Zafira dan duman cikma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Asurhan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Öncelikle valf enjektörde olmaz mazot pompasının çıkışında rail hattındaki basıncı sabit tutmak geri kaçırmasını önlemek amacı ile görev yapar. Enjektör memelerindesorun olursa enjektörler işeme yapar, bu durumda piston üzerine duman halinde değil , işeme şeklinde aynı miktardaki yakıtı verir. Yakıt miktarı eski dizellerde mazot pompası üzerindeyken şimdiki rail teknoloji motorlarda ecu ile enjektör üzerine verilen palslerin süresi ile ayarlanmakta. Enjektörün işediğinde aracın çok yakması ise yeterli performans olmadığı için sürücünün gaza daha fazla basması sonucu oluşur.hava filtresi yorumunuz şüphesiz bencede ilk bakılması gereken yer
siz hiç sökülmüş,her parçası ayrılmıs bir common raıl enjektörü gördünüzmü?görseydınız enjektörün içerısınde valf olmadıgını söylemezdınız,o valf sayesınde geri dönüşün mıktarını ayarlıyor , işeme dedıgınız yolun sonu artık.. işeme dedıgımız raddeye gelmeden öncekı sürecte aracta duman atma görünür,gec calısma baslar..işedıgı an pıston erıtır zaten,elbette egr tıkanıklıgı,akısmetre arızalarıda duman atma cekıs problemı yaptırır...
 
siz hiç sökülmüş,her parçası ayrılmıs bir common raıl enjektörü gördünüzmü?görseydınız enjektörün içerısınde valf olmadıgını söylemezdınız,o valf sayesınde geri dönüşün mıktarını ayarlıyor , işeme dedıgınız yolun sonu artık.. işeme dedıgımız raddeye gelmeden öncekı sürecte aracta duman atma görünür,gec calısma baslar..işedıgı an pıston erıtır zaten,elbette egr tıkanıklıgı,akısmetre arızalarıda duman atma cekıs problemı yaptırır...

10 sene Çanakkalede bosch yetkili servisi olarak hizmet verdim (Ender Pompa) rail sisteminin vede dizelin her kısmının ayı ayrı sertifikalarına sahibim.siz isterseniz sizin için bir common rail enjektörü parçalar size buradan resimleyebilirim.
 
Arkadaşım duman atarken sanki aracı arkadan birşey tutuyormuş gibi oluyorda bu esnada duman atıyor ve sonradanda sanki araç rahatlıyor gibi oluyorsa aynısını ben yaşadım turbo borusunda basınç kaybı olabilir . Bende turbo soğutucusundan gelen sert pilastik bir boru vardı ve çatlağı olduğunu buldum değişince herşey bitti
 
Arkadaşım duman atarken sanki aracı arkadan birşey tutuyormuş gibi oluyorda bu esnada duman atıyor ve sonradanda sanki araç rahatlıyor gibi oluyorsa aynısını ben yaşadım turbo borusunda basınç kaybı olabilir . Bende turbo soğutucusundan gelen sert pilastik bir boru vardı ve çatlağı olduğunu buldum değişince herşey bitti

Turbo borusu çatladığı zaman araç dışarı turbonun havasını kaçırdığı için bir ses yapar mutlaka. Kaputu açıp gaz verilip dinlenmesi faydalı olur bencede.
 
Ariza kodunu tam hatirlamiyorum ama 0100 olsa gerek, ama Egsoz dan cikan duman yüksek diyor.
 
Debimetrede sorun var...
 
Debimetrede sorun varsa ne yapmak gerek Usta?
 
Debimetre değişecek
 
10 sene Çanakkalede bosch yetkili servisi olarak hizmet verdim (Ender Pompa) rail sisteminin vede dizelin her kısmının ayı ayrı sertifikalarına sahibim.siz isterseniz sizin için bir common rail enjektörü parçalar size buradan resimleyebilirim.
arkadasım mademkı aynı meslektenız,nasıl enjektörde valf yok dersın..
images
 
arkadasım mademkı aynı meslektenız,nasıl enjektörde valf yok dersın..
images

Elektrikli aç kapa yapan selenoid burada valf olarak yazılmış. valf türkçede sibop anlamına gelir sibopsa geri beslemeyi önlemez mi? Bide resme çok güldüm, hidrolik kontrol sistemi adı altında bi başlık var o ne ya?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst