Zafira b aracımın servis bakımı

byozerkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi akşamlar. Aracımla ilgili yaşadığım sorunda yardımcı olursanız sevinirim. İlginize şimdiden teşekkürler.
Temmuz ayında, 2006 model Zafira B 1.9 dizel otomatik araç satın aldım. Alımdan kısa süre sonra sol aks'ta sorun olduğu tespit edildiği ve yetkili servise götürerek parçanın değişimini talep ettim. Ayrıca aracın genel kontrolünün de yapılarak değişmesi/onarılması icap eden parçaların da tespit edilerek bildirilmesini istedim. Ertesi gün servis arayarak, turbo hortumu, külbütör kapak contası, aks keçesi ve yağ filtresinin de değişmesi gerektiğini, ayrıca enjektör ve pompaların bakımlarının (başka bir yere gönderiyorlar) yapılması gerektiğini bildirdi.
Ben de parça ve bakım fiyatlarını öğrendikten sonra, bu parçaların da değiştirilmesine/onarılmasına onay verdim ve sipariş bu şekilde verildi.
Parçaların gelmesi (aks'ın yurtdışından gelmesi nedeniyle) 1 aydan fazla bir zaman aldı.
Parçalar geldikten sonra servise gittiğimde, ustalara (piyasadan sıklıkla triger sorunu duymam nedeniyle, sorun yaşamayayım düşüncesiyle) triger setinin de kontrol edilmesini istedim. çünkü en son ne zaman değiştirildiğini bilmiyordum. Kontrol eden usta, trigerin ömrünün bu şekilde tespit edilemeyeceğini, km ile değerlendirilmesi gerektiğini söyleyince, işi garantiye almak adına değiştirilmesini istedim ve set olarak yetkili serviste değiştirildi. Enjektör ve pompa bakımları ile birlikte, parça ve işçilik dahil olmak üzere 7000 TL civarında ödeme yaptım.
Aracı servisten teslim aldığımın 20. günü (ki maksimum 1000 km kullandım) motor sol bölümünden sesler akabinde motor stop etti ve bir daha çalışmadı. Çekiciyle yine yetkili servise götürdüğümün aracımın yapılan ilk kontrolünde, V kayışının koparak trigerin arasına girdiği, bu nedenle sente atlaması nedeniyle subap, üst kapak vs vs parçaların hasar gördüğünü, tahmini masrafın 8-10.000 civarı olduğunu söylediler. Onarımın, garanti kapsamında yapılması gerektiğini bildirmeme rağmen servis bu talebimi olumsuz karşıladı. V kayışını değiş deseydin değişirdik gibi beyanlar falan..
Sorum; triger seti değişimi yapıldığı zaman, yetkili servis tarafından V kayışının değiştirilmesinin gerekip gerekmediği. Keza 7000 TL harcama yapan, aracına titiz birinin 100 TL den kaçmayacağının değerlendirilmesi gerekirdi diye düşünüyorum. Düşüncelerinizi bildirirseniz memnun olurum. Saygılarımla..
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

Herkese iyi akşamlar. Aracımla ilgili yaşadığım sorunda yardımcı olursanız sevinirim. İlginize şimdiden teşekkürler.
Temmuz ayında, 2006 model Zafira B 1.9 dizel otomatik araç satın aldım. Alımdan kısa süre sonra sol aks'ta sorun olduğu tespit edildiği ve yetkili servise götürerek parçanın değişimini talep ettim. Ayrıca aracın genel kontrolünün de yapılarak değişmesi/onarılması icap eden parçaların da tespit edilerek bildirilmesini istedim. Ertesi gün servis arayarak, turbo hortumu, külbütör kapak contası, aks keçesi ve yağ filtresinin de değişmesi gerektiğini, ayrıca enjektör ve pompaların bakımlarının (başka bir yere gönderiyorlar) yapılması gerektiğini bildirdi.
Ben de parça ve bakım fiyatlarını öğrendikten sonra, bu parçaların da değiştirilmesine/onarılmasına onay verdim ve sipariş bu şekilde verildi.
Parçaların gelmesi (aks'ın yurtdışından gelmesi nedeniyle) 1 aydan fazla bir zaman aldı.
Parçalar geldikten sonra servise gittiğimde, ustalara (piyasadan sıklıkla triger sorunu duymam nedeniyle, sorun yaşamayayım düşüncesiyle) triger setinin de kontrol edilmesini istedim. çünkü en son ne zaman değiştirildiğini bilmiyordum. Kontrol eden usta, trigerin ömrünün bu şekilde tespit edilemeyeceğini, km ile değerlendirilmesi gerektiğini söyleyince, işi garantiye almak adına değiştirilmesini istedim ve set olarak yetkili serviste değiştirildi. Enjektör ve pompa bakımları ile birlikte, parça ve işçilik dahil olmak üzere 7000 TL civarında ödeme yaptım.
Aracı servisten teslim aldığımın 20. günü (ki maksimum 1000 km kullandım) motor sol bölümünden sesler akabinde motor stop etti ve bir daha çalışmadı. Çekiciyle yine yetkili servise götürdüğümün aracımın yapılan ilk kontrolünde, V kayışının koparak trigerin arasına girdiği, bu nedenle sente atlaması nedeniyle subap, üst kapak vs vs parçaların hasar gördüğünü, tahmini masrafın 8-10.000 civarı olduğunu söylediler. Onarımın, garanti kapsamında yapılması gerektiğini bildirmeme rağmen servis bu talebimi olumsuz karşıladı. V kayışını değiş deseydin değişirdik gibi beyanlar falan..
Sorum; triger seti değişimi yapıldığı zaman, yetkili servis tarafından V kayışının değiştirilmesinin gerekip gerekmediği. Keza 7000 TL harcama yapan, aracına titiz birinin 100 TL den kaçmayacağının değerlendirilmesi gerekirdi diye düşünüyorum. Düşüncelerinizi bildirirseniz memnun olurum. Saygılarımla..

Öncelikle geçmiş olsun, bu opel servisleri insanla kafa buluyor heralde, her gelen müşteri arabadan anlamak zorunda değil, senin aklına gelmesi lazım, usta sensin, adam demiş ne zaman değiştiğini bilmiyorum diye.

Arkadaşımın sıfır km den beri bakımını yaptırdığı yetkili serviste 80 bin bakımında v kayışını değiştirmiş usta, bir de demişki '' neden 80 bine kadar bekledin bi kopsa dünya masraf açar'' .Arkadaş da biraz azar şeklinde cevap vermiş, ''sıfır km den beri size getiriyorum, değişmesi gerek dediniz de ben mi değiştirmedim !!!''

Hakkınızı arayın tabi , hiç olmazsa ikinci masraftaki işçiliği azaltsınlar, gerekirse opel türkiye ye mesaj atın, millet bin lira masrafı var diye arabayı elden çıkarırken siz 7 bin masraf yapmışsınız, para kolay kazanılmıyor.
 

byozerkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Öncelikle geçmiş olsun, bu opel servisleri insanla kafa buluyor heralde, her gelen müşteri arabadan anlamak zorunda değil, senin aklına gelmesi lazım, usta sensin, adam demiş ne zaman değiştiğini bilmiyorum diye.

Arkadaşımın sıfır km den beri bakımını yaptırdığı yetkili serviste 80 bin bakımında v kayışını değiştirmiş usta, bir de demişki '' neden 80 bine kadar bekledin bi kopsa dünya masraf açar'' .Arkadaş da biraz azar şeklinde cevap vermiş, ''sıfır km den beri size getiriyorum, değişmesi gerek dediniz de ben mi değiştirmedim !!!''

Hakkınızı arayın tabi , hiç olmazsa ikinci masraftaki işçiliği azaltsınlar, gerekirse opel türkiye ye mesaj atın, millet bin lira masrafı var diye arabayı elden çıkarırken siz 7 bin masraf yapmışsınız, para kolay kazanılmıyor.

Öncelikle teşekkür ederim. Geçtiğimiz cuma günü mahkeme heyeti ve bilirkişi ile servisteki aracıma keşfe gittik.neticeyi beklemedeyiz. Bakalım nolcak
 
Üst