Zafira dan duman cikma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Asurhan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Asurhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Merhaba Mehmet Usta

Benim 2003 Model 2.0 Diesel 140000 KM de Opel Zafiram var. Arabayi sürerken siyah bir duman cikiyor ve bazende ortasinda ingiliz anahtari seklinde olan bir isaret yaniyor, bunun sebebi ne olabilir acaba. Mesele motor sicakken dahi gaza yuklendigimde simsiyah bir duman atiyor ve yerde siyah bir leke olusuyor, yada yere yapisiyor bu siyahlik.

Saygilarimla
 
dizel araçlarda aşırıya kaçmadıgı surece yag yakması normal bir durum diye biliyorum fakat yere yapışacak kadar vahimse yanlış yönlendirmek istemem ama sanırsam rektefiye cözüm :/
 
Turbo ve bağlantılarını kontrol etmekle başlayabilirsiniz.
 
Bu tip bişey benim başıma gelmişti turba bağlantısında hava aldığını bulmuştum giderince düzelmişti dilerim seninkide öyledir.
 
hava fıltresıne bakın öncelıkle,ıkıncısı enjektörlerıne baktırın,enjektörlerın valfflerı ve memelerı zamanla aşınmakta,bundan dolayı asırı mazot vererek aracınız dumana kacıyor...
 
Bu siyah duman olayından beri aracın performansında bir sorun varmı?ARacın motorunda ses değişimi vs. varmı?
 
O bahsettigim sinyal yandiginda, cekisten düsüyor ve motor sesi farklilasiyor. Ama söndükten sonra normal hale dönüyor. genelde kalkislarda 2 ve 3 viteste duman cikiyor, otobanda cok fazla yüklenmedigimde öyle asiri düzeyde duman cikmiyor.
 
O bahsettigim sinyal yandiginda, cekisten düsüyor ve motor sesi farklilasiyor. Ama söndükten sonra normal hale dönüyor. genelde kalkislarda 2 ve 3 viteste duman cikiyor, otobanda cok fazla yüklenmedigimde öyle asiri düzeyde duman cikmiyor.

Birkaç araçta egr sorununun aynı arızalara yol açtığını duydum.enjektörlerin temizlenmesi yerine depoya würth katkılardan atıp bi deneyin öncelikle derim.
 
hava fıltresıne bakın öncelıkle,ıkıncısı enjektörlerıne baktırın,enjektörlerın valfflerı ve memelerı zamanla aşınmakta,bundan dolayı asırı mazot vererek aracınız dumana kacıyor...

Öncelikle valf enjektörde olmaz mazot pompasının çıkışında rail hattındaki basıncı sabit tutmak geri kaçırmasını önlemek amacı ile görev yapar. Enjektör memelerindesorun olursa enjektörler işeme yapar, bu durumda piston üzerine duman halinde değil , işeme şeklinde aynı miktardaki yakıtı verir. Yakıt miktarı eski dizellerde mazot pompası üzerindeyken şimdiki rail teknoloji motorlarda ecu ile enjektör üzerine verilen palslerin süresi ile ayarlanmakta. Enjektörün işediğinde aracın çok yakması ise yeterli performans olmadığı için sürücünün gaza daha fazla basması sonucu oluşur.hava filtresi yorumunuz şüphesiz bencede ilk bakılması gereken yer
 
Arıza kodunu okuman lazım yoksa çok sebepler var böyle tahmin etmek zor...yöntemi ile kendiniz okuyabiliyorsanız toka ile bakın
 
Geri
Üst