Yüksek Rolanti Devri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan satir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

satir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Haz 2007
Mesajlar
92
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba..
2000 model astra cd 1.6 otomatik vites benzinli aracım var . Yakın zamanda bakımlarını yaptırdım. Gaz kelebeği boğazı ve rolanti ayarlaycısınıda temizletmiştim.Ancak aracım sabahları ilk marşa bastığımda yaklaşık 1-2 dakika rolanti devri 1500 civarında başlayıp dediğim gibi 1-2 dakika sonra 1000 civarına düşüyor. Aracımda başka bir sıkıntım yok ancak öğrenmek istediğim bu normalmi yoksa rolanti ayarlayıcısı yada contasında sıkıntımı var. Bir arkadaşımda rolanti yüksek olduğunda ayağını boşta gaza bas çek normale döner demişti. Sabahları bir kaç dakika rolantiyi beklemek bazen sıkıntılı oluyor . Kolay gelsin ..
 
bu bizim arabalar için normal bir durum tam teknik detayını açıklayamam ama çalıştırırken gaza basmamak için olabilir yada motoru ısıtmak için olabilir ama onu beklemenize gerek yok sadece motor ısınana kadar yüksek devirlere çıkmadan kullanın.azda olsa benim bildiğim bu.
iyi günler.
 
Efe , sende de aynı durum var mı ?
 
Benim Astra ile de aynı sorunu yaşıyorum. Arabayı diyelim sabah ilk çalıştırdığımda rölanti 12-13 te oluyor. motor sesi de biraz yüksek geliyor. Eğer boşta gaza basmaz isem 1 dk sonra rölanti 7-8 e düşüyor ve bununla beraber motordaki o ses te kesiliyor. Bu sıkıntıyı sadece arabayı ilk çalıştırdığımda yaşıyorum. Gün içerisinde bu sorun tekrarlamıyor.

Acaba bir parçada sorun mu var, yoksa normal mi? Bilgisi olan arkadaşların ve teknik elemanların görüşlerini bekliyorum. Saygılar.
 
Normal.İlk çalışma bu şekilde.
 
Benim Astra ile de aynı sorunu yaşıyorum. Arabayı diyelim sabah ilk çalıştırdığımda rölanti 12-13 te oluyor. motor sesi de biraz yüksek geliyor. Eğer boşta gaza basmaz isem 1 dk sonra rölanti 7-8 e düşüyor ve bununla beraber motordaki o ses te kesiliyor. Bu sıkıntıyı sadece arabayı ilk çalıştırdığımda yaşıyorum. Gün içerisinde bu sorun tekrarlamıyor.

Acaba bir parçada sorun mu var, yoksa normal mi? Bilgisi olan arkadaşların ve teknik elemanların görüşlerini bekliyorum. Saygılar.
 
sabah motor soğuk iken su sıcaklık sensörü suyun sıcaklığını ölçüp motor beynine bilgi veriyor yani motorun soğuk olduğunu haber veriyor marşa basıldığın da motor beyni rölenti ayarlayıcıyı açıp devrin yüksek olmasını sağlıyor yani bir nevi jikle olarak düşünün bu arada su sıcaklık sensörü ölçüm yapıyor motor suyunun derecesi normale geldiğin de motor beyni direktr olarak rölenti ayarlayıcıyı kapatıp devirn düşmesini sağlıyor bu arada motor soğuk iken beyin enjektörleri fazla açıp fazla benzin gönderiyor buda ilk çalıştırmada fazla benzin yakmasını sağlıyor su sıcaklık sesnörünüz bozulursa yanlış bilgiden araçlar bazen fazla yakıyor ok
 
tansu ustam verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.şimdi bizim araçların böyle yapması normalmi yoksa su sıcaklık sensörü arızasındanmı
 
tansu ustam verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.şimdi bizim araçların böyle yapması normalmi yoksa su sıcaklık sensörü arızasındanmı
hayır, sizin araçlarınız arızalı değil...yani otomatik olarak yüksek devirde çalışıyor ve bir süre sonra düşüyor...ilk baştaki o yüksek ses de sekonder hava pompasından geliyor..motor ısındığında otomatik devreden çıkıyor..hatta gaza basıp bıraktığınızda normal rolanti devrine gelir.. merak edecek ve sıkıntı diye düşünülecek hiçbişey yok :)
 
Çok teşekkürler dostlarım.
 
Geri
Üst