Zafira Tourer 1.4T Mavi Duman

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Capacioglu

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,
2 yıldır 2012 Zafira C Tourer 1.4T (A14NET motor) kullanmaktayım, şuanda 160.000km'de. Üzerinde önceki sahibi tarafından takılmış BRC LPG var, aktif ve bakımlı.

İLK BAKIM - Yaklaşık 4 ay önce hem rutin bakım hem de son zamanlarda gözlemlediğim yağ kokusu ve buharının giderilmesi için aracımı her zaman teslim ettiğim servise götürdüm. Bakım esnasında yağ soğutucusunun delindiği ve egzoz manifoldu'nun çatladığını tespit ettiler. Değişimini sağladıktan sonra her şey başladı.

1. Aracı aldıktan 3dk sonra, bir aracı sollamak için gaza yüklendiğimde haliyle vites düştü ve motor devri yükseldi, herhangi bir sorun yok, ancak gazdan ayağımı çektikten sonra vitesin yükselmesi ve motor devrinin düşmesiyle egzozdan 1-2 saniyeliğine çok yoğun, açık mavi bir duman çıkışı oldu. Egzoz manifold'u değişimi esnasında turbocharger'ı manifold'dan ayırıp yeni manifold'a tekrar taktıklarını bildiğimden, bu işlem esnasında yağ birikimi olmuş olabilir diyerek servisteki arkadaşları da bilgilendirerek gözlemlemeye devam ettim.

2. Takribi 3-5 gün geçti, ancak bu durumda bir değişiklik ya da yağ çubuğunda gözle görülür bir azalma tespit edemedim. Motorun çekişinde kesinlikle anlaşılabilir bir düşüş ya da yağ tüketiminin tesiri sayılabilecek güç artışı yok, üst devirlerde kesinlikle bir mavi duman çıkışı yok (15-20 sn boyunca yüksek devirde kullansam da) ancak gazdan ayağımı çeker çekmez devir düşmesiyle yoğun bir mavi duman çıkmaya devam ediyor.

3. Turbocharger bağlantıları, turbocharger'ın kendisi ve külbütör kapağı kontrol edildi, bir anormallik görülmedi. Külbütör kapağı yeni orjinali ile değişti, yine durumda bir farklılık olmadı.

4. Bakımdan 5 gün sonrasında, sabah start'tan yaklaşık 20dk sonra arabanın çekişi düştü, egzoz uyarı işareti yandı. Bu şekilde yolda devam ettim. Çekiş düşüklüğündan kastım şu şekilde, aracın gücü yarı yarıya düştü, yokuş yukarı da çıkabiliyorum, ancak çekiş çok düşük. Bu şekilde gideceğim yere varıp park ettim, takribi 2 saat kadar sonra tekrar arabayı çalıştırdığımda çekiş sorunu ortadan kalkmış, araba normal haline dönmüştü. Ancak, yine bir 20dk kullanım akabinde araba yine çekişten düşünce servise tekrar gittim. Servisteki arkadaşlar aracı inceledikten sonra, çekiş kaybının vanos'lardan olabileceğini söylediler. Bu mümkündür, çünkü aracı aldığımdan beridir ilk startta eksantrik dişlisinden ses geldiğini biliyordum, servisle görüşmemiz akabinde çekiş zorluğu ve startta aşırı ses çıkana kadar dokunmama kararı almıştık.

5. Servisle şu şekilde bir yol haritası belirledik; vanoslar sökülecek ve gerekli görülürse değiştirilecek, yağ kaçağı için piston, segman ve liner kontrol edilecek. 1.4T'lerde kronik olduğunu duyduğum ve aracın benden önceki sahibi (aynı zamanda ilk sahibi) piston kırma hadisesi hasebiyle tüm piston ve segmanları değiştirmişti. LPG'de kullandığımı da göz önünde bulundurarak bu ihtimali mümkün görüyordum. Benim talebime istinaden de motor açılmışken tüm emme-egzoz valfleri çelik olarak ve pistonlar da Goetze'nin kırılmaya karşı dayanıklı olarak ürettiği yeni dizayn pistonlarla değiştirilecekti.

6. İKİNCİ BAKIM - Yukarıdaki işlemler birebir yapıldı, eksantriklerde kırık tespit edildi. Akabinde ilk starttaki eksantrik sesi ortadan kalktı, çekiş kaybı artık yok, ancak mavi duman devam ediyor.

7. Turbocharger bu sefer başka bir turbocharger ile değiştirildi, başka bir araçta sorunsuz çalışan külbütör kapağı bu arabaya takıldı, sonuç; yüksek devir sonrası motor devir düştüğünde mavi duman belirtilen şekilde gelmeye devam ediyor, Yağ çubuğunda gözlemlenebilir bir azalma yok, çekiş normal.8

8. İkinci bakımdan 10 gün sonra ilk startta vanoslardan ses gelmeye başladı, çekiş kaybı henüz yok. Ancak, ikinci bakım sonrası 40 gün sonra eksantrik sesleri değişmeye başladı ve karterde yağ çubuğunda yağ görünmüyor.

9. ÜÇÜNCÜ BAKIM - Servisteki arkadaşlara arabayı teslim ettim, yapılan işlemler;
  • Liner'lerin limite yakın olduğu sebebiyle (neden ilk bakımda anlaşılmadıysa artık...) tüm linerler honlandı ve +0,5mm oversize yeni piston ve segmanla donatıldı.
  • Her iki camshaft yenilendi - çizikler olması sebebiyle ve yağ basınç kaybına sebep olma ihtimali ile (bu kısma hakim değilim, camshaft içi boyunca yağlama yağı ilerliyor mu bilmiyorum.)
  • Her iki Vanos yenilendi - mevcutta herhangi bir bozulma tespit edilmedi.
  • Yeni külbütör kapağı takıldı - mevcutta herhangi bir bozulma yok.
  • Turbocharger komple bakıma girdi.
Üçüncü bakım sonrası sonuç;
  • Aracın yakıt sarfiyatı ciddi şekilde düştü (ŞD Benzinde kullanım ort 8,5 9lt iken 6,5lt/100km oldu)
  • Çekiş çok iyi, normalde vites düştüğü yokuşlarda istikrarlı bir şekilde aynı vites ve devri koruyor.
  • Vanoslarda herhangi bir ses yok.
  • Motor çok daha sessiz.
Ancak hala yüksek devir akabinde vites yükselmesi ve devir düşümü sonrası mavi duman geliyor. Açık mavi renkte, 1-2 saniye süreliğine.

Konu ile ilgili benzer sorunu yaşayan arkadaşlar değerli bilgilerini paylaşabilirler mi?

Herkese sağlıklı günler dilerim, saygılarımla.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst