1.3cdti Kullanımı hakkında sorular..

muratogretmen25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
89
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracım bilindiği üzre 1.3 cdti astra sedan 2010 111.yıl. daha önceden combo kullandım ama açıkcası babamın aracı olduğu için önemsemiyordum. ayrıca dizel kullanırken dikkat edilmesi gereken kurallar olduğunu bilmiyordum. bu kurallar şehir efsanesi türünden ve çok da üzerine durulmaması gerek detaylar mı yoksa aslında dizel kullanalar mutlaka uygulaması gereken kurallar mıdır? Örneğin

1- Dizel araç ilk çalıştığında motor soğuklğuna göre 20-40 sn arasında beklendikten sonra mı hareket ettirilmelidir?

2 - Dizel araç minumun 10-15km kullanıldıysa eğer motor durdurulmadan önce 1dk kadar beklendikten sonra mı motor durdurulmalıdır?

3- diyelim ki yavaş ama kıcı bir trafikte hızınız 20-30km arasında değişiyor. 1 viteste 2250 devirdemi gitmeli yoksa 2. vitese alıp 1500 devirlerde gidilebilir mi? rampa da düşük devirle kaullanmıyorum ama düz yolda yavaş akıcı trafikte 1.vites çok hantal geliyor bana..


4- 6.vitese sadece 110 km ve üzerinde atıyorum. sanki düz yolda bile 90-100km hızda giderken 6.vitese atarsam( araçta en fazla 2 kişi ve bagaj boş) araç devirsiz gidiyor gibi geliyor. özellikle motorum sesi olması gerektiği gibi değil. (motor sesi konusunda kulağım fazla hassas sanırım)

5- vites değişimini genelde 2500 devirde yapıyorum ama o zaman da yeni vitese 1500 -1600 deviir civarı başlıyor. bu bana sanki biraz daha düşük gibi geliyor. daha yüksek devirlerde değiştirincede yakıt ortalaması 6lt civarı oluyor...


6- bir de beni açıkçası en çok düşündüren turbo ıslık olayı. aracı almadan önce bu konuda olumsuz bir çok hikaye dinledim belki onların verdiği olumsuz bir psikoloji içindeyim ama geçen gün şehir içi ve hatta rampa yukarı biraz devirli (3000-3500) civarı vites atarak kullandım. ama genelde 2-3.viteste gittim arasıra 1'e aldım. buraya kadar sorun yok, daha sonra çevre yoluna çıktığımda vites geçişlerinde her debriyaja bastığımda o ıslık sesi gibi sesi duydum. aracı sağa çektim, çalışır vaziyette 2 dk. bekledim, motoru durdurdumi 2 dk dda öyle bekledikten sonra tekrar yola çıktım. ses falan yoktu, acaba evhamlandım mı diye düşündüm ama o sesi yaklaşık 4-5 vites geçişinde peşpeşe duydum sanki. arabayı bu olaydan önce servise götürdüğümde özellikle turboya baktırdığımda (tech 2 makinasıyla) sadece 1 kez gaz yememe olayı görünüyor o da temassızlıktan yapmış dedi adam bana. bukonuda fikirlerinizi bekliyorum
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
1- Amaç turbonun yağlandıktan sonra devre girmesi. Bende çoğu kişi gibi buna uymuyorum. Aracın ile 4 seneyi geçeceksen, biraz özen gösterirsen fena olmaz. En azından, ilk kalkışlarda yüksek devirli ani kalkma, bu yeterlidir.

2- Amaç üstteki ile benzer. Turbo durmadan, stop edersen, yağlamayı keser ve yağsız döndüğü için ömrü kısalır. Açıklaması üstteki ile aynı, stop edeceğin yere yaklaşmadan önce devri düşürün. Çok titiz iseniz turbo timer takabilirsiniz. Araçtan indikten sonra kendi ayarladığınız süre motoru çalıştırır.

3- 20km ile 2. vitesi önermiyorum, aktarmaya yük bindiğini hissedebilirsiniz. 2. vites de daha da çok hantal olacaktır.

4- Durum normal, hepsi aynı.

5- 6lt gayet iyi bir rakam. Dizelde benzinli araçta yapılan tassaruflu kullanım şeklinden vazgeçmenizi öneririm. Araca istediği devri verin.

6- Sesi duyduğunuz esnada araçta bir çekiş kaybı yaşanıyor muydu? Tam ıslık değilse, selenoid valfi de olabilir.
 

eser06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
arkadaşın dediği gibi ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce bekleme turbo ile ilgili. stop ederken bekleme olayını şöyle biliyorum ben. Eğer uzun yolda turbo devrede uzun süre kullandıysanız yani 2500 devir ve üstü ortalama olarak. stop etmeden önce motorun ve turbonun normal ısısına dönmesi için biraz rölantide çalıştırın deniyordu. arkadaşın dediği gibi yağlama ile ilgili bir durum. Şehir içinde de aynı durumdur sanırım aşırı devirli uzun süre kullanıldıysa biraz beklenilmesi gerekir. Ben şu şekilde uyguluyorum. Aracı çalıştırdığımda anlık tüketim 0,9 a düşene kadar hareket etmiyorum. Bu süre havanın sıcaklığına göre 30 sn ile 2 dk arasında değişebiliyo. Aracı durdururken de dediğim gibi aracı çok zorladıysam 1 dk en az bekliyorum.
 

