1.3 Dizel Araç Sahipleri Bakabilirlermi Lütfen

Ynt: 1.3 Dizel Araç Sahipleri Bakabilirlermi Lütfen

sn serocan aracınız hayırlı olsun..
  ailem ankarada yaşıyor ,az çok bilirim ankarayı, kepekli yokuşu dediğiniz gölbaşından ankara yönüne doğru tırmanan ahlatlıbel cıvarındaki yokuş mu ? eğer o yokuş ise sorum su: 120 'yi 1.3 cdti zorlanarak mı çıkıyor?
 
Ynt: 1.3 Dizel Araç Sahipleri Bakabilirlermi Lütfen

1423 link' Alıntı:
sn serocan aracınız hayırlı olsun..
   ailem ankarada yaşıyor ,az çok bilirim ankarayı, kepekli yokuşu dediğiniz gölbaşından ankara yönüne doğru tırmanan ahlatlıbel cıvarındaki yokuş mu ? eğer o yokuş ise sorum su: 120 'yi 1.3 cdti zorlanarak mı çıkıyor?
kepekli yokuşu bahsettiğiniz ahlatlıbel civarındaki yokuş. 120 yi rahatça çıkıyorum. fakat şehir içindeki yokuşlarda önceden hızlanmamışsam bazen motor yığılıyor.
 
Ynt: 1.3 Dizel Araç Sahipleri Bakabilirlermi Lütfen

kepekli yokuşu bahsettiğiniz ahlatlıbel civarındaki yokuş. 120 yi rahatça çıkıyorum. fakat şehir içindeki yokuşlarda önceden hızlanmamışsam bazen motor yığılıyor.

    bir an o yokuşta astra 120 ile zorlanıyor mu diye şoka girdim ama değilmiş :) şehir içinde ise evet dizel olduğundan galiba önceden hazırlıklı olunmalı çünkü 2.viteste 1000devir civarı çok güçsüzleşiyor biraz daha devre ihtiyaç oluyor ama allahtan benzinli turbo için öyle bir şey söz konusu değil..
 
Ynt: 1.3 Dizel Araç Sahipleri Bakabilirlermi Lütfen

 bir an o yokuşta astra 120 ile zorlanıyor mu diye şoka girdim ama değilmiş :) şehir içinde ise evet dizel olduğundan galiba önceden hazırlıklı olunmalı çünkü 2.viteste 1000devir civarı çok güçsüzleşiyor biraz daha devre ihtiyaç oluyor ama allahtan benzinli turbo için öyle bir şey söz konusu değil..
haklısın devirli girmek gerekiyor. daha önce şirketin 1.5 dci renault fluence kullanmıştım. o araç 105 bg ve yaklaşık 1250 kg dı. onunla yokuşta yığılmayı hiç yaşamadım. ne yazıkki bu aracımla yaşıyorum :(
 
Ynt: 1.3 Dizel Araç Sahipleri Bakabilirlermi Lütfen

haklısın devirli girmek gerekiyor. daha önce şirketin 1.5 dci renault fluence kullanmıştım. o araç 105 bg ve yaklaşık 1250 kg dı. onunla yokuşta yığılmayı hiç yaşamadım. ne yazıkki bu aracımla yaşıyorum 

evet ama sadece 10bg eksikliği o yığılmanın nedeni olduğunu zannetmiyorum ,işin içinde vites oranları gibi şeyler mevcuttur.bence bu eksiklik değil aracın karakteri gibi birşey.eminimki opel mühendisleri yuksek hızlar için vites oranlarını ayarlarken düşük hızlar için bu durumun normal karşıladığını düşünüyorum..
bir örnek vermem gerekirse,benim aracım 1.4 turbo.yabancı test sitelerinde 6. vitesin dişli oranının uzun tutulduğu yazıyor.bunun gereksiz olduğunu düşünüyorlar.bence değil.belki 100km hızla giderken 2000 devir bir dik bayır için çok düşük olabilir ama 150 ile giderken 3000 devire gelen 6.vites çok kullanışlı bence.çünkü hiç motor sesi yok ve ekonomik,çekişi dik bayırlarda bile gayet iyi.adamlar 5.vites oranını 6. vitese yakın yapmışlar ki 100 ile bayırda giderken 5 te devir çok yükselmesin diye.bende 120-130 ile giderken ani performans için 6 dan direk 4 e atıyorum ve 4. vites te 180'e kadar aracı çıkarabiliyor.
  sonuç olarak bu kadar bilir kişi test editörleri var,hepsinin taraflı baktığını düşünüyorum.bir mühendis kafasıyla aracımı incelediğimde bence opel eleştirildiği kadar kötü değil.eksik görünen birşeyler başka bir anda avantaja dönüşebiliyor..
 
Ynt: 1.3 Dizel Araç Sahipleri Bakabilirlermi Lütfen

sayın 1423, sizin 1.4 turboların performansından yana bir şüphem yok. ben bu aracı test etmeden ve hiç bir performans beklentisi olmadan  aldım. ama açıkçası beklendim bundan daha iyiydi. aracımın daha tam olarak açılmadığını düşünüyorum. 15 yıllık bir eğitimci olarak aracımı eğiteceğime inanıyorum :)
 
Ynt: 1.3 Dizel Araç Sahipleri Bakabilirlermi Lütfen

15 yıllık bir eğitimci olarak aracımı eğiteceğime inanıyorum

evet ben de buna inanıyorum,bence araçlar da kullanıcısına bir süre sonra ayak uyduruyor. :)

ben 1.4 turbo motorun örneğini benim aracım 1.4 turbo olduğu için verdim yoksa demek istediğim 1.3 cdti yetersiz de olsa bence boyuna göre çok iyi işler başaran motor..
 
Geri
Üst