük bir çatlak var. Şuan bir sıkıntı yok ama ilerleyen zamanda olacak sanırım.
Hocam daha önce hiç turbo revizyonu yapılmadı. İlk defa yapılacak.
 

grkt

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
5 Mar 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Manifold catlagi bu hata baska bisey olmasi cok zor
Hocam bir iki ustayla konuştum. Manifold u değiştirelim dediler. Nedense tüm turboyu değiştirmeye çok sıcak bakmıyorlar. Manifold u değiştirip 1,5-2 sene götürüp tekrar aynı hata ile karşılaşırsak çok kötü olur.

Açıkçası tam olarak ne yapacağımı bilemedim bu konu hakkında. İstanbul da olsam Nisa otoya götürürdüm orada rahat bir şekilde çözüme ulaştırırlardı diye tahmin ediyorum. İzmir de Alkaya servis var. Orası da işin ehli gibi duruyor. Çok büyük olasılıkla Manifolt değiştirerek ilerleyecek gibiyim.

Araçta bu şekilde problemler çıkmaya başladığı zaman çok soğuyor insan...
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Tecrube ile sabit huseyin ustayada gotursen bisey degismeyecek. en iyi turbo firmasi ile gorustum manifoldun 10 bin km sonra yine catlar dedi. Skinti manifold degil motorun asiri hararetli calismasi ve yuksek basinc altinda kalmasi. Araca asiri yukleniyorsan manifoldun yine catlar kacinilmaz bu. Bu manifold catlagi astra j ye ozel degil 1.4 tsi passat ve jettada var. Sıfır turbodada ayni sekilde manifoldun yine catlayabilir. Bu biraz ekonomik durumunla alakali. Forumda turboya ilk manifold degisimi yaptiran benim. Yanlis hatirlamiyorsam 76 bin kmde felan degistirdim cok sakin kullaniyorum. Yazin 40 derece sicakta skistirinca yine p0299 veriyo kisin skinti yok. Demekki yine catladi ama catlak kucuk muhtemelen asiri sicak havalarda motorunda sicakligiyla yine catlaktan kaciriyi muhtemelen. Skistirmaz isen olmuyo devirli kullandigin zaman skinti olmuyo ani ataklarda oluyo genelde. Tabi zamanla catlak yine buyuyecek yine masraf
 

grkt

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
5 Mar 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Tecrube ile sabit huseyin ustayada gotursen bisey degismeyecek. en iyi turbo firmasi ile gorustum manifoldun 10 bin km sonra yine catlar dedi. Skinti manifold degil motorun asiri hararetli calismasi ve yuksek basinc altinda kalmasi. Araca asiri yukleniyorsan manifoldun yine catlar kacinilmaz bu. Bu manifold catlagi astra j ye ozel degil 1.4 tsi passat ve jettada var. Sıfır turbodada ayni sekilde manifoldun yine catlayabilir. Bu biraz ekonomik durumunla alakali. Forumda turboya ilk manifold degisimi yaptiran benim. Yanlis hatirlamiyorsam 76 bin kmde felan degistirdim cok sakin kullaniyorum. Yazin 40 derece sicakta skistirinca yine p0299 veriyo kisin skinti yok. Demekki yine catladi ama catlak kucuk muhtemelen asiri sicak havalarda motorunda sicakligiyla yine catlaktan kaciriyi muhtemelen. Skistirmaz isen olmuyo devirli kullandigin zaman skinti olmuyo ani ataklarda oluyo genelde. Tabi zamanla catlak yine buyuyecek yine masraf
Mecburi tüm turbo değişecek. Yetkili servis 6500tl fiyat verdi. Sanayide de 4000*-4500 arası fiyata yaparız dediler. Sanayideki ustalar turbo değişimini istekli bir şekilde yapmak istemiyorlar. Nedenini inanın çözemedim. Bu çok sıkıntı çıkarmaz sana,.. Böyle kullanmaya devam edebilirsin şeklinde konuşuyorlar. Hala turboyu söktürüp çatlak var mı diye baktıramadım. Turboyu söktürüp çatlak var mı diye bakmak için bile minmum 400-500TL para isteniyor.

Sanayi ile yetkili sevis arasında 2000-2500TL fark var. Pazarlık yaparak 5.500TL bandına çektirebilirsem, yetkili serviste yaptırmak daha mantıklı gibi duruyor. Döviz kurunun sürekli yükselmesi de Turbo fiyatını arttırıyor. Bu işi çözeceksek hızlı bir şekilde çözmekte fayda var gibi duruyor. Geçen her ay dövizin yükselmesinden dolayı ek maliyet bindiriyor.

Buna ek olarak gelecek sene aracın aküsü ve lastikleri değişmesi gerek. Giriş seviyesindeki lastik bile teki 500TL olmuş. 4 lastik 2000TL. Akü fiyatları olmuş minimum 500-600TL. Gelecek sene de her şey yolunda giderse minimum bakımlarla beraber 3500-4000TL masrafı var.

Şu anda aracın bir başka problemi daha var. Aracın hız sabitlemesi bir türlü çalışmıyor. Göstergede beyaz hız sabitleme ışığı yanıyor fakat sabitleme yapmıyor yani hız sabitleme yeşil renge dönmüyor. Herhalde problem akü kaynaklı veya başka yine bir ciddi problemi var.

Şu anda ciddi anlamda aracı satma noktasına doğru geldim. Yaptırıp elden çıkartmak sanki daha mantıklı gibi duruyor. Bir daha Opel alıır mıyım? İnanın çok zor. Diğer araçlarda da eminim değişik değişik problemler mevcut. Araba kullanma maliyeti çok yüksek olmaya başladı...

Bu şekilde nasıl olacak inanın çözemiyorum artık....
 
Üst