muratogretmen25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
89
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncxelikle ilgili ve samimi cevabınız için teşekkürler. elimden geldiğince kısa mesafe yolculukları hariç ( 5-10 km altında) aracımı kapatmadan bir müdeet bekleyceğim. gelelim turbo ile ilgili sıkıntıya. aracı ilk aldığımda Ankara Samsun arasında yüksesk süratlerde kullandım. bir yerde hafif rampaydı sanırım araç gaz yemedi. vites küçülttüm gene yemedi. aracı sağa çektim bir müddet bekledim ve kontak kapattım,2 dk daha bekledim kontağı açtım yola devam ettim sonra 1 daha olmadı. 1-2 gün öncede son bahsettiğim olay oldu. şehir içi rampalı yolda 1-2. vites devirli kullandım. sonra asfaltta çıkınca her vites atışımda ıslık sesine çok benziyordu . sağa çektim bekledim ve sorunsuz devam ettim , belki de ben evham yapıyorum kimbilir. tekrar ilginiz için teşekkür ederim
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
öncxelikle ilgili ve samimi cevabınız için teşekkürler. elimden geldiğince kısa mesafe yolculukları hariç ( 5-10 km altında) aracımı kapatmadan bir müdeet bekleyceğim. gelelim turbo ile ilgili sıkıntıya. aracı ilk aldığımda Ankara Samsun arasında yüksesk süratlerde kullandım. bir yerde hafif rampaydı sanırım araç gaz yemedi. vites küçülttüm gene yemedi. aracı sağa çektim bir müddet bekledim ve kontak kapattım,2 dk daha bekledim kontağı açtım yola devam ettim sonra 1 daha olmadı. 1-2 gün öncede son bahsettiğim olay oldu. şehir içi rampalı yolda 1-2. vites devirli kullandım. sonra asfaltta çıkınca her vites atışımda ıslık sesine çok benziyordu . sağa çektim bekledim ve sorunsuz devam ettim , belki de ben evham yapıyorum kimbilir. tekrar ilginiz için teşekkür ederim

İlk sorunu mazot çeyrek depo altıysa, normal karşılamak gerek. 2. sorun tekrarlamazsa pek takılmayın.
 

muratogretmen25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
89
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlk sorunu mazot çeyrek depo altıysa, normal karşılamak gerek. 2. sorun tekrarlamazsa pek takılmayın.


şuanda görünen bir motor arızası yok gerçi araç 1 haftadan beri 3.vitesten yukarsını göremedi. peki korna ile ilgili kronik bir sıkıntı var mı? benim araçta bazen korna 3-5 saatliğine çalmıyor, sonra kendi kendine geliyor, servise gittim fakat o anda korna çalıyordu bu sebeple arızayı bulmak için kornanın çalmadığı zaman gelin dediler. servise uzaklığım 140km beni böyle geri çevirmeleri açıkçası çok canımı sıktı. bence bahane ürettiler zira Samsun reis bölgesinde tek yetkili servis olduğu için cumartesi günü yoğun oluyor ve arıza konusuda İşçilik olarak fazlA servis ücreti yazılacak işlere bakıyolar, Bundan sonra ordu ateş opel servisine gidicem sanırım..Kornam şu anda ilginç 4 gündür çalıyor ama her an sesi gidecek diye bekliyorum
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
korna cim modülünden olabilir. ama o turbo sesi gibi anladım ben. bide araçtan inmeden 2-3 dakika bekleme olayı için biz dayımın aracında eve yaklaşırken yada gideceğimiz yere yaklaşırken çok düşür devirde giderek çözüyoruz. ve emre abinin dediği gibi çeyrek deponun altında rampalarda sıkıntı yaratabiliyor. o yüzden çeyreğin altına düşmemenizi öneririm...
 

hasanustun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2009
Mesajlar
588
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şuanda görünen bir motor arızası yok gerçi araç 1 haftadan beri 3.vitesten yukarsını göremedi. peki korna ile ilgili kronik bir sıkıntı var mı? benim araçta bazen korna 3-5 saatliğine çalmıyor, sonra kendi kendine geliyor, servise gittim fakat o anda korna çalıyordu bu sebeple arızayı bulmak için kornanın çalmadığı zaman gelin dediler. servise uzaklığım 140km beni böyle geri çevirmeleri açıkçası çok canımı sıktı. bence bahane ürettiler zira Samsun reis bölgesinde tek yetkili servis olduğu için cumartesi günü yoğun oluyor ve arıza konusuda İşçilik olarak fazlA servis ücreti yazılacak işlere bakıyolar, Bundan sonra ordu ateş opel servisine gidicem sanırım..Kornam şu anda ilginç 4 gündür çalıyor ama her an sesi gidecek diye bekliyorum

Kornanın çalmadığı anlarda direksiyon üzerindeki kumandalardan sağ tarafta olanları da kullanmayı dener misiniz? Eğer ses açma kapatma ve frekans değiştirme tuşlarınız radyoda iken kendi işlevleri dışında çalışıyorlarsa CIM modulu arızalıdır. Ayrıca bu durumu farlarınız açık ve gösterge aydınlatmanız en parlak seviyedeyken deneyin. Aracınız garantiliyse sorunun illaki servise gittiğiniz anda kendini göstermesine gerek yok. Sorununuzu anlatın ve değişim talep edin.
keyifli sürüşler
 

muratogretmen25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
89
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kornanın çalmadığı anlarda direksiyon üzerindeki kumandalardan sağ tarafta olanları da kullanmayı dener misiniz? Eğer ses açma kapatma ve frekans değiştirme tuşlarınız radyoda iken kendi işlevleri dışında çalışıyorlarsa cım modulu arızalıdır. Ayrıca bu durumu farlarınız açık ve gösterge aydınlatmanız en parlak seviyedeyken deneyin. Aracınız garantiliyse sorunun illaki servise gittiğiniz anda kendini göstermesine gerek yok. Sorununuzu anlatın ve değişim talep edin.
Keyifli sürüşler
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama nalet korna 10 gündür sorunsuz çalışıyor dediklerinizi deneyemedim...
 
Üst